دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
طرز تهیه نان شیرین با طعم بهار نارنج
1
زمان مطالعه: 4 دقیقه
طرز تهیه نان شیرین با طعم بهار نارنج-تهیه نان شیرین با طعم بهار نارنج-طرز تهیه نان شیرین با طعم بهار نارنج

طرز تهیه نان شیرین با طعم بهار نارنج، را برای شما عزیزان و کاربران محترم مجله دلگرم قرار داده ایم , با مجله دلگرم همراه باشید.

طرز تهیه نان شیرین با طعم بهار نارنج

طرز تهیه نان شیرین با طعم بهار نارنج

مواد لازم:

پودر مخمر فعال: 1 بسته

آب ولرم: 2 قاشق غذاخوری

آرد: 4 فنجان

کره: 100 گرم

پرتقال(پوست و آب آن): 1عدد بزرگ

عرق بهار نارنج: 3 قاشق غذاخوری

شکر: 100 گرم

عسل: 1 قاشق غذاخوری

میوه های خشک نگینی خرد شده(زردآلو،خرما،کشمش،آلو،انبه): 200 گرم

هل: 1 قاشق چایخوری

تخم مرغ: 1 عدد برای روی نان

کنجد بوداده: 1 قاشق غذاخوری

کنجد خام: 2 قاشق غذاخوری

طرز تهیه:

1.کره، شکر، عسل، آب پرتقال، و خلال پوست پرتقال را درون یک تابه متوسط ریخته و روی حرارت بگذارید تا به جوش آید یا تا وقتی که شکر آب شود. سپس هل و عرق بهار نارنج را درون این مخلوط ریخته و بگذارید تا خنک شود.

2.در یک کاسه بزرگ یا در کاسه مخصوص همزن برقی، پودر مخمر را با 2 قاشق غذاخوری آب ولرم مخلوط کنید( هم می توانید از همزن دستی استفاده کنید هم همزن برقی) . آرد را به آن اضافه کرده و به خوبی با یکدیگر مخلوط کنید تا خمیر یکدستی حاصل شود.

3.تخم مرغ ها را اضافه کرده و به هم زدن ادامه دهید(اگر از همزن برقی استفاده می کنید با سرعت پایین هم بزنید).

مخلوط کره ای را که از قبل آماده کرده بودیم به این مواد اضافه می کنیم و به هم زدن ادامه می دهیم تا خمیر نرمی حاصل شود. این خمیر کمی چسبنده می باشد که طبیعی است.

4.سطح کارتان را کمی آرد بپاشید و خمیر را روی این سطح ورز دهید، سپس خمیر را درون کاسه بزرگی قرار دهید . روی خمیر یک پوشش پلاستیکی قرار داده و کاسه را با یک دستمال آشپزخانه بپوشانید و بگذارید به مدت 1 ساعت بماند، یا تا وقتی که اندازه خمیر دو برابر شود.

5.حالا، روی سطح کارتان کمی آرد بپاشید، خمیر را به 8 قطعه کوچک برش دهید. هر قطعه خمیر را با استفاده از انگشتانتان به شکل یک دایره کوچک درآورید. مقدار کافی از میوه های خشک خرد شده را درون این خمیر گرد قرار دهید و لبه های خمیر را به هم بچسبانید و جمع کنید. خمیر را به شکل یک دایره پهن شده دربیاورید و روی آن را با یک دستمال آشپزخانه بپوشانید و بگذارید تا بماند. مابقی خمیرها را هم به این ترتیب درست کنید و بگذارید تا استراحت کنند.

فر را روشن کرده و حرارت آن را روی 350 درجه فارنهایت یا 176 درجه سانتی گراد تنظیم کنید. کف سینی فر کاغذ روغنی مخصوص شیرینی پزی بیاندازید.

6.سطح کارتان را مقداری آرد پاشیده و خمیرها را با وردنه به ضخامت دو و نیم سانتی متر و به شکل بیضی یا گرد پهن کنید و آنها را در سینی فر قرار دهید. با انگشت روی خمیرها شکلهایی شبیه دندانه ایجاد کنید. یک عدد تخم مرغ را به خوبی هم بزنید و با فرچه شیرینی پزی آن را روی خمیرها بمالید و روی هریک کنجد بپاشید.

7.سینی را در فر قرار داده و به مدت 30 دقیقه با حرارت 176 درجه سانتی گراد بپزید تا وقتی روی نان ها طلایی رنگ شوند. بگذارید تا خنک شده و سپس در ظرف مناسبی بچینید. این نان ها را می توانید در ظرف دربسته به مدت 1 هفته در یخچال، یا درون کیسه های کاملا دربسته به مدت 1 ماه در فریزر نگهداری کنید.

خواص بهار نارنج

با توجه به نتایج به دست آمده از یک مطالعه، از بهار نارنج می ‌توان به عنوان یک پیش داروی موثر جهت کاهش اضطراب بیماران قبل از عمل جراحی استفاده کرد.

این مطالعه با هدف مقایسه ی تاثیر عرق بهار نارنج و دیازپام بر اضطراب بیماران قبل از عمل جراحی توسط دکتر محمود اخلاقی، استادیار گروه بیهوشی مرکز تحقیقات گیاهان دارویی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد و جمعی از همکاران انجام شد.

در این مطالعه تعداد 60 بیمار 14 تا 48 ساله ی مراجعه‌ کننده به بیمارستان آیت‌الله کاشانی شهرکرد جهت عمل جراحی، انتخاب و به طور تصادفی در دو گروه 30 نفره تقسیم شدند.

2 ساعت قبل از عمل به گروه یک 100 سی‌ سی عرق بهار نارنج و به گروه 2 محلول یک قرص 5 میلی ‌گرم دیازپام در 100 سی ‌سی آب به صورت خوراکی داده شد.

میزان اضطراب بیماران توسط پرسشنامه اضطراب اسپیل برگر و علائم حیاتی بیماران قبل و 2 ساعت پس از دریافت دارو ثبت شد.

گردآوری: مجله اینترنتی دلگرم



این مطلب چقدر مفید بود ؟
0.0 از 5 (1 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits