دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
طرز تهیه دسر مالتیزر ساده و خوشمزه با بیسکویت پتی بور و پودر کاکائو
3
زمان مطالعه: 4 دقیقه
دسر مالتیزر یکی از دسرهای خوش طعم است که می توانید به راحتی در منزل خود نیز تهیه نمایید. همین حالا دست به کار شده و مهارت و هنر خود را محک زده، همه را شگفت زده کنید.

روش تهیه دسر مالتیزر لذیذ

دسر مالتیزر یکی از دسرهای بسیار خوشمزه و ساده است که طرز تهیه آسانی دارد. دسر‌مالتیزر یکی از انواع کیک‌های یخچالی خوشمزه و دلچسب می‌باشد.
اسم یک پذیرایی شیک و بی نظیر که به وسط می آید سریعا فکرها همه به سمت دسرها کشیده می شود. بله وقتی پای آبروی میزبانی کدبانوها وسط باشد، ایده های نو و کاربردی مورد توجه قرار می گیرد. خوشبختانه گوناگونی دسرها موجب شده تا دست شما عزیزان برای انتخاب باز باشد. این بار پیشنهاد می کنیم پس از آشنایی با طرز تهیه دسر مالتیزر طعم این دسر را نیز بیازمایید.

ژله ها، بستنی ها، شکلات ها، کیک ها همگی از خانواده ی دسرها هستند. این خوردنی های خوشمزه و متفاوت در طعم دارای محبوبیت بالایی هستند که موجب شده تا در سطر اول انتخاب ها قرار بگیرند. دسرها را می توان به عنوان پیش غذایی عالی برای انواع مهمانی ها، دورهمی ها تهیه و به کار برد. همچنین می توان از آن به عنوان پاداش برای افزایش میل غذای کودکان بد اشتها مورد استفاده قرار داد. تزیین دسر نیز به نوعی از جمله ی این ایده ها محسوب می شود. و اما دسر مالتیزر که از انواع دسر یخچالی خوش طعم و دسر خیلی عالی و دلچسب می باشد روش پختی ساده و راحت دارد. دسر مالتیزر شکلاتی یک دسر خوشمزه است که به دلیل به کارگیری ترکیبات فوق العاده اش, دارای طعمی خاص و ارزش غذایی بالایی می باشد.

 طرز تهیه دسر مالتیزر خوشمزه با طعم به یادماندنی

مواد لازم برای لایه کیکی دسر مالتیزر

  • بیسکویت پتی بور یا کیک شکلاتی ۳۰۰ گرم
  • شیر عسلی یا شیر : ۴ قاشق غذاخوری
  • کره ذوب شده یک فنجان
  • پودر کاکائو یا شکلات رنده شده

طرز تهیه لایه کیکی دسر مالتیزر

اگر در تهیه مالتیزر از کیک شکلاتی استفاده میکنید آن را به خوبی نرم کنید و اگر از بیسکویت پتی بور استفاده می کنید بیسکویت ها را در پلاستیک زیپ داری بریزید و بیسکویت را کامل خورد کنید. توصیه می شود اگر برای مهمانی مجلسی دسر را آماده میکنید از کیک شکلاتی که دسر را شیک می کند استفاده نمایید و اگر هم سرعت کار برای شما مهم است از بیسکویت که برای انواع دسر های ساده و کم هزینه انتخاب خوبی است، استفاده نمایید. کیک یا بیسکویت خورده شده را در ظرفی بریزید. شیر یا شیر عسلی، پودر کاکائو و یک فنجان کره آب شده را اضافه نمایید و بخوبی مواد را با هم مخلوط کنید. حال باید طرز آماده سازی لایه دوم را توضیح دهیم.

دسر مالتیزر با پودر کاکائو

مواد لازم برای لایه خامه ای

  • شیر عسلی نصف قوطی
  • پودر خامه ۲ عدد
  • شیر سرد ۳/۴ فنجان
  • پنیر خامه ای ۵ قاشق غذاخوری
  • پودر کرم کارامل ۲ عدد
  • خامه صبحانه ۱۵۰گرم

طرز تهیه لایه خامه ای دسر مالتیزر

همه مواد این لایه را در میکسر بریزید و حدود ۵ تا ۱۰ دقیقه میکس نمایید. مخلوط شما باید غلطت بیابد.در یک ظرف دیگر یک لایه از مواد کیکی ریخته و سپس یک لایه از مواد خامه ای و این کار را تا الی سه بار تکرار کنید تا دیر ارتفاعی که می خواهید را پیدا کند. روی لایه خامه ای آخر پودر کاکائو یا شکلات رنده شده یا شکلات مایع بریزید و با شکلات مالتیزر روی آن را تزئین نمایید. دسر را به مدت یک ساعت در یخچال بگذارید تا مواد کاملا سرد شود.دسر شما آماده است می توانید تا چند روز نیز این دسر را در یخچال نگه دارید.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (3 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits