دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
طرز تهیه ته چین گوشت غذایی فوق العاده خوشمزه
2
زمان مطالعه: 4 دقیقه
ته چین انواع مختلفی دارد، یکی از خوشمزه ترین انواع آن ته چین گوشت است. در این مقاله از مجله اینترنتی دلگرم آموزش این ته چین بینظیر را تقدیم حضورتان خواهیم کرد. با ما باشید.

دستور پخت ته چین با گوشت

اگر برای مهمانی ها و دورهمی های خانوادگی خود به دنبال یک غذای خوشمزه با ظاهری زیبا هستید، ما به شما ته چین گوشت را پیشنهاد می کنیم. شما عزیزان می توانید در کوتاه ترین زمان این غذای فوق العاده را درست کنید و مهمانان خود را انگشت به دهان کنید.

برای درست کردن ته چین گوشت شما نیاز به یک منبع کامل برای یادگیری آن دارید که ما در ادامه آموزش مرحله به مرحله آن را تقدیم حضورتان خواهیم کرد، فقط کافیست این مطلب را از دست ندهید.

طرز تهیه ته چین گوشت

مواد لازم برای تهیه ته چین گوشت:

  • پیاز 1 عدد
  • مغز ران گوسفند 400 گرم
  • برنج 3 پیمانه
  • تخم مرغ 3 عدد
  • ماست چکیده و ترش 300 گرم
  • زعفران دم کرده 1 قاشق سوپخوری
  • کره 50 گرم
  • زرشک مقداری برای تزئین
  • خلال پسته مقداری برای تزئین
  • نمک، فلفل سیاه، زردچوبه به میزان لازم
  • روغن برای سرخ کردن به میزان لازم

ته چین گوشت

آموزش پخت ته چین گوشت

مراحل تهیه ته چین گوشت:

اولین مرحله برای تهیه ته چین گوشت، آماده کردن مواد میانی این ته چین است. پس ابتدا پیاز را به شکل نگینی خرد کنید، در یک قابلمه مقداری روغن بریزید و آن را روی شعله کم بگذارید تا داغ شود، سپس پیاز را در روغن بریزید تا کمی طلایی شود.

حالا گوشت ها را به اندازه گوشت های قیمه ای خرد کنید و به پیاز در حال تفت اضافه کنید. گوشت و پیاز را تفت دهید تا رنگ گوشت تغییر کند و بوی آن از بین برود. وقتی آب گوشت کشیده شد، کمی زردچوبه و فلفل سیاه به گوشت اضافه کنید و دوباره تفت دهید.

وقتی گوشت کمی طعم ادویه را به خود گرفت، 500 میلی لیتر آب به گوشت اضافه کنید و شعله را زیاد کنید تا آب به جوش آید. وقتی آب جوشید، حرارت را ملایم کنید و درب قابلمه را ببندید تا گوشت به آرامی بپزد.

وقتی گوشت پخت باید به سراغ آماده کردن مایه اصلی ته چین گوشت بروید. از چند ساعت قبل برنج را با نمک و آب بخیسانید، آن را در آب جوش ریخته و بگذارید نیم پز شود سپس آن را آبکش کنید.

ته چین با گوشت

چطور ته چین گوشت درست کنیم ؟

در یک کاسه تخم مرغ ها را بشکنید و با استفاده از یک همزن دستی یا با چنگال به مدت 1 دقیقه آن را هم بزنید تا از حالت لختگی خارج شود. حالا ماست چکیده را به تخم مرغ اضافه کنید و دوباره هم بزنید.

در این مرحله از تهیه ته چین گوشت، زعفران ساییده و دم کرده را به آن اضافه کنید و دوباره با هم مخلوط کنید. در صورت نیاز مقداری نمک هم اضافه کنید. حالا موادی که آماده کردید را به برنج اضافه کنید و مخلوط کنید تا یکنواخت شود.

در این مرحله مقداری روغن کف یک قابلمه نچسب بریزید، حتی دیواره های قابلمه را هم به روغن آغشته کنید و وری حرارت ملایم بگذارید تا داغ شود، مقداری از مایه برنجی را کف قابلمه بریزید و آن را پهن کنید و با پشت قاشق آن را فشار دهید.

حالا مقداری از گوشت را روی این لایه بریزید و پخش کنید، دوباره روی آن برنج بریزید، این مراحل را تکرار کنید تا موادتان تمام شود. لایه آخر باید برنج باشد. حسابی مواد را با پشت قاشق فشرده کنید، و کمی حرارت را زیاد کنید تا برنج بخار کند.

در این فاصله کره را همراه با 3 قاشق غذاخوری روغن مایع روی حرارت داغ کنید و روی ته چین بریزید، درب قابلمه را ببندید و حرارت را کم کنید و اجازه دهید حدود یک ساعت به خوبی بپزد.

در اواخر زمان پخت، داخل ماهیتابه، زرشک و خلال پسته را تفت دهید. بعد از پخت، ته چین را در ظرف مورد نظر برگردانید و روی آن را با مقداری زرشک و خلال پسته و همراه با ماست چکیده که داخل قیف ریختید تزئین کرده و سپس سرو کنید.

همچنین بخوانید:

طرز تهیه ته چین گوشت و بادمجان غذای مجلسی و خوش طعم

طرز تهیه ته چین مرغ : ترفندهای طلایی پخت ته چین مرغ

طرز تهیه ته چین مرغ و بادمجان غذای مجلسی و خوشمزه

گردآوری مجله اینترنتی دلگرم

نیلوفر گلی فروشانی



این مطلب چقدر مفید بود ؟
2.5 از 5 (2 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits