دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
 طرز تهیه ترک حلوا گیلان (حلوای محلی گیلان)

طرز تهیه حلوای ترک خوشمزه و خوشرنگ به روش گیلانی

طرز تهیه ترک حلوا گیلان (حلوای محلی گیلان)
1
زمان مطالعه: 2 دقیقه
در استان گیلان ، شیرینی های مخصوص و محلی یافت می شود که بیانگر فرهنگ، هنر و اقلیم خاص این منطقه ی دیدنی و شگفت انگیز است. از جمله ی این خوراکی های بومی می توان به ترک حلوا، کلوچه فومن، رشته خوشکار، فرنی و ... اشاره کرد .

دستور پخت حلوا ترک دسر شیرین و خوشمزه

حلوا ترک یکی از غذاها و یا حتی میتوان گفت دسرهای محبوب در میان افراد است که خواص زیادی دارد. چرا که مواد استفاده شده در آن هر یک خواص ویژه‌ای دارند و ترکیب آن‌ها بایک دیگر باعث شده تا این غذا نیز مقوی شود. حلوا ترک در شهرهای مختلف ممکن است به روش‌های متفاتی تولید شود از این رو ممکن است رنگ و مزه‌های متنوعی از این غذا را مشاهده کنید. در ادامه این مقاله از دلگرم قرار است طرز تهیه حلوا ترک را به شما آموزش دهیم. پس همراه ما باشید.

مواد لازم حلوا ترک

  • آب ۴ پیمانه
  • آرد نان ۱ پیمانه
  • پودر هل ۱ قاشق چای خوری
  • روغن جامد ۱ پیمانه سرخالی
  • زعفران دم کرده به دلخواه
  • شکر ۱ پیمانه
  • گلاب یک چهارم پیمانه

 حلوا ترک

طرز تهیه ترک حلوا

برای تهیه ترک حلوا در ابتدا آب و شکر را روی حرارت متوسط می‌گذاریم تا شکر در آب حل شود سپس زعفران و گلاب اضافه می‌کنیم. روغن را آب کرده و با آرد در تابه گودی ریخته روی حرارت ملایم می‌گذاریم و با قاشق چوبی مرتب هم می‌زنیم تا آرد به رنگ قهوه‌ای در بیاد، شیره شکر را را با احتیاط اضافه می‌کنیم و هم می‌زنیم پودر هل را اضافه می‌کنیم و مرتب هم می‌زنیم تا جایی که حلوا به راحتی ازتابه جدا شود حلوای داغ را در ظرف مورد نظر پهن می‌کنیم ۱-۲ ساعت می‌گذاریم بماند سپس به دلخواه برش زده و با پودر قند و پودر کاکائو و پسته تزئین می‌کنیم.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (1 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits