دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
روشی ساده و آسان برای تهیه ی لیمو عمانی

طرز تهیه لیمو عمانی خانگی + خواص لیمو عمانی

روشی ساده و آسان برای تهیه ی لیمو عمانی
4
زمان مطالعه: 3 دقیقه
اکثر خورش های ایرانی بخشی از ترشی و طعم عالی خود را مدیون لیمو عمانی هستند. این لیموهای خشک شده به صورت کامل یا پودر شده به خورش هایی مثل قورمه سبزی یا قیمه اضافه میشوند طعم و عطری فوق العاده به آنها میدهند. تهیه لیمو عمانی در منزل کار ساده ای...

روشی آسان وساده برای تهیه لیمو عمانی

مواد لازم برای تهیه ی لیمو عمانی خانگی

  • لیمو ترش 1 کیلو
  • سرکه 1 فنجان
  • نمک به مقدار لازم

طرز تهیه لیمو عمانی خانگی

مرحله اول: لیموترش ها را بشوئید سپس روی انها نمک بپاشید و به مدت 1 روز کناری قرار دهید ، پس از 1 روز لیموها را با آب سرد بشوئید.

مرحله دوم: درون قابلمه چند لیوان اب بریزید و سرکه را اضافه کنید و اجازه دهید به جوش بیاید ، باید لیموها را در 2 مرحله به اب جوش مخلوط با سرکه اضافه کنید.

ابتدا، لیموها را داخل مخلوط آب جوش و سرکه بریزید و 10 ثانیه اجازه دهید بجوشند سپس لیموها را با آب سرد آبکشی کنید.

بعد از آن لیموهای ابکشی شده را مجدد داخل آب جوش بریزید و این بار 1 دقیقه اجازه دهید لیموها بجوشند سپس داخل آبکش بریزید اما آبکشی نکنید.

مرحله سوم: پس از خنک شدن لیموها با خلال دندان سوراخ ریزی روی هر لیمو ایجاد کنید ، پارچه ای را در آفتاب پهن کنید و لیموها را به مدت 10 روز روی پارچه قرار دهید ، پس از این مدت زمان لیموها را داخل سبد بریزید و در سایه قرار دهید تا کامل خشک شوند.

Lemon omani

خواص مصرف لیمو عمانی:

  1. این میوه از نظر کلسیم و پتاسیم غنی بوده و از نظر ویتامین C از سایر مرکبات پیشی گرفته و به عنوان کاهنده ی فشار خون و چربی خون شناخته شده است.
  2. خوردن دم ‌کرده ی آن اغلب با چای و گل گاوزبان در کاهش فشار خون موثر است. برای افراد با فشار خون طبیعی نیز مصرف دم‌ کرده ی آن با عسل یا نبات پیشنهاد می ‌شود.
  3. لیمو عمانی از نظر طب سنتی خنک ‌کننده، اشتهاآور، ضدعفونی ‌‌کننده، مقوی معده، ضد نفخ، موثر برای رفع عوارض کمبود ویتامین C، مسکن سردرد، التیام‌ دهنده ی سرفه و سرماخوردگی است.
  4. این چاشنی به دلیل مواد آنتی‌ اکسیدانی، ضدسرطان شناخته شده و در دفع مواد صفراوی موثر است.

گردآوری شده مجله ی دلگرم

مریم امینی



این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (4 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits