دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
نحوه استفاده از روغن نارگیل در مصارف گوناگون

۵ مورد از کاربرد های مفید روغن نارگیل در آشپزی

نحوه استفاده از روغن نارگیل در مصارف گوناگون
11
زمان مطالعه: 4 دقیقه
روغن نارگیل دارای شهرتی به عنوان یک محصول عجیب و غریب و فوق العاده ای است. در زیر چند روش از استفاده های خوراکی از روغن نارگیل را برایتان آورده ایم.

کاربردهای خوراکی روغن نارگیل

روغن نارگیل کاربردهای زیادی دارد و به عنوان یک ماده عجیب و غریب مشهور است. شما می‌توانید از این روغن در غذاهایتان استفاده کرده یا برای تقویت مو، درمان موخوره و بهبود حالت پوست صورت از آن استفاده کنید.
اما خب اینکه بدانید چگونه از این روغن استفاده کنید نیز مهم است. در این مطلب از بخش آشپزی سایت دلگرم ، نحوه استفاده از روغن نارگیل در غذا را برای شما شرح داده ایم، در ادامه با ما همراه باشید.

5 مورد از کاربرد های مفید روغن نارگیل در آشپزی

کاربرد روغن نارگیل

1. استفاده از روغن نارگیل برای تفت دادن، سرخ کردن و کباب کردن

روغن نارگیل از آنجایی که دارای نقطه جوش بالا و عطر و طعم ملایم است، یک گزینه عالی برای پخت و پز به حساب می‌آید.البته این به بدان معنا نیست که در دستور های تهیه، مقدار روغن نارگیل با سایر روغن ها متفاوت است، به عبارتی دیگر اگر در یک دستور پخت (در بخش مواد مورد نیاز) ۲ قاشق روغن ذکر شده بود؛ روغن شما چه معمولی باشد چه روغن نارگیل باید به همان مقدار استفاده کنید.برای پختن سبزیجات با روغن نارگیل کافیست پخت را با ۱ الی ۲ قاشق غذاخوری (معادل ۱۵ الی ۳۰ میلی لیتر) انجام دهید.

2. استفاده از روغن نارگیل در قهوه، چای و هات چاکلت

هنگام تهیه چای، قهوه یا هات چاکلت (شکلات داغ) ۱ قاشق چایخوری (معادل ۵ میلی گرم) روغن نارگیل در نوشیدنی خود بریزید، البته این نکته را به یاد داشته باشید که این روغن را باید قبل از هر شیرین کننده یا طعم دهنده دیگر به نوشیدنی اضافه کنید. روغن نارگیل به سرعت در نوشیدنی های داغ حل می‌شود.روغن نارگیل کمی در نوشیدنی (به خصوص بر روی سطح نوشیدنی) بافت چربی ایجاد می‌کند و عطر و طعم خوبی به نوشیدنی می‌دهد.البته این بافت های چربی تاثیر آن چنانی در خواص اصلی نوشیدنی ندارند و حتی خواصی را نیز به آن ها اضافه می‌کنند.

3. استفاده از روغن نارگیل در اسموتی

می‌توانید از روغن نارگیل در اسموتی ها نیز استفاده کنید.
کافیست در هنگام تهیه اسموتی مورد نظر خود ۱ الی ۲ قاشق چایخوری (معادل ۱۵ الی ۳۰ میلی لیتر) روغن نارگیل را به اسموتی اضافه کنید و آنها را به خوبی هم بزنید.

آشنایی با کاربردهای فراوان روغن نارگیل

4. روغن نارگیل جایگزینی برای روغن های دیگر در هنگام پخت و پز

اگه در تهیه غذا امکان استفاده از انواع روغن ها بود، می‌توانید از روغن نارگیل بهره ببرید. در اینگونه مواقع تفاوتی در طعم غذا متوجه نخواهید شد.فقط به این نکته توجه داشته باشید که در تهیه آن غذا امکان استفاده از روغن های دیگر (مانند روغن گیاهی، کلزا یا نارگیل) وجود داشته باشد، در غیر اینصورت باید از روغن مورد نیاز برای آن غذا استفاده کنید.

5. استفاده از روغن نارگیل روی پنکیک و نان تست

روغن نارگیل در دمای ۷۶ درجه فارنهایت (۲۴ درجه سانتیگراد) به راحتی ذوب می‌شود و میتوانید آن را به سادگی روی پنکیک یا نان تست بمالید و مصرف کنید.
همچنین می‌توانید از این روغن ( به صورت ذوب شده) به مقدار ۱ الی ۲ قاشق غذاخوری (۱۵ الی ۳۰ میلی لیتر) روی مقداری پاپ کرن ریخته و میل کنید.

حتماً بخوانید:
۱۰ خاصیت باورنکردنی روغن نارگیل

۱۰ خاصیت باورنکردنی روغن نارگیل

روغن نارگیل و خود میوه آن جزو معدود غذاهایی است که در دسته بندی غذاهای عالی جای میگیرد. ترکیب بی نظیر اسیدهای چرب آن تاثیر مثبتی بر روی سلامتی دارد.…

چند نکته استفاده برای روغن نارگیل

اگر فکر می کنید طعم روغن نارگیل را دوست ندارید، ابتدا از آن با روغن های دیگر و به صورت کم استفاده کنید و سپس مقدار آن را نسبت به روغن های دیگر بیشتر کنید تا به عطر و طعم آن عادت کنید و از خواص آن بهره ببرید.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
3.7 از 5 (11 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits