دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
نحوه خشک کردن خرمالو به روش های ساده
8
زمان مطالعه: 3 دقیقه
طرز تهیه چیپس خرمالو خوشمزه _ خرمالو میوه محبوب فصل زمستان است. خشک کردن خرمالو این امکان را به شما می‌دهد تا در فصل‌های دیگر نیز از طعم لذیذ این میوه لذت ببرید.

چگونه چیپس خرمالو درست کنیم؟

برای ماندگاری بیشتر و به همراه داشتن خرمالو در فصول دیگر می‌توان آن را به طریق مختلف خشک کرد. برای این کار با دلگرم همراه شوید.

طرز تهیه و نگهداری چیپس خرمالو

چه خرمالویی برای درست کردن چیپس خرمالو مناسب است؟

به طور کلی خرمالو‌ها در دو نوع ژاپنی و فویو دسته بندی می‌شوند. شکل خرمالو‌های ژاپنی بلوط مانند هستند.

این خرمالو‌ها زمانی برای خشک شدن مناسب هستند که به یک بافت نرم مانند بافت گرجه رسیده باشند. از طرفی خرمالو‌های فویو که معمولا اندازه کوچکتری دارند، در حالت سخت هم قابل استفاده هستند و تهیه چیپس از آن‌ها راحت‌تر است.

علاوه بر این، خرمالویی که برای خشک کردن انتخاب می‌کنید، صرف نظر از نوع آن، باید دارای یک رنگ نارنجی غلیظ و پر رنگ باشد.

طرز تهیه چیپس خرمالوی خوشمزه

  1. اول از همه باید خرمالو تازه و البته سفت و رسیده که هیچگونه زدگی نداشته باشد را انتخاب کنیم و با چاقو برش بدهیم البته حواستون باشه که زیاد نازک برش نزنید و نباید قطر خرمالو خیلی زیاد هم باشه.
  2. سپس آنها را در سینی دستگاه میوه خشک کن برای ٨ الی ١٢ ساعت قرار دهید تا خشک شوند.
  3. که البته باید در این فاصله سینی های دستگاه را مرتب جا بجا کنید و خرمالوها را باید بعد از ٥ ساعت برعکس کنید. تا سمت دیگرش هم خشک شود.
  4. بعد از اینکه خرمالوها خشک شدند آنها را مرتب در کیسه فریزر قرار دهید و کیسه را گره بزنید و در یخچال بذارید البته می توانید برای این منظور از ظرف دربدار استفاده کنید.
  5. در نظر داشته باشید که خرمالو کاملأ خشک نمی شود و اندکی نرم است ولی جای هیچگونه نگرانی نیست چون زیاد حرارت باعث سیاهی خرمالوها میشود و شبیه پاستیل می شود

آشنایی با طرز تهیه ی چیپس خرمالو سالم و مقوی + روش نگهداری

نکات مهم در هنگام تهیه چیپس خرمالو

برای تهیه چیپس خرمالو می توانید از موارد ذیل نیز استفاده نمایید

بخارى یا شوفاژ

بر روی سینی صاف کاغذ روغنى می گذاریم و برش هاى خرمالو را بر روى ان می چینیم و روى بخارى یا شوفاژ قرار می دهیم . هر ٢ ساعت یکبار انها بر عکس می کنیم.

شومینه

بر روب شومینه کاغذ روغنى یا فویل قرار می دهیم و برشهاى میوه را در کنار هم قرار می دهیم و هر ٢ ساعت یکبار انها بر عکس می کنیم.

فر

چیپس خرمالو را می توان در داخل فر هم خشک کرد برای این منظور فر را بر روی کمترین دما تنظیم می کنیم. و کاغذ روغنى کف سینى فر میگذاریم و برش هاى میوه را بروی آن می چینیم حدوداً ٢ الى ٣ساعت زمان نیاز داریم تا خشک شوند و بهتراست مرتب خرمالوها را چک کنید.

در آخر خرمالوها حتما باید در یخچال نگه داری شود.

گردآوری شده مجله ی دلگرم

مریم امینی



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.1 از 5 (8 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits