دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
طرز تهیه کشک بادمجان اصیل و مجلسی
2
زمان مطالعه: 7 دقیقه
در این مطلب، همه فوت‌وفن‌هایی که برای پخت بهترین کشک بادمجان نیاز دارید، در اختیارتان گذاشته‌ایم.

بادمجان، معمولاً نقش پررنگی در غذاهای اصیل ایرانی دارد. غذاهای اصلی و پیش‌غذاهایی که با وجود بادمجان پخته می‌شوند، طعم بی‌نظیری دارند که بعید است بعد از مدت‌ها، از زیر زبانتان خارج شود! دراین‌بین، یکی از محبوب‌ترین این غذاها که همواره بر سر سفره ما ایرانی‌ها جای دارد، کشک بادمجان است. فرقی نمی‌کند که خواهان سرو غذایی مدرن یا سنتی باشید، درهرصورت، همیشه جایی برای کشک و بادمجان وجود دارد و افراد با همه سنین به آن علاقه دارند.

ازاین‌رو، اگر برای میزبانی از مهمانانتان تصمیم گرفته‌اید که کشک بادمجان درست کنید، باید بگوییم بهترین انتخاب است! چرا که هم خوشمزه است، خاصیت دارد و هم به‌سرعت پخته می‌شود. ما هم در این مطلب، دست روی طرز تهیه این غذای خوشمزه گذاشته‌ایم و همه فوت‌وفن‌هایی که برای پخت بهترین کشک بادمجان نیاز دارید، در اختیارتان گذاشته‌ایم. به خواندن ادامه دهید و تا انتها با طرز تهیه کشک بادمجان با ما همراه باشید:

مواد کشک بادمجان موردنیاز برای 4 نفر

  • 2 و نیم کیلو بادمجان
  • 3 قاشق غذاخوری کشک تازه
  • 3 قاشق غذاخوری گردو خرد شده
  • 2 عدد پیاز خلال شده بزرگ
  • 2 قاشق غذاخوری نعنا خشک
  • 5 حبه سیر له شده
  • زردچوبه، فلفل، نمک و ادویه‌های دیگر به میزان دلخواه

طرز تهیه کشک و بادمجان مجلسی

در ادامه برای تهیه کشک و بادمجان مجلسی قدم‌به‌قدم با هم پیش می‌رویم کافی است همراه ما این مراحل را طی کنید تا در نهایت، غذایی خوشمزه آماده کنید که تا مدت‌ها، مهمانانتان از آن تعریف کنند:

قدم اول تهیه کشک بادمجان

نام این غذا کشک و بادمجان است، پس مطمئناً بادمجان و کشک مهم‌ترین ترکیبات آن هستند. اولین قدم هم سراغ بادمجان‌ها می‌رویم. بادمجان‌ها را پوست بگیرید. آنها را به‌صورت طولی نصف کنید و در آبکش بخوابانید. حدود یک ساعت صبر کنید تا آب تیره بادمجان‌ها از آن گرفته شود. این کار را انجام می‌دهید تا تلخی بادمجان گرفته شود و طعم فوق‌العاده به غذای نهایی ببخشد.

سپس، بادمجان‌ها را با دستمال خشک کنید، رطوبت آن را بگیرید و سریعاً سرخ کنید.

قدم دوم تهیه کشک بادمجان

دومین کاری که برای تهیه کشک بادمجان باید بردارید آن است که بعد از سرخ شدن بادمجان‌ها، آنها را روی یک دستمال کاغذی بگذارید و تا زمانی که روغن اضافی آن خارج شود، صبر کنید.

همچنین، در این مرحله در همان تابه‌ای که بادمجان‌ها را سرخ کردید، پیازها را تف دهید و اجازه دهید که رنگشان کاملاً طلایی شود.

طرز تهیه کشک بادمجان اصیل و مجلسی

قدم سوم تهیه کشک بادمجان

در قدم بعدی، بعد از طلایی شدن پیازها، وقت آن است که سیرها، فلفل سیاه، زردچوبه و نعنا خشک را به آن اضافه کنید. یادتان باشد، نعنا خشک خیلی سریع می‌سوزد، پس حرارت را کم کنید و حسابی مراقب باشید.

قدم چهارم تهیه کشک بادمجان

بادمجان‌هایی که پیش‌ازاین سرخ کردید و روغن اضافی آن را خارج کردید به تابه‌تان و مواد دیگر اضافه کنید.

قدم پنجم تهیه کشک بادمجان

بعد از آنکه بادمجان‌ها را هم به تابه اضافه کردید، حدود نصف پیمانه آب در آن بریزید. سپس در تابه را ببندید و اجازه دهید تا مواد با حرارت و بخار پخته شوند.

زمانی که بادمجان‌ها پختند، باید آن‌ها را له کنید. شما می‌توانید این کار را به کمک یک قاشق یا گوشت‌کوب انجام دهید. اگر دوست ندارید بادمجان‌ها در نتیجه نهایی کشک بادمجان زیاد له باشند، از قاشق استفاده کنید و درصورتی‌که تمایل دارید هیچ بافتی از بادمجان طبیعی در غذا باقی نماند، به کمک گوشت‌کوب به‌خوبی آن را له کنید.

قدم ششم تهیه کشک بادمجان

در قدم بعدی، گردو خرد شده را به همراه کشک به ترکیبی که درست کرده‌اید، اضافه کنید. کشک، یکی از مهم‌ترین بخش‌های این غذا است که در کیفیت و خوشمزگی آن تأثیر زیادی می‌گذارد. پس نکاتی که برای خرید بهترین کشک در طرز تهیه کشک بادمجان اصیل و مجلسی به آن اشاره می‌کنیم، از دست ندهید.

قدم هفتم تهیه کشک بادمجان

در آخرین مرحله، وقت تزیین کشک بادمجان است. کشک بادمجان را در ظرفی بریزید و به همراه پیازداغ و نعنا داغ تزئین کنید.

کشک و بادمجان خوشمزه شما حاضر است! نوش جان ...

نکات تکمیلی در مورد کشک بادمجان

  • اگر جزو آن دسته از افرادی هستید که به فکر یادگیری طرز تهیه کشک بادمجان رژیمی هستید، تنها کافی است به‌جای سرخ کردن بادمجان‌ها، آن‌ها را روی گاز کبابی کنید. غذایی که از آن با عنوان کشک بادمجان کبابی یاد می‌کنیم.
  • در مراحل پخت می‌توانید عصاره گوشت را هم به ترکیب نهایی اضافه کنید تا طعم و رنگ لعاب بیشتری به غذا ببخشید.
  • اگر می‌خواهید جنبه مجلسی کشک بادمجان را بیشتر کنید، می‌توانید کمی گوشت چرخ‌کرده را با پیاز و رب تف دهید و روی آن بریزید.
  • زعفران دم‌کرده، یکی از بهترین گزینه‌ها برای تزیین کشک بادمجان است.
  • نمک کشک بادمجان را بعد از کشک اضافه کنید؛ چرا که ممکن است شوری کشک به‌تنهایی کافی باشد و به نمک اضافی نیازی نباشد.
  • انتخاب کشک، اهمیت زیادی دارد. تا جایی که می‌توانید از کشک‌های تازه استفاده کنید.

کدام کشک برای تهیه کشک بادمجان بهترین است؟

پیش از آنکه بخواهیم بهترین کشک برای تهیه غذای کشک و بادمجان را معرفی کنیم باید بگوییم فرقی نمی‌کند که خواهان استفاده از آن برای این غذا یا کاربردهای دیگر باشید، درهرصورت دور کشک‌های شیشه‌ای را خط بکشید!

کشک‌های شیشه‌ای، دقیقاً همانند کنسروها سم بوتولیسم تولید می‌کنند و بسیار برای سلامتی مضر هستند. در واقع، به همین دلیل است که کشک‌های شیشه‌ای را باید پیش از مصرف بجوشانید. همچنین این نوع از کشک‌ها نه‌تنها به‌درستی از آنها نگهداری نمی‌شود، بلکه تا 2 سال ماندگاری دارند و واضح است که محصولی تازه نیستند.

بااین‌وجود، باید چه کنیم؟ در پاسخ باید بگوییم چه برای استفاده در کشک بادمجان و چه کاربردهای غذایی دیگر، بهترین گزینه پیش‌رو، استفاده از کشک‌های لیوانی است. کشک‌های لیوانی، ماندگاری حدود 75 روز دارند؛ ازاین‌رو، همواره تازه هستند.

طرز تهیه کشک بادمجان اصیل و مجلسی

از دیگر مزیت‌های این کشک‌ها، می‌توان به این موضوع اشاره کرد که نیازی به جوشاندن ندارند و منبعی سرشار از پروتئین و کلسیم هستند. همچنین، خالی‌ازلطف است اگر نگوییم که به نگهداری کشک‌های لیوانی توجه ویژه‌ای می‌شود و حتی در زمان جابه‌جایی هم در یخچال هستند. این دقیقاً همان چیزی است که کشک بادمجان شما به آن نیاز دارد.

سخن آخر؛ کدام برند کشک لیوانی را بخریم؟

و در نهایت، به‌عنوان جمع‌بندی کوتاهی از این مطلب، بیایید به یکی از سؤالاتی که احتمال می‌دهیم همین حالا در ذهنتان است پاسخ دهیم. کدام برند کشک لیوانی، همه این ویژگی‌های مثبت را دارد؟

در این روزهای بازار مواد غذایی و لبنی، تنها کشک لیوانی برند رامک است که همه این مزیت‌ها را دارد. یعنی هم تازگی و اطمینان از مصرف و هم طعم اصیل و واقعی کشک. جدا از این موارد، برند رامک همواره در تلاش بوده است تا مواد غذایی سالم را در اختیار همه قرار دهد. موضوعی که در تمامی محصولات این برند، از جمله کشک‌های آن به‌خوبی حس می‌شود.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
1.0 از 5 (2 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits