دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
بهترین روش خشک کردن فلفل تازه + ترفندها
1
زمان مطالعه: 4 دقیقه
فلفل ها انواع مختلفی داشته که هم به صورت تازه و هم خشک شده مورد استفاده قرار می گیرند. ادویه فلفل یکی از پر مصرف ترین ادویه های در خانه است که به چند روش به سادگی در خانه تهیه می شود.

یکی از محبوبترین و پر استفاده ترین ادویه در غذا ها فلفل است که به صورت آماده در بازار موجود است. اما برخی از خانم های خانه دار در منزل آن را خشک کرده و استفاده می کنند. فلفل ها انواع مختلفی دارند که تقریبا به یک روش خشک می شوند. در این مطلب چند ترفند برای خشک کردن فلفل به شما آموزش می دهیم.

خشک کردن فلفل در خانه

خشک کردن فلفل در خانه باعث حفظ خواص ارگانیک آن شده و به سادگی امکان پذیر است. هر کس با توجه به امکاناتی که دارد می تواند به راحتی اقدام به خشک کردن فلفل کند.

خشک نمودن فلفل در هوای آزاد و نور آفتاب

خشک کردن فلفل

۱. در ابتدا فلفل های کاملا رسیده را انتخاب کرده و توجه کنید که سالم و بدون سوراخ و خرابی باشند.

۲. فلفل ها را بشویید و بگذارید تا کاملا آب آن گرفته شود. ساقه های همراه فلفل را جدا کنید و فقط یک فلفل یکدست داشته باشید.

۳. به کمک چاقویی تیز فلفل ها را به طور عمودی از وسط به دو قسمت کرده و دانه های آن را جدا نمایید. در این مرحله از دستکش و عینک استفاده کنید تا تندی فلفل در شما ایجاد حساسیت و سوزش نکند.

۴. اگر فلفل شما از نوع دلمه ای است آن را به صورت حلقه حلقه ریز کنید.

۵. فلفل های آماده شده را بر روی یک پارچه نخی پاکیزه یا سینی کاملا تمیر پهن کرده و در جایی که گرد و خاک و آلودگی نداشته باشد قرار دهید. هر روز فلفل ها را زیر و رو کرده تا کاملا خشک شوند.

۶. فلفل قرمز ها را در هنگام شب به محیط خانه برگردانید چون در هوای بیرون مجددا رطوبت را به خود جذب می کنند و پلاسیده می شوند. یا بر روی ان پارچه ای بیاندازید.

فلفل خشک

۷. برای مطمئن شدن از خشک شدن فلفل هل با دست یک تکه را فشار داده اگر به سادگی خرد شد یعنی کاملا خشک شده اند. بعد آن ها را با آسیاب پودر نموده و استفاده نمایید.

نحوه خشک نمودن فلفل در فر

برای خشک کردن فلفل در فر مثل روش قبل عمل کرده (مرحله ۱ تا ۴) فلفل های برش زده را در داخل فر با دمای ۱۲۰ درجه به مدت ۶ تا ۸ ساعت قرار دهید. زمان قرار دادن فلفل ها در فر به نوع و اندازه و درجه حرارت فر وابسته است. برای خشک کردن فلفل دلمه ای در فر باید آنها را با فاصله روی سینی فر یا کاغذ آلومینیومی بگذارید. فلفل دلمه ای ها را روی هم قرار ندهید تا راحت تر خشک شود.

روش خشک نمودن فلفل به کمک نخ

برای این کار مثل روش های قبل فلفل های سالم و بدون سوراخ و خرابی را انتخاب کنید.فلفل ها را کاملا شسته و بر روی پارچه ای تمیز قرار داده و خشک کنید. در این روش بهتر است تا فلفل ها کمی ساقه داشته باشند. حال با استفاده از یک نخ و سوزن پاکیزه و بلند فلفل ها را یک به یک به نخ بزنید. این کار را با آرامش و دقت انجام دهید تا به فلفل ها صدمه نرسد.
بین فلفل ها کمی فاصله بگذارید تا هوا جا به جا شده و به تمام قسمت های فلفل برسد. فلفل های آماده شده را در مکانی سایه، خنک و به دور از تابش مستقیم نور خورشید آویزان کرده و چند روز صبور کنید تا کاملا خشک شوند. آویز فلفل ها را در محیط آشپز خانه هم می توان قرار داد. حدود سه هفته طول می کشد تا کاملا خشک شوند. در زمان جمع آوری فلفل های خشک شده از خشک بودن مغز آن مطمئن شوید.

آسیاب نمودن فلفل خشک

آسیاب نمودن فلفل خشک شده

آسیاب کردن فلفل را در هوای باز انجام دهید و قبل از آن حتما جلوی دهان خود را با ماسک یا دستمال ببندید. بعد از اسیاب کردت فلفل ها بلافاصله درب آسیاب کن را باز نکنید و اجازه دهید تا ذرات فلفل ته نشین شود. فلفل های اسیاب شده را برای طولانی مدت می توان در ظرف در بسته نگهداری و استفاده نمود.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (1 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits