دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
طرز تهیه بستنی آلبالو به دو روش + فیلم
1
زمان مطالعه: 7 دقیقه
بستنی آلبالو یکی از انواع بستنی های بسیار خوش طعم است که در تمامی سنین طرفدارانی دارد. از این رو قصد داریم در ادامه طرز تهیه این بستنی خوشمزه را آموزش دهیم. تا انتها با ما همراه باشید.

روش تهیه بستنی آلبالو

بستنی را در تمام فصول می توان استفاده کرد اما خوردن آن در تابستان صفای دیگری دارد. بستنی را می توان با طعم های مختلفی تهیه کرد و برای این کار می توان از انواع میوه ها استفاده کرد. آلبالو یکی از میوه های تابستانی است که مزه ترش آن طرفداران زیادی دارد.

اگر در روز های گرم تابستان به دنبال دسر خنک و دلچسبی می گردید، بهتر است بستنی آلبالو را امتحان کنید. این بستنی بسیار خوشمزه است و آلبالو طعمی بینظیر به این بستنی می دهد.

طرز تهیه بستنی آلبالو/طرز تهیه بستنی آلبالویی

طرز تهیه بستنی آلبالو با ثعلب

مواد مورد نیاز جهت تهیه بستنی آلبالو با ثعلب:

  • شکر: یک و نیم لیوان
  • پودر ثعلب: یک قاشق چای خوری
  • آلبالو: یک کیلوگرم
  • آب: نصف لیوان

دستور تهیه بستنی آلبالو با ثعلب:

ابتدا شکر و پودر ثعلب را با هم خوب مخلوط کنید. هسته های آلبالو را جدا کرده و با یک نصف لیوان آب درون مخلوط بریزید تا پوره و یکدست شود. سپس در حالی که مخلوط کن روشن است ترکیب شکر و پودر ثعلب را قاشق قاشق به آن اضافه کنید.

اگر شکر و ثعلب را یک جا اضافه کنید یا با تاخیر هم بزنید، مخلوط شما گلوله گلوله می شود.

در این مرحله از طرز تهیه بستنی آلبالو باید مایه بستنی را در یک ظرف استیل که قبلا در فریزر قرار داده اید، بریزد و به فریزر انتقال دهید. هر سی دقیقه یک بار ظرف را از فریزر خارج کرده و خوب هم بزنید تا ذرات یخ تشکیل شده از بین بروند.

بعد از این که شش الی هفت مرتبه این عمل را تکرار کردید بستنی شما کاملا می بندد. البته این موضوع به دمای فریزر شما بستگی دارد و می تواند متفاوت باشد. حالا باید به مدت 24 ساعت درون فریزر قرار داشته باشد تا کاملا خودش را بگیرد و به شکل بستنی در بیاید. در این مدت دیگر نیازی به هم زدن نیست.

آموزش تهیه بستنی آلبالو


طرز تهیه بستنی آلبالو با خامه

مواد لازم جهت تهیه بستنی آلبالو با خامه:

  • 1 پاکت 200 میلی خامه صبحانه
  • 3 قاشق غذاخوری ماست چکیده
  • 500 گرم آلبالو
  • 1 لیوان شکر
  • آب نصف لیمو

مراحل تهیه بستنی آلبالو با خامه:

برای درست کردن بستنی آلبالو ابتدا هسته آلبالوها را جدا نمایید و 2 ساعت داخل فریزر نگه دارید سپس همراه با شکر، خامه، ماست و آبلیمو داخل غذاساز پوره نمایید.

من خیلی به حالت پوره در نیاوردم و به اندازه ای که مقداری تکه های آلبالو مشخص گردد هم زدم به اینصورت خوشمزه تر می گردد. بعد داخل ظرفی بریزید و در فریزر بگذارید تا یخ بزند.

در زمانی که یخ میزند هر 1 ساعت بیرون آورید و با قاشق یا چنگال هم بزنید (از کناره های ظرف شروع به منجمد شدن می نماید کناره ها را خوب هم بزنید) و 4 بار اینکار را تکرار نمایید. به همین اندازه راحت و خوشمزه می باشد حتما امتحان کنید.

بستنی آلبالویی/طرز تهیه بستنی آلبالویی

خواص آلبالو

آیا این را می دانستید که با خوردن میوه آلبالو می توانید با بیماری سرطان مقابله و مبارزه کرد ؟ این را بدانید که فلاوونوئیدی که دارای خواص ضدسرطانی قوی است، کورستین است. میوه آلبالو و البته آلبالو خشکه مقدار مناسبی از کورستین را دارا هستند.

میزان کورستین موجود در آلبالو و آلبالو خشکه به مراتب بیشتر از سایر میوه ها است. فنولیک اسیدی که آمیگدالین نامیده می شود، به عنوان ویتامین B17 شناخته شده است.

بنا بر تحقیقات انجام گرفته آمیگدالین این توانایی را دارد که اندازه تومورهای سرطانی را کاهش دهد و در نتیجه از پیشرفت بیماری سرطان پیشگیری می کند.

گفتنی است که سایر مواد موجود در میوه آلبالو، درد ناشی از پیشرفت سرطان در بدن را تسکین می دهند. به همین دلیل است که از نظر دانشمندان پزشکی آلبالو یک میوه ضد سرطانی قوی است.

وجود میزان بالای ویتامین A و آنتی اکسیدان های در آلبالو به بهبود بینایی کمک زیادی می کند. خوردن آلبالو از ابتلا به بیماری های سندرم چشم خشک و دژنراتیو ماکولا جلوگیری می کند.

آلبالو دارای خواص ضد باکتری است که با عمل سم زدایی پوست صورت به درمان و رفع آکنه و جوش صورت کمک شایانی می کند.

یکی از خواص آلبالو داشتن آهن زیاد است و همین مقادیر بالای آهن موجود در آلبالو و آب آلبالو باعث می شود تا از ریزش مو جلوگیری شود و حتی آن را متوقف کرد. آهن موجود در آلبالو با افزایش جریان خون در پوست سر از ریزش مو پیشگیری می کند.

همچنین آنتوسیانین های موجود درمیوه آلبالو تقویت و افزایش رشد موی سر را به دنبال دارد. اگر می خواهید موهایی درخشان داشته باشید، این را بدانید که شستشوی موها با آب آلبالو باعث درخشان تر شدن مو می شود.

بستنی با آلبالو/طرز تهیه بستنی با آلبالو

آلبالو حاوی دارای میزان زیاد ویتامین C است که وجود همین ویتامین باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می شود و از این رو برای پیشگیری و درمان سرماخوردگی، آنفلونزا و سرفه بسیار مفید است.

به علاوه میوه آلبالو به واسطه جذب بیشتر آهن، باعث افزایش مقاومت بدن در مقایل عفونت ها و بیماری های ویروسی می شود. این را هم باید بدانید که آنتوسیانین ها و کورستین موجود در آلبالو باعث کاهش علائم ابتلا به بیماری آسم می شود.

وزن اضافی بدن مشکلی است که برای بسیاری از آدم‌ها، به ویژه زنان، موضوعی بسیار جدی محسوب می‌شود. راه‌ های زیادی برای کاهش وزن وجود دارد. یکی از آن‌ها بهره‌گیری از خواص آلبالو و خوردن آلبالو است.

آلبالو حاوی مقدار زیادی مواد مغذی است.همچنین کالری آلبالو کم است بنابراین بسیار مناسب است که آن را در رژیم غذایی‌تان قرار بدهید.

کربوهیدرات‌ها علت افزایش وزن هستند، اما اگر به درستی مصرف شوند به شما در کاهش یا کنترل وزن کمک می‌کنند . اکثر ما فکر می‌کنیم که کاهش مصرف کربوهیدرات‌ها تنها راه کاهش وزن است که این امر تنها یک افسانه و تخیل است.

در حقیقت انتخاب مناسب کربوهیدرات‌ها به کاهش وزن کمک می‌کند. رژیم غذایی مناسب از میوه‌ها، سبزیجات و غذاهای فیبر دار غذاهایی هستند که به شما در کاهش وزن کمک می‌کنند. رژیم‌های غذایی حاوی کربوهیدرات‌ها می‌توانند در کاهش وزن و کنترل توده‌های عضلانی کمک کنند. مصرف آلبالو نیز برای کاهش وزن به طور موثری مفید است.

مواد شیمیایی که باعث رنگ قرمز آلبالو می‌شوند قادرند تا درد را به میزان قابل توجهی حتی بهتر از داروهایی همچون آسپرین تسکین دهند. همچنین می‌توانند موجب حفظ آنتی اکسیدانی شود که قابل مقایسه با مکمل‌های تجاری مانند ویتامین E است.

تحقیقات نشان می‌دهد مصرف روزانه آلبالو می‌تواند موجب کاهش بیماری‌های قلبی و عروقی، آرتروز و نقرس در انسان شود.

طرز تهیه کیک بستنی موزی با روشی آسان + فیلم

طرز تهیه بستنی سرخ شده دسری فوق العاده برای مهمانی ها + فیلم

طرز تهیه بستنی شکلاتی به دو روش در منزل + فیلم

آموزش تهیه بستنی سنتی زعفرانی در منزل + فیلم

طرز تهیه بستنی لیمویی برای روزهای گرم تابستان



این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (1 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits