دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
خواص آبلیموی خانگی و نحوه ی نگه داری آن
2
زمان مطالعه: 2 دقیقه
خواص آبلیموی خانگی و نحوه ی نگه داری آن

آبلیموی خانگی را در محل تاریک یا یخچال نگهداری کنید

آبلیموی خانگی

آبلیموهای دستی در بطری‌های تیره یا در محل‌های تاریک از جمله کابینت و یخچال نگهداری شوند، چرا که ویتامین C موجود در آن به نور و حرارت حساس بوده و از بین می‌روند.


به گزارش خبرگزاری به نقل از وب دا،مدیرگروه تغذیه مرکز بهداشت استان یزد ضمن اشاره به ترکیبات و اجزای تشکیل دهنده لیمو اظهار کرد: یک عدد لیمو ترش حاوی۳۰ کیلو کالری انرژی، ۵/۱۰گرم کربوهیدرات، ‌۷/۰ گرم پروتئین، ۲/۰ گرم چربی، ‌۵/۰ گرم فیبر خوراکی،‌ ۶/۰میلی‌گرم آهن، ‌یک RE ویتامین A و ۱/۲۹میلی‌گرم ویتامین C است.
یوسف نقیایی ادامه داد:‌ بیشترین ماده تشکیل دهنده موجود در لیمو، کربوهیدرات‌ها هستند که نوع کربوهیدرات‌های آن از نوع فروکتوز می‌باشد، بنابراین برای بیماران دیابتی مشکلی ایجاد نمی‌کند و می‌توانند به راحتی از این ماده غذایی استفاده کنند.


وی با تاکید بر نقش آنتی اکسیدان و قابلیت جذب آهن در بدن توسط ویتامین C موجود در لیمو، گفت:‌ از آنجا که لیموترش ماده غذایی غنی از ویتامین C است و این نوع ویتامین، بدن را در برابر بیماری‌های عفونی محافظت می‌کند، بنابراین توصیه می‌شود این ماده غذایی به همراه هر نوع غذایی اعم از خورشت، ‌سالاد و غیره مصرف شود.
نقیایی تصریح کرد:‌ از آنجا که از لیمو ترش، آبلیموهای صنعتی و دستی تهیه و مصرف می‌شود، باید متذکر شد که آبلیموهای دستی در بطری‌های تیره یا در محل‌های تاریک از جمله کابینت و یخچال نگهداری شوند، چرا که ویتامین C موجود در آن به نور و حرارت حساس بوده و از بین می‌روند.
وی تاکید کرد: در آبلیموهای صنعتی نیز باید به کد بهداشتی، ‌پروانه ساخت و مهر استاندارد کالا توجه شود و از مصرف آبلیموهای با مارک‌های غیر معتبر اجتناب شود.
مدیرگروه تغذیه مرکز بهداشت استان یزد با اشاره به تاثیر ویتامین C موجود در لیمو امانی یا لیمو ترش، تاکید کرد: مصرف این ماده غذایی به همراه غذا در پیشگیری از بروز فقر آهن نقش موثری دارد.
این کارشناس تغذیه در پایان، مصرف روزانه لیمو ترش را به همه سنین توصیه کرد.

منبع :ممتاز نیوز



این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (2 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits