دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
دستور تهیه بستنی شاه توت خانگی و خوشمزه
2
زمان مطالعه: 5 دقیقه
شاه توت یا شاتوت یکی از میوه های خوشمزه و ملس است که از آن در تهیه بستنی، آبمیوه و ... استفاده می کنند. در ادامه قصد داریم طرز تهیه بستنی شاه توت را آموزش دهیم. تا انتها با ما همراه باشید.

روش تهیه بستنی شاتوت

تابستان فصل انواع توت ها از جمله شاتوت است. این میوه علاوه بر آنکه به صورت خام مورد استفاده قرار می گیرد، به خاطر طعم و رنگ بی نظیرش از آن در تهیه و تزیین انواع دسرهای فصلی نیز استفاده می کنند.

طرز تهیه بستنی شاه توت/طرز تهیه بستنی شاه توتی

روش تهیه بستنی شاتوت

مواد لازم جهت تهیه بستنی شاه توت:

  • شاه توت: ۵ پیمانه یا ۵۰۰ گرم
  • پودر قند: ۶ قاشق سوپ خوری یا ۷۵ گرم
  • خامه: یک و یک چهارم پیمانه ۱۰۰ گرم
  • بیسکویت: چند عدد برای تزیین ۱۰۰ گرم
  • شاتوت: مقداری برای تزیین ۱۰۰ گرم

مراحل تهیه بستنی شاه توت:

شاتوت ها را داخل سبدی بریزید و بشویید تا خاک و گرد و غبار آن از بین برود، سپس قابلمه ای آماده کنید و شاتوت را همراه ۲ قاشق سوپ خوری آب و پودر قند داخل قابلمه بریزید.

در ظرف را بگذارید و مدت ۵ دقیقه روی شعله اجاق گاز قرار دهید تا نرم شود. سبد فلزی یا پلاستیکی را روی کاسه ای قرار دهید و شاه توت های پخته را داخل سبد بریزید.

سپس با قاشق چوبی شروع به له کردن آن ها کنید تا بالاخره بافتی نرم و یکدست شبیه پوره پیدا کند. بعد آن را چند دقیقه کنار بگذارید تا در هوای معمولی اتاق حرارتش کم شود و سپس به داخل یخچال منتقل کنید.

در این مرحله از طرز تهیه بستنی شاه توت با همزن دستی یا برقی شروع به زدن خامه کنید تا غلیظ شود؛ سپس پوره شاه توت را به آن اضافه کنید و پس از مخلوط کردن به مدت ۲ ساعت یا تا زمانی که به اصطلاح خودش را بگیرد.

سپس در فریزر قرار دهید. بعد از این مدت، مخلوط شاه توتی را از فریزر بیرون آورید و با چنگال شروع به له کردن آن کنید تا دانه های پودر قند خرد شود؛ این کار را در دستگاه غذاساز نیز می توانید انجام دهید سپس دوباره مخلوط را به فریزر برگردانید و این بار بعد از ۴ ساعت یا بیشتر سرو کنید.

البته در این فاصله نیز پس از گذشت ۲ ساعت، یک بار دیگر مواد را بیرون آورید و مانند بار قبل با چنگال یا دستگاه غذاساز با هم مخلوط کنید. در پایان مقداری از بستنی شاه توتی را با قاشق مخصوص به صورت گلوله درآورید و پس از ریختن در ظرف مورد نظر، همراه با بیسکویت و شاه توت تازه سرو کنید.


خواص شاه توت

تمام توت ها به دلیل خاصیت آنتی اکسیدانی خود از سرطان و از بروز رادیکال های آزاد و آسیب رساندن به سلول ها جلوگیری می کنند.

مطالعات انجام شد در سال 2017 نشان می دهد که ترکیبات خاصی در شاتوت وجود دارد که قادر به گسترش تومور در موش ها هستند که باعث مرگ و میر سلول های سرطانی می شود این بسیار مطلوب است و می تواند مانع پیشرفت سرطان شود.

غذاهای غنی از فیبر یک راه عالی برای کمک به کاهش سطح کلسترول هستند، به خصوص وقتی که حالت فیبر محلول می آید. شاه توت حاوی فیبر محلول در قالب پکتین است که به عنوان نوعی "اسفنج" برای کلسترول عمل می کند و به دفع آن کمک می کند.

با این حال، علاوه بر این کاهش اثر کلسترول، خاصیت منحصر به فردی است که به جلوگیری از اکسیداسیون کلسترول LDL کمک می کند. کلسترول LDL پس از اکسیداسیون در رگ ها می ماند و باعث ایجاد سکته مغزی می شود.

با شاتوت می توانید به راحتی وزن خود را کاهش دهید، به لطف محتوای غنی مواد مغذی و مقدار زیادی فیبر به طور خاص می تواند به سرکوب اشتها، ترویج هضم و نگه داشتن شما را برای مدت زمان طولانی تر کمک کند.

مطالعات انجام شده در رابطه با همسترها حاکی از آن است که ممکن است اثرات ضد چاقی مستقیم داشته باشد.در انسان، به احتمال زیاد، برای رسیدن به این نتایج، باید کالری را محدود کنید، زیرا همسترها در محیط کنترل شده نگهداری می شوند.

کبد یک عضو مهم در فرآیندهای سم زدایی است. در حالی که کبد یک عضو بسیار مقاوم است، می تواندپس از مدتی بیمار شود. مصرف شاه توت می تواند به حفاظت از کبد کمک کند تا بتواند فرآیندهای خود را به میزان مطلوب حفظ کند همچنین شاه توت به جلوگیری از پیشرفت بیماری های کبدی چرب کمک می کند.

زمانی که سطح چربی در کبد افزایش یابد کارایی کبد کم می شود.

دیابت یک بیماری جدی است که مستلزم کنترل قند خون است که اغلب به عوارض جدی در بسیاری از فرآیندهای بدن و ارگان ها می انجامد.شاه توت می تواند به کنترل میزان قند خون با کاهش میزان جذب گلوکز به خون کمک کند.

طرز تهیه بستنی کاراملی خوشمزه + فیلم

طرز تهیه بستنی انگور با طعمی دلچسب + فیلم

طرز تهیه بستنی شکلاتی به دو روش در منزل + فیلم

طرز تهیه کیک بستنی موزی با روشی آسان + فیلم

طرز تهیه بستنی سرخ شده دسری فوق العاده برای مهمانی ها + فیلم



این مطلب چقدر مفید بود ؟
3.5 از 5 (2 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits