دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
با دستور تهیه بستنی انگور آشنا شوید
2
زمان مطالعه: 6 دقیقه
بستنی های میوه ای طرفداران بسیاری دارند. این بستنی ها را می توان به راحتی با میوه های مختلف در منزل تهیه نمود. تا انتها با ما همراه باشید تا طرز تهیه بستنی انگور خانگی را آموزش دهیم.

روش تهیه بستنی انگور

بستنی انگور یکی از بهترین انواع بستنی میوه ای است. این بستنی را می توان با کمترین امکانات و مواد اولیه و به روش ی ساده و آسان در منزل تهیه کرد و به عنوان عصرانه ای دلچسب در منزل مورد استفاده قرار داد.

طرز تهیه بستنی انگور/طرز تهیه بستنی یخی انگور

طرز تهیه بستنی انگور

مواد لازم جهت تهیه بستنی انگور:

  • انگور: 900 گرم
  • شکر: 170 گرم

مراحل تهیه بستنی انگور:

در طرز تهیه بستنی انگور نیمی از انگور را داخل دستگاه مخلوط کن بریزید و پوره کنید تا یکدست شوند و بعد از یک صافی به داخل یک کاسه رد کنید و جامدات روی صافی را دور بریزید.

نصف دیگر انگور را به همین صورت پوره کنید و از صافی رد کنید. بعد آن ها را با شکر مخلوط کنید تا اینکه شکر کاملا در آن حل شود و به مدت 3 الی 6 ساعت داخل یخچال قرار دهید تا کاملا خنک شود.

حالا داخل دستگاه بستنی ساز بریزید و بعد به یک ظرف در دار انتقال دهید و به مدت 2 ساعت داخل فریزر بگذارید.

دستور تهیه بستنی انگور


این ویدیو به زبان اصلی می باشد. در این روش تهیه بستنی انگور می بایست یک خوشه انگور را به همراه یک عدد موز خرد شده در بستنی ساز ریخته و یک قاشق غذاخوری شکر و مقدار بسیار کم نمک به آن اضافه کنیم.

پس از مخلوط نمودن آن بستنی انگور ما آماده سرو می باشد.

بستنی انگور/آموزش بستنی انگور

خواص انگور

خواص انگور ارزش درمانی دارد و از گذشته در درمان آسم استفاده می‌ شده است. علاوه بر آن، قدرت مرطوب‌کنندگی انگور چنان بالاست که می‌تواند رطوبت ریه‌ها را افزایش بدهد و از حملات آسمی بکاهد.

یکی از خواص انگور تقویت استخوان‌ هاست. انگور منبع بی‌نظیری از ریزمغذی‌هایی چون مس، آهن و منگنز است و وجود تمامی این ریزمغذی‌ها برای تشکیل و استحکام استخوان مهم هستند.

افزودن انگور به رژیم غذایی روزانه، جلوی بروز مشکلات مربوط به افزایش سن، ازجمله پوکی استخوان را می‌گیرد. وجود منگنز در بدن بی‌ نهایت ضروری است و به سوخت‌ و ساز پروتئین، کلاژن سازی و عملکرد سیستم عصبی کمک می‌کند.

انگور مقدار اکسید نیتریک موجود در خون را، که جلوی تشکیل لخته خون در بدن را می‌گیرد، افزایش می‌دهد. علاوه‌ بر‌ آن، آنتی اکسیدهای انگور از اکسیداسیون کلسترول بد (LDL) که موجب گرفتگی رگ‌ های خونی شده و دلیل اصلی بیشتر بیماری‌ های قلبی عروقی است، جلوگیری می‌کند.

همچنین انگورها مقدار بسیار زیادی فلاونوئید دارند که نه‌ تنها علت اصلی رنگ انگور هستند، بلکه آنتی اکسیدان‌های قوی‌ ای نیز به‌ حساب می‌ آیند. دو نوع اصلی آنتی اکسیدان‌ های انگور، رسوراترول (resveratrol ) و کوئرستین (quercetin)، می‌توانند عملکرد رادیکال‌های آزاد و اثرات مضر کلسترول بد خون روی رگ‌ های خونی را خنثی کنند.

در ضمن، این دو نوع فلاونوئید آنتی اکسیدانی مانند پاک‌کننده‌ ها عمل می‌کند، از تجمع پلاکتی می‌کاهد و سموم موجود در خون را فیلتر می‌کند.

درمان میگرن یکی دیگر از خواص انگور است. آب انگور رسیده، درمان خانگی مهمی برای میگرن به‌ حساب می‌ آید. برای درمان میگرن باید صبح‌ها کمی آب انگور خالص و بدون ترکیب با آب معمولی، نوشید. آب انگور و عصاره‌ی دانه‌ی انگور سردردهای میگرنی را درمان می‌کنند.

سردردهای میگرنی دلایلی مختلفی مانند عدم تعادل شیمیایی بدن، خواب کم، تغییرات آب‌ و هوایی یا کمبود مواد مغذی در بدن می‌تواند داشته باشد. آنتی‌ اکسیدان‌های این میوه به درمان دردهای میگرنی می‌پردازد.

انگورها برای درمان یبوست و برطرف کردن آن، بسیار مؤثرند. آن ها در دسته‌ی خوراکی‌ های ملین قرار دارند، زیرا حاوی اسید ارگانیک، قند و سلولز هستند. همچنین با تنظیم عملکرد ماهیچه‌های روده و معده، یبوست مزمن را درمان می‌کنند.

انگورها غنی از فیبرهای نامحلول هستند و پس از مصرف، هنگام عبور از مجرای گوارشی دست‌ نخورده باقی می‌مانند. وقتی حجم فیبر افزایش می‌یابد، تشکیل مدفوع و خروج آن از بدن به‌ راحتی انجام می‌شود.

آموزش بستنی انگور/بستنی انگوری

اما هنگام وجود مدفوع آبکی یا اسهال، از مصرف انگور باید پیشگیری کرد. فیبر نامحلول نمی‌تواند آب مدفوع را به خود جذب و آن را خشک کند. انگور، فیبر محلول چندانی ندارد.

آب انگور سفید و روشن، بخشی از آهن مورد نیاز بدن را تأمین می‌کند و از خستگی می‌کاهد. کم خونی مشکل اساسی بسیاری از افراد است که با خوردن انگور می‌توانند سطح آهن و مواد معدنی بدن را در حد متعادل نگه‌ دارند.

کمبود آهن، فرد را دچار ضعف و خستگی می‌کند و از کارایی ذهن او می‌کاهد. آهن ماده‌ ی معدنی مهمی است که روی تعدادی از عملکردهای بدن اثر می‌گذارد. اما آب انگور تیره نه‌ تنها به مقدار آهن موجود در بدن چیزی اضافه نمی‌کند، بلکه از سطح آن هم می‌کاهد. همچنین نوشیدن آب انگور به‌ سرعت به فرد انرژی می‌دهد.

ترکیبی شیمیایی‌ ای به‌نام تروستیلبن (pterostilbene) در انگور وجود دارد که باعث کاهش کلسترول خون می‌شود. این ترکیب بسیار شبیه آنتی‌ اکسیدان سودمند رسوراترول و همچنین فلاونوئید موجود در انگورهاست.

تحقیقات اولیه درمورد این میوه نشان داده است که یکی از خواص انگور این است که ویژگی ضدسرطانی و اثری عالی در کاهش کلسترول خون دارد. همچنین تصور بر این است که انگور می‌تواند از کاهش شناختی پیشگیری کند. علاوه‌ بر آن ساپونین (saponins ) موجود در پوست انگور به‌وسیله‌ی چسبیدن به چربی‌ها، جلوی جذب آن ها را در بدن می‌گیرد.

اخیرا در تحقیقی درباره‌ی خواص انگور مشخص شده که عصاره‌ی آب انگور هیپرگلیسمی (افزایش قند خون) را مهار می‌کند و می‌ تواند در کنترل دیابت مؤثر باشد.

انگور قرمز ویژگی‌ های ضدباکتریایی و ضدویروسی قوی‌ ای دارد که می‌تواند فرد را از ابتلا به عفونت محفوظ نگه‌ دارد. آن ها در برابر ویروس فلج اطفال و همچنین هرپس سیمپلکس (herpes simplex) که موجب بیماری‌ هایی چون تبخال لب یا تبخال تناسلی می‌شود، به‌ شدت مقاومت می‌کنند.

همچنین بررسی‌ ها نشان داده که آب انگور می‌تواند عفونت‌های باکتریایی روده و دستگاه‌ های دیگر بدن را برطرف سازد.

طرز تهیه بستنی شکلاتی به دو روش در منزل + فیلم

آموزش تهیه بستنی سنتی زعفرانی در منزل + فیلم

طرز تهیه بستنی سنتی با ثعلب و تاثیر فوق العاده این گیاه



این مطلب چقدر مفید بود ؟
3.0 از 5 (2 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits