دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
آموزش تهیه فرنی عیش السرایا
3
زمان مطالعه: 2 دقیقه
آموزش تهیه فرنی عیش السرایا-آموزش تهیه عیش السرایا-تهیه عیش السرایا-روش تهیه عیش السرایا

آموزش تهیه عیش السرایا، را برای شما عزیزان و کاربران محترم مجله دلگرم قرار داده ایم , با مجله دلگرم همراه باشید.

آموزش تهیه عیش السرایا

آموزش تهیه عیش السرایا


مواد اولیه :
برای 6 نفر
نان تست 6 عدد
شیر 3 پیمانه
نشاسته ذرت 3 قاشق غذاخوری
خامه 1 پیمانه
شکر یک چهارم پیمانه
گلاب یک چهارم پیمانه
پودر پسته و پودر گردو برای تزیین
خلال بادام برای تزیین


مواد لازم شربت:

آب:1 پیمانه
شکر:1پیمانه
زعفران:1 قاشق چایخوری


نان تست را به تکه های کوچک تقسیم کنید و در ظرف کم عمق بریزید.ظرف را با فر با حرارت ملایم به مدت ۱۰ دقیقه قرار دهید تا نان تست کاملاً برشته شود.مواد شربت را با هم مخلوط کنید و به مدت ۱۵ دقیقه روی حرارت ملایم بگذارید تا به حد جوش برسد.شربت داغ را روی تکه نان های تست برشته بریزید. نشاسته، شکر و خامه و گلاب را با هم مخلوط کنید و سپس به آرامی شیر را به آن بیفزایید.

به طوری که نشاسته در شیر کاملاً حل شود و سپس محلول را روی حرارت ملایم قرار دهید و مرتب هم بزنید تا فرنی غلظت لازم را پیدا کند.فرنی را روی نان تست برشته شده بریزید و در یخچال بگذارید تا خنک شود.وقتی فرنی خنک شد، روی آن را با خلال بادام، پسته و پودر گردو تزیین کنید.یک دسر راحت و خوشمزه که یکی از دو روز قبل از میهمانی می توانید آماده کرده و در یخچال نگه دارید.

خواص شیر :

* نوشیدن شیر در بهبود علایم قاعدگی که با نام سندرم پیش از قاعدگی معروف است، نقش به سزایی دارد. بسیاری از خانم ‌ها قبل از دوران قاعدگی دچار نشانه‌هایی از جمله افسردگی، اختلالات خلقی، کمردرد و سردرد می ‌شوند. این افراد باید بدانند که مصرف شیر می ‌تواند این نشانه‌ها را تسکین دهد.

* شیر برای داشتن ناخن‌ها، دندان‌ها و موهایی سالم ‌تر لازم است. این نوشیدنی چون کلسیم فراوان دارد، مصرفش به همراه ویتامین D باعث استحکام استخوان‌ها و دندان ها و تقویت رشد موها و پیشگیری از ریزش آن ها می ‌شود. وجود کلسیم به همراه ویتامین A ، ویتامین های گروه B و پتاسیم مانع از نرم و نازک شدن موها می ‌شود و به درخشان شدن آن ها کمک فراوان می‌ کند.

گردآوری: مجله اینترنتی دلگرم



این مطلب چقدر مفید بود ؟
3.3 از 5 (3 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits