دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
آموزش روش درست کردن پودر چغندر (پودر لبو قرمز)
3
زمان مطالعه: 2 دقیقه
پودر لبو یکی از انواع پودر های خشک است که می توانید به راحتی تهیه کنید. پودر لبو را می توایند برای تزیین برنج و یا برای رنگ دادن به انواع خوراکی مانند سس و ماست و شیرینی ها استفاده کنید.

پودر چغندر قرمز یکی از انواع ادویه های اصیل ایرانی است که در انواع غذاها و دسرها استفاده می شود، برای مشاهده این آموزش در ادامه با دلگرم همراه باشید.

مواد لازم پودر لبو قرمز

  • چغندر قرمز به مقدار دلخواه

دستور تهیه پودر لبو

مرحله اول

برای تهیه پودر چغندر قرمز خشک شده ابتدا چغندر قرمز را می شوییم، سپس پوست شان را می گیریم و به صورت ورقه ای نازک مانند چیپس برش می زنیم. در ادامه چغندرهای ورقه شده را درون یک سبد مناسب می چینیم.

 پودر لبو

مرحله دوم

چغندرها را باید به صورتی داخل سبد بچینیم که روی هم قرار نگیرد. حالا سبد حاوی چغندرها را در هوای آزاد روبروی نور خورشید قرار می دهیم تا خشک شوند. اگر چیپس های چغندر را نازک برش زده باشیم ۲ تا ۳ روزه خشک می شوند.

حتماً بخوانید:
۳۱ فایده باورنکردنی لبو برای درمان بیماری ها

۳۱ فایده باورنکردنی لبو برای درمان بیماری ها

مجله دلگرم | لبو فواید بسیاری دارد. با سرد شدن هوا و رسیدن فصل زمستان کم کم سرما خوردن ها هم شروع میشود. از قدیم لبو و شلغم به عنوان یک راهکار خانگی…

مرحله سوم

برای اینکه ورقه های چغندر سریعتر خشک شوند می توانیم آنها را درون سینی فلزی قرار دهیم و روی شوفاژ یا بخاری قرار دهیم. روش دیگر این است که سینی را درون فر با کمترین حرارت قرار دهیم تا سریعتر خشک شوند.

مرحله چهارم

پس از اینکه خشک کردن چغندرها به پایان رسید می توانیم مقداری از آنها را به عنوان چیپس میوه نگه داریم و باقیمانده را داخل آسیاب می ریزیم تا به طور کامل پودر شوند. از این پودر به عنوان رنگ غذای طبیعی می توانیم استفاده کنیم.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (3 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits