دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
دسر رژیمی ماست و هویج
1
زمان مطالعه: 4 دقیقه
دسر رژیمی ماست و هویج-تهیه دسر رژیمی ماست و هویج-روش تهیه دسر رژیمی ماست و هویج-طرز تهیه دسر رژیمی ماست و هویج

دسر رژیمی ماست و هویج ، را برای شما عزیزان و کاربران محترم مجله دلگرم قرار داده ایم , با مجله دلگرم همراه باشید.

دسر رژیمی ماست و هویج

دسر رژیمی ماست و هویج

طرز تهیه
آماده سازی: 15 دقیقه
مدت انتظار: 30 دقیقه
مجموعاً: 45 دقیقه


مواد اولیه :
بستنی نصف لیوان
موز 1 عدد
ماست یک چهارم لیوان
هویج (رنده شده) نصف لیوان
عسل 2 قاشق غذاخوری


اگر در رژیم هستید این دسر سلامت و خنک را برای روزهای گرم تابستان در فریزر داشته باشید. دانه های ریز هویج در این دسر ترکیب جالبی ایجاد میکند.


موز پوست کنده را درسته در ته قالب قرار دهید(ظرفهای پلاستیکی مربع مستطیل مخصوص فریزر برای این کار ایده ال است ). ماست و عسل را ترکیب کرده ،بستنی و هویج را به ان اضافه کنید.همزده در قالب بریزید، طوریکه روی موز را بپوشاند بمدت نیم ساعت در فریزر قراردهید.


دسر اماده است ان را به ظرف مورد نظر منتقل کرده با یک چاقوی تیز به ورقه هایی به قطر یکسانت برش دهید.(اگر کالری دریافتی برایتان مهم نیست میتوانید از خامه فرم گرفته یا ماست خامه ای، کشمش یا انواع مربا در این دسر استفاده کنید) . اگر دسر مدت بیشتری در فریزر بماند حالت بستنی یخی پیدا میکند.


نکته:

اگر از بستنی وانیلی در این دسر استفاده کنید به مراتب زیبا تر خواهد بود.من از بستنی شکلاتی استفاده کردم.کیفیت بستنی و ماست استفاده شده تاثیر زیادی در طعم دسر ایجاد میکند.

خاصیت فوق‌العاده ماست

1- پیشگیری از پوکی استخوان (استئوپروز)

مصرف کلسیم و ویتامین D از پوکی استخوان جلوگیری می‌کند. کلسیم در تمامی سنین در حجم و استحکام استخوان نقش اساسی دارد و ویتامین D جذب کلسیم را بالا می‌برد. برای دارا بودن استخوان‌های محکم روزانه 800 تا 1000 میلی‌گرم کلسیم لازم است که سه لیوان ماست آن را تأمین می‌کند. امروزه بسیاری از انواع ماست‌ها با ویتامین D غنی شده است، روزانهIU 400 ویتامین D برای جذب کلسیم لازم می‌باشد.

2- کاهش خطر فشارخون بالا

در تحقیقات اخیری که در دانشگاه مادرید اسپانیا بر روی 5000 نفر انجام شد 50 درصد خطر فشارخون بالا در افرادی که روزانه 3-2 سهم ماست کم‌چرب مصرف می‌کردند کاهش پیدا کرد؛ دانشگاه هاروارد اعلام کرده است که کلسیم موجود در لبنیات در باز شدن عروق و کاهش فشارخون نقش دارد.

3- بهبود سیستم گوارش

ماست به بهبود مشکلات گوارشی زیر کمک می‌کند:

* عدم تحمل لاکتوز؛ درحالی‌که 8 درصد جمعیت جهان نسبت به شیر حساس هستند، پژوهشگران اعلام کرده‌اند که شیر دارای لاکتوز و پروتئین کازئین است که افراد به آن آلرژی دارند و در ماست این دو عامل به مقدار حداقل وجود دارد، در صورتی که یک لیوان ماست، همان مقدار پروتئین و کلسیم را به افراد می‌رساند.

* یبوست؛ ماست به دلیل دارا بودن پروبیوتیک‌ها فعالیت روده را افزایش داده و از یبوست جلوگیری می‌کند.

* سرطان روده؛ هنگامی که فعالیت روده افزایش یابد و مدفوع در روده تجمع پیدا نکند تا مواد سمی و رادیکال‌های آزاد ایجاد شود، خطر ابتلا به سرطان روده کاهش می‌یابد.

* عفونت پیلوری معده؛ ماست اسید معده را معتدل کرده و سوزش معده را که باکتری هلیکوباکترپیلوری ایجاد می‌کند کاهش می‌دهد. در تحقیقات اخیر در تایوان ماست به دلیل دارا بودن لاکتوباسیلوس در درمان عفونت هلیکوباکتر مفید می‌باشد و خطر ابتلا به سرطان معده را کاهش می‌دهد.

4- کاهش عفونت دستگاه تناسلی در زنان

کاندیدا (Candida) سبب عفونت دستگاه تناسلی می‌گردد و بیماری بسیار شایع در زنان است. PH مناسب دستگاه تناسلی حدود 5/4- 4 می‌باشد. در افراد دارای کاندیدا PH حدود 6 می‌باشد. در تحقیقات اخیر افرادی که روزانه یک لیوان ماست به مدت یک ماه مصرف کردند، PH دستگاه تناسلی از 6 به 4 رسیده و عفونت کاندیدا در آن‌ها به صورت محسوس کاهش پیدا کرده است.

گردآوری: مجله اینترنتی دلگرم



این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (1 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits