دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
دسرخوشمزه ای که دیابتی ها و افراد چاق هم می توانند بخورند!
10
زمان مطالعه: 3 دقیقه
دسرخوشمزه ای که دیابتی ها هم می توانند بخورند-دسر خوشمزه-دسر رژیمی-دسرلاغری-دسر برای دیابتی ها-طرز تهیه دسر شکلاتی-طرز تهیه چیز کیک-طرز تهیه کیک شکلاتی-کراکر-دسر شکلاتی-دسر گردویی-دسر برای افراد چاق-دسر برای افراد دیابتی-شکلات-طرز تهیه کیک-کیک...

در آخر هرمهمانی خوردن شیرینی لازم است چرا که بدون آن انگار که مهمانی نیمه تمام است. انواع تارت ، کیک و دسرهای شکلاتی کم شیرینی پس از صرف غذای اصلی هم به ذائقه دیابتی ها خوش می نشیند و هم بقیه افراد از خوردن آن سیر نمی شوند.


کیک پنیری مکعبی با روکش شکلاتی
مکعب های خوش سایزی که به راحتی در دهان جا می شوند و هم برای مهمانی ها شیک و خوش طعم هستند و هم مهمان هایتان از طعم آن لذت خواهند برد.

طرز تهیه دسر شکلاتی رژیمی

دسرخوشمزه ای که دیابتی ها و افراد چاق هم می توانند بخورند!
تعداد:49 عدد
زمان تهیه: 1 ساعت
زمان آماده شدن: 35 دقیقه


مواد لازم برای قسمت خشک داخلی:
1 فنجان کراکر گندمی خرد شده(نوعی بیسکویت)
¼ فنجان گردو خرد شده
¼ فنجان کره آب شده


مواد لازم برای پرکردن داخل مکعب ها:
230 گرم پنیرخامه ای بدون چربی نرم
½ فنجان شکر
¼ فنجان سرشیر
2 عدد تخم مرغ زده شده
½ قاشق چایخوری وانیل


مواد لازم برای لایه رویی:
680 گرم شکلات خرد شده با 50% شیرینی
3 قاشق غذاخوری کره برای ترد کردن دسر


طرزتهیه دسر شکلاتی رژیمی:
1. فر را روی درجه حرارت 162 سانتیگراد روشن کنید و بگذارید گرم شود.برای آماده کردن لایه خشک درونی دسرکف یک ظرف مربعی 23 سانتی متری را با فویل بپوشانید و روی آن را روغن بزنید. کراکر گندمی خردشده، گردو و کره ای که برای تهیه مواد داخل دسر داشتیم را با هم مخلوط کنید.این مواد را داخل ظرف برروی فویل بریزید خوب فشار دهید و کنار بگذارید.


2. برای تهیه مواد داخل دسر یک کاسه بزرگ بردارید و پنیرخامه ای، شکر و سرشیر را در ان بریزید وخوب هم بزنید. حالا تخم مرغ ها را اضافه کنید و با سرعت کم فقط برای اینکه مواد مخلوط شود هم بزنید.وانیل را اضافه کنید و حالا این مواد را داخل ظرف مربعی بر روی مواد قبلی بریزید.

sep32
3. به مدت 35 تا 40 دقیقه و یا تا زمانی که حس کردید مواد خوب برشته شده آن را داخل فرگاز قرار دهید و پس از ان بگذارید کمی خنک شود و سپس به مدت 4 ساعت آن را داخل فریزر قرار دهید.


4. برای لایه رویی دسر، شکلات و کره را با همدیگر آب کنید.

sep32
5. کیک پنیری آماده شده را پس از 4 ساعت از فریزر خارج کنید و لبه های فویل را بگیرید و مواد را از داخل ظرف بیرون بیاورید. حالا فویل را آرام از روی مواد بردارید و با چاقو مواد را به 49 عدد مربع یک سایز تقسیم کنید.مجدد مربع ها را داخل یخچال بگذارید تا آماده غوطه ورشدن در شکلات شوند.


6. مایع شکلاتی باید شل باشد اگر سفت شده بود مجدد گرم کنید. مربع ها را آرام داخل شکلات ها کنید تا خوب آغشته شود و به کمک خلال دندان آن ها را خارج و روی کاغذ مومی داخل یک ظرف قرار دهید.حالا داخل ظرف روی دسرها یک قاشق سوپ خوری از شکلات ها بریزید و بگذارید 20 دقیقه بماند تا خوب شکلات هاخودش را بگیرد. پس از ان دسر را داخل یخچال بگذارید و نوش جان کنید.


ترجمه و گرداوری:
بخش آشپزی مجله دلگرم(www.delgarm.com)
(اعظم بهادرپور)



این مطلب چقدر مفید بود ؟
3.8 از 5 (10 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits