دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
روش تهیه بستنی سوخاری با طعمی بینظیر + فوت و فن بستنی سرخ شده
1
زمان مطالعه: 6 دقیقه
شاید تا به حال نام بستنی سرخ شده را شنیده باشید و از این اسم تعجب کرده باشید ! ولی این دسر واقعا وجود دارد. با ما همراه باشید تا شما را با طرز تهیه بستنی سرخ شده آشنا نماییم.

دستور تهیه بستنی سرخ شده

یکی از دسرهای محبوب در فصل تابستان بستنی است، که هم بچه ها آن را دوست دارند و هم مورد علاقه ی افراد بزرگسال است. اما در سال های اخیر نوعی از بستنی به نام بستنی سرخ شده طرفداران بسیار زیادی را به خود جذب کرده است.

بستنی سرخ شده را بستنی سوخاری نیز می‌ نامند. بستنی سرخ شده علاوه بر اینکه یک دسر بسیار خوشمزه است. از آن می توان به عنوان یک عصرانه دلچسب نیز استفاده کرد.

شاید اسم بستنی سرخ شده کمی عجیب برسد، اما می توان آن را به راحتی در منزل تهیه نمود. فقط در تهیه بستنی سرخ شده باید حوصله به خرج داد، چونکه تهیه آن به زمان نسبتا زیادی نیاز دارد. در ادامه شما را با طرز تهیه بستنی سرخ شده و نکاتی در تهیه آن آشنا خواهیم کرد.

فیلم طرز تهیه بستنی سرخ شده/فیلم طرز تهیه بستنی سوخاری

طرز تهیه بستنی سرخ شده

مواد لازم جهت تهیه بستنی سرخ شده:

  • ۸ اسکوپ بستنی
  • ۳ فنجان کورن فلکس ذرت خرد شده
  • ۱ قاشق غذاخوری پودر دارچین
  • ۱ فنجان گردو خرد شده (اختیاری)
  • ۱ فنجان تکه‌های نارگیل شیرین (اختیاری)
  • ۱ فنجان کوکی خرد شده (اختیاری)
  • ۳ عدد سفیده تخم مرغ
  • روغن برای سرخ کردن بستنی
  • سس شکلات، خامه کیک یا خامه قنادی، سس کارامل، تکه‌های شکلات و غیره

مراحل تهیه بستنی سرخ شده:

در مرحله اول، کف یک سینی شیرینی پزی را با یک لایه کاغذ روغنی مخصوص آشپزی بپوشانید. بعد با استفاده از ۱ قاشق یا یک اسکوپ ساز بستنی، مقداری بستنی را به شکل گرد در بیاورید و داخل سینی بچینید.

وزن هر کدام از این توپک‌ های بستنی باید چیزی در حدود نصف فنجان (یعنی معادل ۶۸ گرم) باشد. معمولا برای درست کردن بستنی سرخ شده از بستنی وانیلی استفاده می‌شود، اما هیچ اجباری برای این کار وجود ندارد. شما می‌توانید از هر طعم بستنی که خودتان دوست دارید استفاده کنید.

بعد از اینکه اسکوپ‌ های بستنی را داخل سینی شیری پزی چیدید، آن را داخل فریزر قرار بدهید. اجازه بدهید که بستنی برای مدت ۱ الی ۲ ساعت داخل فریز بماند تا سفت تر بشود. با این کار، آغشته کردن بستنی به کورن فلکس کار آسان‌ تری خواهد شد.

در طرز تهیه بستنی سوخاری اول از هر کاری، کورن فلکس را داخل یک کیسه فریزر زیپ دار بریزید و با دست خود روی آن ضربه بزنید تا کاملا خرد بشود. سپس داخل یک کاسه، کورن فلکس خرد شده را با حداقل یک ماده شیرین دیگر که خودتان دوست دارید مخلوط کنید.

به عنوان مثال، پودر دارچین، نارگیل خرد شده شیرین، گردوی خرد شده، کوکی خرد شده، و غیره.

در ابتدا زرده و سفیده ۳ عدد تخم مرغ را از هم جدا کنید. در مرحله بعدی، با استفاده از یک چنگال یا همزن، به آرامی و با حرکات دایره شکل، سفیده تخم مرغ را آنقدر هم بزنید تا زمانی که پف کند. انجام دادن این کار معمولا بین ۳۰ ثانیه تا ۱ دقیقه طول می‌کشد.

در این مرحله از طرز تهیه بستنی سرخ شده بعد از گذشت ۱ الی ۲ ساعت دیگر، بستنی‌ ها را از داخل فریزر بیرون بیاورید. سپس اسکوپ‌ های بستنی را دانه دانه، اول در سفیده تخم مرغ و بعد داخل مخلوط کورن فلکس فرو ببرید.

اگر لازم شد، هر اسکوپ بستنی را دو بار داخل مخلوط کورن فلکس قرار بدهید تا همه جای آن‌ها به شکل یکدست آغشته بشوند. بعد از اینکه این کار را انجام دادید، بستنی‌ها را داخل سینی بچینید و آن‌ها را برای مدت ۳ ساعت دیگر داخل فریزر قرار بدهید تا خوب سفت بشوند.

سعی کنید با یکی از دست‌ های خود بستنی را داخل سفیده تخم مرغ فرو ببرید و با دست دیگر خود آن را به مخلوط کورن فلکس آغشته کنید. چون اگر این دو با هم قاطی بشوند، ممکن است که کورن فلکس به راحتی از روی بستنی جدا بشود.

علاوه بر این، اطمینان حاصل کنید که همه جای بستنی به شکل یکدست به مخلوط کورن فلکس آغشته شده و هیچ قسمتی از بستنی قابل مشاهده نیست. یادتان باشد که اگر کورن فلکس از بستنی محافظت نکند و آن را در مجاورت با روغن داغ قرار بدهد، بستنی آب می‌شود.

در این مرحله باید روغن را داخل یک قابلمه بزرگ بریزید و آن را روی گاز قرار بدهید. برای این کار روغن کاملا باید داغ شده باشد. علاوه بر این، شما می‌توانید برای درست کردن بستنی سرخ شده، به جای قابلمه از یک دستگاه سرخ کن هم استفاده کنید.

در این مرحله، با استفاده از یک سبد آبکش یا قاشق سوراخ‌ دار، به آرامی و با احتیاط ۱ عدد اسکوپ بستنی را داخل روغن داغ قرار بدهید. بهتر است که بار اول فقط ۱ عدد بستنی را داخل روغن داغ قرار بدهید تا اگر آب شد، مدت زمان سرخ شدن را برای اسکوپ‌ های بعدی کمتر کنید.

مطمئن شوید که همه جای بستنی به طور کامل داخل روغن فرو رفته است. به یاد داشته باشید که هرگز نباید بستنی را بیشتر از ۳۰ ثانیه داخل روغن نگه دارید.

بعد از اینکه سرخ شدن هر اسکوپ از بستنی تمام شد، آن را روی چند لایه حوله کاغذی قرار بدهید تا روغن اضافی آن به طور کامل گرفته بشود. سپس هر طعم دهنده‌ ای که خودتان دوست دارید (مثل خامه قنادی، سس شکلات، تکه‌ های شکلات، سس کارامل و غیره) را روی بستنی سرخ شده بریزید و آن را سرو کنید.

آموزش تهیه بستنی داغ یا سرخ شده


نکاتی در تهیه بستنی سوخاری

  • بهتر است برای انتخاب نوع کورن فلکس در تهیه بستنی سرخ شده، از کورن فلکس های با اندازه کوچک استفاده کنید، تا کاملاً اطراف بستنی را بپوشانند.
  • در تهیه بستنی سرخ شده، می توانید از بستنی سنتی نیز استفاده کنید و یا می توانید از بستنی که خودتان در منزل تهیه نموده اید.
  • طرز تهیه بستنی سرخ شده که به آموزش آن پرداختیم برای چهار نفر مناسب است. در صورت کم یا زیاد شدن افراد، نسبت مواد اولیه را تغییر دهید.

طرز تهیه بستنی شکلاتی به دو روش در منزل + فیلم

آموزش تهیه بستنی سنتی زعفرانی در منزل + فیلم

طرز تهیه بستنی انگور با طعمی دلچسب + فیلم

طرز تهیه بستنی سنتی با ثعلب و تاثیر فوق العاده این گیاه



این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (1 رای)  

    دیدگاه ها

    اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !

    
    hits