دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
دستور تهیه بستنی با طعم لیمو خوشمزه و دلچسب
0
زمان مطالعه: 5 دقیقه
بستنی لیمویی یکی از انواع بستنی هایی است که طعمی ملس داشته و مورد علاقه بسیاری از افراد است. از این رو در ادامه قصد داریم طرز تهیه این بستنی خوشمزه را آموزش دهیم تا در منزل آن را تهیه نمایید.

روش تهیه بستنی لیمویی

بستنی لیمویی دسری خوشمزه و ملس است. خوردن بستنی لیمویی در روزهای داغ تابستانی خیلی دلچسب است. مواد اصلی این دسر خوش طعم شکر، لیمو، زرده تخم مرغ و شیر پرچرب است.

طرز تهیه این بستنی بسیار ساده و راحت است. در این رسپی طرز تهیه بستنی لیمویی را به شما عزیزان آموزش می دهیم. این دسر خوش طعم و ترش مزه را می توانید به عنوان عصرانه و میان وعده برای مهمان های عزیزتان سرو کنید. امیدواریم از تهیه و میل آن لذت کافی را ببرید.

طرز تهیه بستنی یخی لیمویی/طرز تهیه بستنی لیمویی

آموزش تهیه بستنی لیمویی

مواد لازم جهت تهیه بستنی لیمویی:

  • شکر: 1/2 پیمانه
  • لیمو: 1 عدد
  • شیر پرچرب: 2 پیمانه
  • زرده ی تخم مرغ: 5 عدد

طرز تهیه بستنی لیمویی:

در ابتدا باید لیمو را پوست بکنید، در یک قابلمه، شیر و رنده پوست لیمو را با هم قاطی کنید.

بعد قابلمه را روی شعله متعادل رو به پایین بگذارید تا شیر بخار کند. قابلمه را از روی شعله بردارید و ۲۰ دقیقه کنار بذارید تا مزه بگیرند.

در این مرحله از طرز تهیه بستنی لیمویی مواد ترکیبی شیر را از صافی رد کنید و در پارچ بریزید.، در یک ظرف، زرده های تخم مرغ و شکر را با همزن برقی یا دستی هم بزنید.

مواد ترکیبی شیر را با آن ترکیب کنید. ترکیبات را داخل قابلمه جدیدی بریزید و روی شعله متعادل رو به پایین بگذارید.

برای حدود ۱۰ دقیقه منتظر بمانید تا غلیظ شود، با قاشق چوبی هم بزنید. قابلمه را در ظرفی که پر از آب خنک است بزنید تا بستنی سریع تر خنک شود.

بعد بستنی را در ظرف مناسبی بریزید و برای حدود ۱ ساعت در فریزر بگذارید تا کاملا خنک بشود.

بستنی را از فریزر خارج کنید و بزنید و دوباره در فریزر بگذارید تا کمی ببندد. این کار را آنقدر تکرار کنید تا بستنی کشدار بشود.

در مرحله آخر طرز تهیه بستنی لیمویی برای تزیین این بستنی خوشمزه می توانید از برگ نعناع، شکلات چیپسی و ترافل های رنگی استفاده کنید.

بستنی لیمویی خانگی/نحوه تهیه بستنی لیمویی

خواص لیمو

لیمو یک منبع خوب ویتامین C است که یک ماده مغذی مهم مرتبط با افزایش قدرت سیستم ایمنی بدن است. در واقع، مقدار یکسانی ویتامین C در لیمو و پرتقال وجود دارد. نه تنها این، بلکه لیمو غنی از آنتی اکسیدان ها نیز می باشد که می تواند به مبارزه با التهاب کمک کند و ایمنی را بهبود بخشد.

مصرف کافی ویتامین C می تواند به کاهش مدت زمان و شدت عفونت های دستگاه تنفسی کمک کند. ویتامین C همچنین می تواند به جلوگیری از مالاریا، اسهال و ذات الریه کمک کند و حتی می تواند نتایج را برای افرادی که از این شرایط رنج می برند بهبود بخشد.

لیمو همچنین آنتی اکسیدان بالایی دارد که می توانند از سلول های شما با خنثی کردن مضرات رادیکال های آزاد، محافظت کنند و بدن شما را از عفونت های ناشی از ویروس یا باکتری مصون بدارند.

شما همچنین می توانید سیستم ایمنی بدن خود را با اضافه کردن مقدار زیادی مواد غذایی غنی از پروبیوتیک، بهبود بخشید و مصرف غذاهای پردازش شده و کم کیفیت را به حداقل برسانید.

لیموها غنی از آنتی اکسیدان ها و عناصر مبارزه کننده با سرطان هستند. بنابراین جای تعجب نیست که تعداد زیادی از مطالعات نشان داده اند که لیمو در کشتن سلول های سرطانی بسیار موثر است. به عنوان مثال یک مطالعه در عربستان صعودی نشان داد که عصاره میوه لیمو باعث کشتن سلول های سرطانی می شود.

به همین ترتیب، مطالعه دیگری در سال 2015 نیز نشان داد که اجزای موجود در آب لیمو، رشد سلول های سرطانی مختلف را به طور موفقیت آمیزی مهار می کنند.

لیمو همچنین شامل ترکیباتی همانند هسپریدین و دی لیمونن است که هر دو به عنوان خواص ضد سرطان شناخته شده اند. به لطف تمامی این خواص قدرتمند، لیمو یکی از مهم ترین غذاهای ضد سرطان محسوب می شود.

بستنی با لیمو/طرز تهیه بستنی با لیمو

اگر از سنگ های کلیه رنج می برید، اضافه کردن لیمو به رژیم غذایی می تواند مفید واقع شود. این به این دلیل است که لیمو حاوی اسید سیتریک است که می تواند حجم ادرار را افزایش داده و مانع از ایجاد سنگ کلیه شود.

یک مطالعه کوچک که در مجله ارولوژی منتشر شد، 11 شرکت کننده را نزدیک به 4 سال تحت لیموناد درمانی قرار داد. محققان دریافتند که تشکیل سنگ کلیه به طور قابل توجهی کاهش یافت و از یک سنگ کلیه به طور متوسط در سال به کمتر از 0.13 در سال رسید.

مطالعه دیگری نشان داد که درمان بیماران سنگ کلیه با آب لیمو باعث افزایش میزان سیترات ادرار و کاهش میزان کلسیم در ادرار می شود که نشان می دهد، آب لیمو ممکن است یک درمان موثر دیگر برای از بین بردن علائم سنگ کلیه باشد.

آهن یک ماده معدنی بسیار مهم برای بدن شما است و یکی از اجزای اصلی هموگلوبین است که در گلبول های قرمز یافت می شود و به بدن کمک می کند تا اکسیژن مورد نیاز را فراهم کند.

گروه های زیادی از افراد مبتلا به کمبود آهن وجود دارد. برای مثال، گیاهخواران و وگان ها؛ آن ها نوعی از آهن را مصرف می کنند که بدن به خوبی جذب نمی شود. ویتامین C موجود در لیمو می تواند جذب آهن را افزایش دهد که می تواند برای پیشگیری از بیماری کم خونی فقر آهن مفید واقع شود.

یک مطالعه حتی نشان داد که مصرف 100 میلی گرم ویتامین C با وعده غذایی جذب آهن را 67 درصد افزایش داد.

طرز تهیه بستنی سرخ شده دسری فوق العاده برای مهمانی ها + فیلم

طرز تهیه بستنی انگور با طعمی دلچسب + فیلم

طرز تهیه بستنی شکلاتی به دو روش در منزل + فیلم

آموزش تهیه بستنی سنتی زعفرانی در منزل + فیلم

طرز تهیه کیک بستنی موزی با روشی آسان + فیلم



این مطلب چقدر مفید بود ؟
 

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits