دلگرم
امروز: سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ برابر با ۰۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
طرز تهیه قهوه موکا
2
زمان مطالعه: 5 دقیقه
دستور پخت قهوه موکا _ قهوه به شکل اصلی و اولیه‌ی خود، غذایی کامل محسوب می‌شود که مملو از آنتی‌اکسیدان‌ها و مواد مغذی مفید است

قهوه موکا - طرز تهیه قهوه موکا خوشمزه

اگر شما هم از طرفداران انواع قهوه و مخصوصا قهوه ی موکا هستید در این نوشتار با ما همراه باشید تا طرز تهیه قهوه موکا خانگی را یاد بگیرید. با دلگرم همراه شوید .

روشی عالی برای تهیه قهوه موکا + روش تزیین و سرو کردن

آموزش درست کردن قهوه موکا

ترکیبات لازم برای استفاده از دستگاه اسپرسو

  • ۳ سه قاشق غذاخوری (۲۲ گرم) پودر شیرین شده کاکائو یا ۲ قاشق غذاخوری شربت کاکائو ( سیروپ )
  • ۱۰ تا ۱۲ اونس (۲۹۵ تا ۳۵۵ میلی لیتر) شیر
  • ۱۵ گرم پودر اسپرسو
  • خامه زده شده یا شکلات ورقه شده برای تزئین

5 مرحله برای تهیه قهوه موکا

مرحله ۱

اندازه گیری شیر و شکلات. شمابرای درست کردن ۸ اونس (۲۳۶ میلی لیتر); موکا به ۳ قاشق غذاخوری (۲۲ گرم) پودر کاکائو شیرین شده یا ۲ قاشق غذاخوری شربت شکلات ( سیروپ شکلات ) نیاز دارید.

شما می توانید شکلات را درون لیوانی که Mocha را در آن سرو می کنید; قرار دهید یا آن را به همراه شیر درون پارچ فلزی مخصوص بخار بریزید.

اگر قرار است ۸ اونس (۲۳۶ میلی لیتر) موکا درست کنید، در حدود ۱۰ تا ۱۲ اونس (۲۹۵ تا ۳۵۵ میلی لیتر) شیر را درون پارچ بریزید.

همچنین می توانید شکلات را درون یک پارچ فلزی کوچک بریزید. از این طریق، می توانید شات اسپرسو را مستقیما به درون شکلات بریزید که به حل شدن آن کمک خواهد کرد.

در صورتی که موکا یخی درست می کنید و نمی توانید شکلات را به همراه شیر بخار پز کنید، این روش سودمند خواهد بود.

مرحله ۲

گرفتن اسپرسو : برای درست کردن شات دوبل ۱۶ گرم پودر اسپرسو را در یک پرتافیلتر تمیز قرار دهید. آن را تمپ و فشرده سازید ;تا به صورت مساوی پخش شود(این کار باعث اطمینان از حرکت یکسان آب می شود).

پورتافیلتر را در دستگاه اسپرسو قفل کنید; و پارچ کوچک فلزی را زیر آن قرار دهید. دستگاه اسپرسو را روشن کنید تا شات را بگیرید. گرفتن شات ۲۰ تا ۲۵ ثانیه طول می کشد.

وزن کردن پودر اسپرسو از اهمیت برخوردار است. اگر قهوه آسیاب شده کافی نداشته باشید اسپرسو شما خیلی سریع فیلتر می شود و مزه ضعیفی پیدا می کند.

همیشه دستورالعمل های سازنده دستگاه اسپرسو را دنبال کنید. افزودن قهوه آسیاب شده بیش از حد به پرتافیلتر می تواند به دستگاه شما آسیب بزند.

مرحله ۳

شیر را بخار پز کنید. چند ثانیه ای استیم واند یا همان لوله نازل بخار دستگاه اسپرسو را روشن کنید ;تا قبل از بخار پز کردن شیر تمیز شود.

استیم واند را وارد پارچ حاوی شیر کنید و آن را روشن کنید. واند را در کف پارچ نگه دارید و تنها چند بار برای درست کردن کف بالا بیاورید. شیر خود را بین دمای ۱۴۰ تا ۱۶۰; در جه فارنهایت (۶۰ تا ۷۱ درجه سلسیوس) گرم کنید.

استیم واند را با پارچه ای مرطوب تمیز کنید و برای چند ثانیه روشن بگذارید تا هرگونه آثار شیر از آن خارج شود.

می توانید یک دماسنج را در حین بخار پز کردن; وارد پارچ کنید و یا دستتان را روی پارچ بگذارید.

وقتی بدنه پارچ خیلی داغ شد که نتوانستید دستتان را بر روی آن نگاه دارید، دست خود را بردارید و برای چند ثانیه دیگر به بخار پز کردن شیر ادامه دهید.

مرحله ۴

شیر و اسپرسو را با هم مخلوط کنید. اگر در پارچ شیر را به همراه شکلات بخارپز می کنید، باید شکلات داغ را بر روی شات های اسپرسو موجود در لیوان ها بریزید.

اگر شکلات را در لیوان یا پارچ کوچک نقره ای قرار دهید باید شکلات را با اسپرسو تکان دهید تا حل شود. به آرامی شیر گرم را بر روی ترکیب قهوه و شکلات بریزید.

می توانید ترکیب را تکان دهید و یا ریختن طرحی پیچیده را تمرین کنید. برای ریختن یک طرح، اسپرسو را در لیوان بریزید ;و با دقت شکلات داغ را بر روی آن بریزید به شکلی که سطح اسپرسو را نشکافد.

مچ دست خود را به عقب و جلو تکان دهید تا یک الگوی رزِتا درست کنید.

مرحله ۵

روش تزئین و سرو کردن قهوه موکا

بیشتر کافی شاپ ها بر روی mocha خامه زده شده, قرار می دهند. این راهی ساده برای افزودن حالت خامه ای اضافی و دادن یک سبک به نوشیدنی تان است.

همچنین از پودر کاکائو ;شیرین شده، شربت شکلات یا مارشملو های کوچک هم می توانید استفاده کنید.

اگر برای تزئین از خامه زده شده استفاده کردید، فراموش نکنید که یک فضای حدودا یک اینچی در بالای لیوان را خالی بگذارید در غیر اینصورت با آب شدن خامه زده شده لیوان شما سراریز خواهد شد.

لذت آشپزی با دلگرم :

آموزش تهیه ی چند دسر فوق العاده برای مهمانی و جشن تولد

دسر گلابی : طرز تهیه دسر کاراملی گلابی با بستنی

طرز تهیه ی یک دسر لبنانی به نام مهلبیه

گردآوری شده مجله ی دلگرم

مریم امینی



این مطلب چقدر مفید بود ؟
3.0 از 5 (2 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits