دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
طرز صحیح خشک کردن میوه ها ( چیپس میوه )

آموزش خشک کردن میوه + طرز تهیه ی چیپس میوه ای

طرز صحیح خشک کردن میوه ها ( چیپس میوه )
9
زمان مطالعه: 3 دقیقه
طرز تهیه و آموزش چیپس میوه (میوه خشک) : میوه خشک یا چیپس میوه یکی از تنقلات خوشمزه و شیک برای پذیرایی است. طرز تهیه میوه خشک ساده است و میتوان آن را روی بخاری یا شوفاژ تهیه کرد.

آموزش طرز تهیه چیپس میوه ای خوشرنگ و خوشمزه

خشک کردن میوه ( چیپس میوه ) راههای زیادی دارد که می توانید با توجه به امکاناتی که دارید یکی از آنها را انتخاب کنید. با دلگرم همراه شوید.

طرز تهیه چیپس میوه (روش خشک کردن میوه در خانه)

آموزش خشک کردن میوه + طرز تهیه ی چیپس میوه ای

طرز تهیه خشک کردن میوه

  1. درون قابلمه 1 لیوان شکر را با 1 لیوان آب مخلط کنید و روی حرارت قرار دهید تا 10 دقیقه بجوشد و کمی غلیظ شود ، میوه های چیپس شده ( حلقه شده ) را به نوبت داخل شربت بزنید و کمی تکان دهید تا شربت اضافی بریزید ( شربت برای جلوگیری از سیاه شدن میوه میباشد ).
  2. کف سینی فر کاغذ روغنی بیندازید و میوه ها را روی کاغذ بچینید ( کاغذ روغنی از چسبیدن میوه به کف ظرف جلوگیری میکند ) ، فر را روی کمترین درجه حرارت تنظیم کنید سپس سینی را درون فر قرار دهید ، بسته به ضخامت میوه ها 1-3 ساعت زمان برای خشک شدن میوه ها لازم است.
  3. میوه ها را هر 15 دقیقه چک کنید و اگر یک سمت ان خشک شد برگردانید تا سمت دیگر هم خشک شود ، پس از آماده شدن میتوانید میوه ها را در محیط خانه یا یخچال نگهداری کنید.
  4. میوه ها را با دستگاه خشک کن میوه هم میتوانید خشک کنید ، فقط کافیست میوه ها را روی توری بچینید و دستگاه را به برق بزنید ، همچنین میتوانید میوه ها را روی شوفاژ نیز خشک کنید.

نکته هایی برای خشک کردن هر چه بهتر میوه ها

  • بدلیل استفاده از شربت چیپس پرتقال طعم خوبی خواهد داشت و تلخی کمی که در چیپس های پرتقال بازاری وجود دارد در ان وجود نخواهد داشت ( چیپس پرتقال را در زمان حلقه شدن نباید زیاد نازک ببرید ).
  • از انواع میوه ها ( سیب ، موز ، پرتقال ، توت فرنگی ، کیوی ، خرمالو ، آلو ، زردآلو و … ) میتوانید برای تهیه چیپس میوه استفاده کنید ، میوه های مانند موز و توت فرنگی باید بافت محکمی داشته باشند و میوه های له شده مناسب خشک کردن نمیباشد.
  • استفاده از شربت اجباری نیست و استفاده بیش از حد ان موجب سوختگی میوه میشود ، برای جلوگیری از سیاه شدن سیب و موز و … پس از حلقه کردن میتوانید بجای شربت انها را در کاسه آب مخلوط با آبلیمو بریزید.

بیشتر بخوانید :

۱۳ مورد از کاربردها و کارایی های خمیر دندان در خانه

تیز کردن تیغ ژیلت : از ژیلت درست نگه داری کنید

آموزشی نوین برای شستشوی انواع پرده در خانه مرحله به مرحله

۸ کاربرد بی نظیر مایع ظرفشویی در خانه



این مطلب چقدر مفید بود ؟
3.9 از 5 (9 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits