دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
همه چیز درمورد فریز کردن سبزی سرخ شده
11
زمان مطالعه: 6 دقیقه
بسیاری از خانم ها بعد از خرد کردن سبزی ها آن ها را در فریزر قرار می دهند. ما در این مطلب قصد داریم اطلاعات مفیدی درمورد فریز کردن سبزی های سرخ شده در اختیارتان قرار دهیم. با ما باشید.

نحوه فریز کردن سبزی سرخ شده

فریز کردن سبزی سرخ شده موضوع مورد بحث ماست. گاهی اوقات خانم ها سبزی های تازه را بعد از پاک و شستن آن ها، سرخ کرده و درون یخچال فریزر قرار می دهند. همچنین برخی دیگر به صورت خام سبزی ها را درون کیسه فریزر قرار می دهند و نگهداری می کنند.

در صورتی که می خواهید سبزی را در داخل فریزر نگهداری کنید، بهتر است کمی سبزی را تفت دهید تا خامی سبزی گرفته شود.

برای این که سبزی سرخ شده را آماده کنیم؛ سبزی ها را روی شعله کم گاز قرار دهید. می توانید زمانی که آب سبزی کاملا گرفته شد مقداری روغن سرخ کردنی اضافه کنید. بعد از اضافه نمودن روغن بگذارید کمی سرخ شود.

بعد از سرخ شدن سبزی را از روی حرارت بردارید و بگذارید سبزی کاملا سرد شود. سپس می توانید سبزی سرخ شده را در درون کیسه قرار دهید و درون فریزر نگهداری کنید.

نکته : سبزی سرخ شده داغ را به هیچ عنوان نباید در داخل کیسه فریزر قرار دهید.

اگر می خواهید سبزی سرخ شده رنگ و طعم واقعی خود را حفظ کند و ارزش غذایی آن از بین نرود، بنابراین باید سبزی را به صورت درست و صحیح بسته بندی کنید.

بعد از سرخ کردن سبزی آن را در داخل یک ظرف در بسته در فریزر نگهداری نمایید. می توانید سبزی را در درون کیسه فریزر بریزید.

در زمان بسته بندی سبزی هوای داخل نایلون را خارج کنید و در کیسه فریزر را چسب بزنید.

سبزی سرخ شده فریزری/نحوه فریز کردن سبزی سرخ شده

نظر کارشناس درمورد فریز کردن سبزی های سرخ شده

کارشناس مواد آشامیدنی و بهداشتی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی یزد توصیه کرد: از قرار دادن سبزی سرخ شده داخل فریزر خودداری کنید.

رضا مورکیان با توصیه بر خودداری از قرار دادن سبزی سرخ شده داخل فریزر، اظهار کرد: چنانچه سبزی سرخ شود، مواد مضر روغن در سبزی ذخیره می‌ شود.

وی گفت: برای فریز کردن سبزی باید سعی شود بعد از خرد کردن سبزی، حرارت مختصری به آن داده شود. از آنجا که سبزی با حرارت دیدن آب می‌ اندازد و بخار روی آن می پیچد، نیازی به سرخ کردن با روغن ندارد پس از آن که آب سبزی تبخیر شد، باید اجازه داد تا سبزی سرد شده و در لایه های نازک بسته بندی و داخل فریزر قرار گیرد.

مورکیان تصریح کرد: سبزی را می توان 2 تا 3 ماه در فریزر نگهداری کرد و اگر بیش از این مدت داخل فریزر بماند ارزش تغذیه آن کم نمی‌ شود بلکه مواد معطر آن کم می‌ شود.

وی اضافه کرد: اگر بسته بندی مواد غذایی منجمد شده را از داخل فریزر بیرون آورده و از حالت انجماد درآید و پس از مصرف، مقداری از آن مجددا داخل فریزر قرار گیرد، املاح و ویتامین‌ها و مواد معطر آن خارج می‌شود بنابراین این ماده غذایی ارزش تغذیه‌ای ندارد. در این حالت در مورد سبزی فقط از فیبر آن می توان استفاده کرد.

این کارشناس در پایان گفت: اگر سبزی در بسته‌های صاف و مقطع بسته بندی و داخل فریزر قرار داده شود و زمان استفاده، بسته بیش از اندازه مصرف باشد می‌توان بسته را شکست و مابقی را داخل فریزر قرار داد، در این صورت به شرط این که بسته‌ بندی آلوده نشده باشد، مشکلی در ارزش تغذیه‌ ای سبزی ایجاد نمی‌ شود.

چگونه سبزی سرخ شده را فریز کنیم

بعد از خارج کردن هوا می توانید کیسه سبزی را داخل فریزر نگهداری کنید. اگر سبزی سرخ شده زیادی را برای فریز کردن آماده نموده اید، پس همه ی آن نیاز به یخ زدن دارند.

در این صورت به هیچ وجه همه ی سبزی را به یکجا درون فریزر قرار ندهید. با زیاد شدن حجم مواد، زمان انجماد را افزایش می دهد و این احتمال وجود دارد که سبزی ها فاسد شوند.

در نتیجه این کار دمای فریزر کاهش می یابد و تمام مواد غذایی نیز فاسد می گردد. بنابراین می توانید سبزی های تازه را به صورت تدریجی در داخل فریزر بگذارید.

بنابراین می توانید سبزی ها را در طبقات مختلف فریزر قرار دهید تا یخ بزنند. بعد از یخ زدن سبزی ها می توانید سبزی ها را در طبقات مخصوص نگهداری کنید.

رفع انجماد سبزی سرخ شده به روش صحیح

در زمان استفاده از سبزی سرخ شده، بهتر است شب قبل سبزی را در داخل یخچال قرار دهید تا یخ سبزی آب شود. این نکته را باید در نظر گرفت که در زمان بسته بندی اندازه مصرف یک وعده در داخل کیسه فریزر قرار دهید.

در این صورت زمانی که می خواهید بسته را از فریزر بیرون بیاورید تا یخ سبزی از بین برود مجبور نمی شوید دوباره سبزی را منجمد کنید.

برای یخ زدایی سبزی می توانید از آب سرد استفاده کنید. سبزی یخ زده را در داخل یک پلاستیک سالم بگذارید. سپس سبزی را در آب سرد قرار دهید می توانید هر نیم ساعت یک بار آب را تعویض کنید تا گرم نشود.

شیوه نگهداری سبزی سرخ شده

برای نگهداری سبزی سرخ شده در فریزر از کیسه های فریزر یا ظرف های مختص به فریزر که دارای علامت قاشق یا چنگال که در زیر ظرف درج شده است استفاده کنید.

در صورتی که بسته های سبزی در داخل فریزر پاره شد، باید سبزی را در بسته دیگری بگذارید تا سبزی آلوده و دچار افت کیفیت نشود. برای این که سبزی های فریز شده ارزش غذایی خود را از دست ندهد حداکثر دو ماه در فریزر نگهداری کنید.

برای این که سبزی ارزش غذایی خود را حفظ کند، بهترین دما برای نگهداری بین منفی 18 تا منفی 21 درجه می باشد. در این صورت سبزی به سرعت منجمد می شود و کیفیت آن نیز حفظ می شود.

نکاتی مهم برای فریز کردن سبزی ها : چگونه سبزی ها را فریز کنیم ؟

فوت و فن های سرخ کردن سبزی : چگونه سبزی سرخ کنیم ؟



این مطلب چقدر مفید بود ؟
3.8 از 5 (11 رای)  

    دیدگاه ها

    اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !

    
    hits