دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
آموزش تهیه پارفه انار دسر ساده و خوشمزه با بیسکویت و ماست

طرز تهیه دسر پارفه انار شیک و ساده برای مهمانی هایتان

آموزش تهیه پارفه انار دسر ساده و خوشمزه با بیسکویت و ماست
1
زمان مطالعه: 4 دقیقه
اگر دوست دارید دسر خوشمزه ای را برای مهمانی های خود تهیه کنید به شما پیشنهاد می دهیم پارفه انار را درست کنید. طرز تهیه پارفه انار بسیار ساده است و مواد بسیار کمی نیاز دارد و بسیار به صرفه است.

طرز تهیه پارفه انار دسر خوشمزه و ایده آل

پارفه انار یکی از انواع دسرهای خوشمزه پاییزی و زمستانی است که همزمان در این فصل با رسیدن انار این دسر نیز تهیه می شود و می تواند گزینه خوبی برای شب یلدا باشد. اما این دسر پارفه انار یک دسر فوق العاده خوشمزه و بین المللی می باشد این دسر در دو نسخه تهیه شده که یکی مدل فرانسوی می باشد که از تخم مرغ و خامه تهیه شده و یک مدل آمریکایی می باشد که ترکیبی از ماست و لایه های مختلف است و بیشتر این دسر به صورت تک نفره و شاتی سرو می شود
زیرا خوردن آن آسان تر می باشد و معمولا در لیوان های شفاف و کوتاه قد برای تهیه این دسر استفاده می شود تا لایه های قابل رویت باشد و روی این دسر بیشتر با انار تزئین می شود این دسر به قدری راحت و آسان است که همین الان برای شما مهمون بیاد می توانید به سرعت این دسر را آماده کنید و مواد کمی برای تهیه آن لازم است و در دسترس می باشد.

ارزش غذایی دسر پارفه انار

  • انرژی 143 کیلوکالری
  • کربوهیدرات 28 گرم
  • پروتئین 3.3 گرم
  • چربی کل 2.3 گرم
  • کلسترول میلی گرم

دسر پارفه انار

مواد لازم برای تهیه دسر پارفه انار

  • شکر 0.33 لیوان
  • شیر 2 لیوان
  • نشاسته ذرت 0.25 لیوان
  • پودر ژله با طعم انار 1 بسته
  • عصاره وانیل 0.5 قاشق چای‌خوری
  • دانه انار 1 لیوان

پارفه (پارافه) معمولا از لایه‌های کاسترد و میوه‌ یا بیسکویت تشکیل می‌شود. در نوع اصیل این دسر،‌ لایه‌ها چندبار تکرار می‌شوند، اما نوعی که آموزش آن را می‌خوانید حالت ساده شده یا مینی‌پارفه است که فقط دولایه دارد. این دسر شب یلدا با نشاسته ذرت درست می‌شود و یک لایه پودینگ و یک لایه ژلاتینی دارد.
اگر می‌خواهید ظاهر لایه‌ها مورب باشد، کافیست لیوان‌ها را به صورت کج در قالب مافین بچینید و در یخچال قرار دهید تا پودینگ و ژلاتین در همان حالت فرم بگیرند.

حتماً بخوانید:
طرز تهیه 3 مدل دسر پاناکوتای انار مخصوص شب یلدا

طرز تهیه 3 مدل دسر پاناکوتای انار مخصوص شب یلدا

پاناکوتای انار یک دسر بسیار خوشمزه و لذیذ است که برای مهمانی ها و جشن ها استفاده می شود. همچنین این دسر خوشمزه را برای شب یلدا نیز درست می کنند و…

طرز تهیه پارفه انار

شکر و وانیل را به همراه ۱.۵ لیوان شیر در ظرفی ریخته و روی حرارت متوسط، تا حل‌شدن شکر مخلوط کنید. شیر را برای ۵ تا ۷ دقیقه حرارت دهید، تا زمانی که حباب‌های ریزی دور آن ایجاد شوند.
در همین حال نشاسته را در باقی‌مانده شیر سرد حل کرده و به شیر روی حرارت اضافه کنید. به هم زدن ادامه دهید، حدود ۲ دقیقه بعد شیر شروع به غلیظ‌‌ شدن می‌کند و پودینگ آماده است. آن را بین ۸ لیوان (یا هر ظرف سرو) تقسیم کنید و به مدت ۳۰ دقیقه در یخچال قرار دهید.
حالا ژله انار را طبق دستور بسته‌بندی آماده کنید.
ظرف‌های پودینگ را از یخچال خارج کرده و روی هرکدام دو قاشق چای‌خوری سرپر دانه انار بریزید. روی دانه‌ها را با ژله بپوشانید و دوباره برای ۲ ساعت در یخچال قرار دهید تا ژله کاملا ببندد.
در صورت تمایل روی دسر را با خامه فرم‌گرفته و دانه انار تزئین کنید.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (1 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits