دلگرم
امروز: سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ برابر با ۰۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
دستور پخت حلوای کدو حلوایی

طرز تهیه و پخت حلوا با کدوی حلوایی

دستور پخت حلوای کدو حلوایی
88
زمان مطالعه: 4 دقیقه
حلوا یکی از دسرهای ساده و خوشمزه است که هر کس می تواند در منزل آن را براحتی تهیه نماید. با ما همراه شوید تا طرز پخت حلوای کدو حلوایی را در مجله دلگرم به شما آموزش دهیم.

مواد لازم برای حلوای کدو حلوایی

  • کدو حلوایی کوچک ( حدود 4 فنجان کدو خرد شده) 1 عدد
  • شیر 1 و 1/2 فنجان
  • دانه هل 2 تا 3 عدد
  • چوب دارچین کوچک 2 یا 3 تکه
  • کره 1/4 فنجان
  • شکر 1/2 فنجان

حلوای کدو حلوایی

طرز تهیه:

برای تهیه حلوا کدو حلوایی ابتدا کدو حلوایی را شسته و روی تخته آشپزخانه با یک چاقو برش دهید تا نصف شود سپس تخم های آن را در آورید و به مقداری که قصد دارید با آن حلوا درست کنید بر دارید و پوست آن را بگیرید و روی تخته بشکل مربع مربع ریز خرد کنید و در قابلمه ای بریزید، آنگاه آب نیز به روی کدوها تا حدی بریزید که روی سطح قطعه کدو ها را بگیرد و روی حرارت متوسط قرار دهید تا خوب بپزد. گه گاه به آن سری بزنید.

می توانید به جای آب تکه های کدو را با شیر در قابلمه بریزید و روی حرارت متوسط قرار دهید تا به جوش بیاید. دانه های هل و چوب دارچین را به کدو اضافه کنید و بپزید تا زمانی که کدو کاملا نرم شود و عطر هل و دارچین بلند شود.

زمانی که مشاهده کردید که کدوها شل شدند با چنگال نیز تست کنید، هل و دارچین را دربیاورید. اگر مطمئن شدید که کاملا پخته شده، اجازه دهید تا سرد شود سپس در غذا ساز بریزید، تا زمانی غذا ساز را روشن نگه دارید که مطمئن شوید کاملا کدو حلوایی بشکل پوره در آمده است. کدوی نرم شده را می توانید با چنگال یا گوشکوب برقی نیز له کنید تا پوره نرم و یکدستی حاصل شود.

بعد مجددا پوره را در قابلمه بریزید و شعله را ملایم کنید و شکر به هر میزانی که تمایل دارید در آن بریزید و هم بزنید تا شکر کاملا حل شود و اگر خیلی شل است کمی سفت تر شود.

در آخر کره را در تابه ای کوچک بگذارید با شعله ملایم آب شود و هل را به آن بیفزایید و به پوره کدو اضافه کنید ماهیتابه را روی حرارت کم قرار دهید و مدام هم بزنید تا حلوا ته نگیرد.

بهتر است از یک ماهیتابه نچسب استفاده کنید. حلوا را حرارت دهید و هم بزنید تا بافت حلوا چسبنده و متراکم شود و به اصطلاح خودش را بگیرد.

اگر دوست دارید خیلی غلیظ شود بگذارید بیشتر روی شعله بماند. این نکته را در نظر داشته باشید که حلوای کدو حلوایی بعد از سرد شدن سفت تر می شود.

دسر کدو حلوایی

در این مرحله باید ماهیتابه را از روی حرارت بردارید و اجازه دهید تا حلوای کدو حلوایی خنک شود. اکنون دسر خوشمزه شما آماده است؛ سپس می توانید حلوا را به مقدار مساوی در کاغذ مخصوص بریزید؛ می توانید آن را با دارچین یا گردو تزئین کرده و سرو نمایید و به همراه خانواده با یک چای خوش رنگ و داغ نوش جان کنید.

حلوای کدو حلوایی را می توان با آرد نیز تهیه کرد که بستگی به ذائقه شما دارد.

نکته: برای راحتی بیشتر و جلوگیری از ته گرفتن و سوختن حلوا بهتر است از ماهیتابه تفلون و نچسب استفاده کنید. پوره حلوا را تا زمانی که غلیظ شود باید مدام هم بزنید تا ته نگیرد. بجای کدو حلوایی از کدو تنبل نیز می توانید استفاده کنید.

separator line

بیشتر بخوانید:

۱۰ غذای ساده ولی خوشمزه با قارچ

۸ فایده تازه کشف شده کدو حلوایی

آموزش طرز تهیه و پخت ۱۰ غذای ساده



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.9 از 5 (88 رای)  

۱ دیدگاه

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید

صدیقه | ۴ سال پیش
من با کدو حلوایی حلوا درست کردم خیلی خوشمزه میشه اصلا اصل حلوا با کدو حلواییه بخاطر همین اسمش حلواست دیگه
0
3

hits