دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
رولت با مارمالاد خرمالو
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
 يكي از معروف‌ترين شيريني‌هاي تر، رولت است كه معمولا از نان و خامه يا كرم تشكيل مي‌شود ولي نكته جالب توجه اين است كه رولت انواع ديگري نيز دارد. يعني به جاي خامه مي‌توان از مواد مختلف استفاده...

Image
يكي از معروف‌ترين شيريني‌هاي تر، رولت است كه معمولا از نان و خامه يا كرم تشكيل مي‌شود ولي نكته جالب توجه اين است كه رولت انواع ديگري نيز دارد.
يعني به جاي خامه مي‌توان از مواد مختلف استفاده كرد. يكي از اين مواد، مارمالاد خرمالو است كه در چند شماره پيش دستور پخت آن را گفتيم. حالا اين بار مي‌خواهيم دستور پخت رولت آن را آموزش دهيم.

مواد لازم:

- آرد سفيد گندم، 100 گرم
- شكر، 100 گرم
- كره،70 گرم
- تخم‌مرغ، 5 عدد (سفيده و زرده آن جدا شود)
- پودر قند، يك قاشق سوپ‌خوري
- وانيل، نصف قاشق چاي‌خوري
- مارمالاد خرمالو، 7 قاشق سوپ‌خوري

طرز تهيه:

1 - ابتدا سطح سيني فر را با يك تكه كاغذ روغني شيريني‌پزي بپوشانيد. سپس روي كاغذ را با يك قاشق سوپ‌خوري روغن مايع چرب كرده و مقداري آرد روي آن بپاشيد.
2 - تخم‌مرغ‌ها را در 2 ظرف جداگانه شكسته و در واقع زرده و سفيده‌ها را از هم جدا كنيد.
كره را در هواي اتاق قرار دهيد تا كمي نرم شود، سپس به كاسه‌اي بلوري منتقل كرده و شكر و وانيل را هم به آن بيفزاييد. حالا با دستگاه همزن شروع به زدن اين مواد كرده و پس از آن، زرده‌هاي تخم‌مرغ را نيز اضافه كنيد.


3 - بعد از اينكه مخلوط زرده‌ها سفيدرنگ شد، به سراغ سفيده‌ها برويد. سفيده‌ها را نيز با همزن به صورتي بزنيد كه پف كند. حالا مخلوط زرده را به سفيده‌هاي زده شده اضافه كنيد و آرد را نيز كم‌كم به آن بيفزاييد. در فاصله اضافه كردن آرد، مرتب مواد را با قاشق هم بزنيد.
4 - فر اجاق گاز را روي 150 درجه سانتي‌گراد روشن كنيد. سپس مايه خمير را روي كاغذ روغني ريخته و با پشت قاشق آن را صاف كنيد تا به صورت يكنواخت روي كاغذ پخش شود. پس از آن، به مدت 20دقيقه داخل فر قرار دهيد و مراقب باشيد كه نان خشك نشود.
5 - يك حوله تميز آماده كنيد و روي كابينت يا يك سيني بزرگ قرار دهيد. حالا نان را همراه با كاغذ روغني روي حوله قرار دهيد.
سپس نان و كاغذ را به همراه حوله، لوله كنيد و پس از اينكه در دماي اتاق كمي سرد شد، آن را به مدت 20دقيقه در يخچال قرار دهيد. پس از طي اين مدت، نان پيچيده شده در حوله را از يخچال بيرون آورده و آن را باز كنيد.


6 – حالا حوله و كاغذ روغني را از نان جدا كرده و نان را روي سيني پهن كنيد و بعد از آن سطح آن را با لايه‌اي از مارمالاد خرمالو بپوشانيد و شروع به لوله كردن نان از يك عرض كنيد تا تمام طول نان به همراه مارمالاد لوله شود.
سپس آن را در ميان يك تكه فويل آلومينيوم پوشانده و به مدت حداقل يك ساعت داخل يخچال قرار دهيد. در پايان، رولت را بيرون آورده و روي آن را با پودر قند و كمي پودر پسته تزئين كنيد.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (1 رای)  

۱ دیدگاه

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید

سارا | ۴ سال پیش
ببخشید دکتر برای من این امپول زمانی که زایمان کردم و متوجه عدم تطابق گروه خونی با نوزاد شدند برای من نزدند این مشکل ساز نمیشه
0
0

hits