دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
طرز تهیه کوکو نودل به روش ساده و طعم بسیار عالی
1
زمان مطالعه: 4 دقیقه
کوکوی نودل یک غذای بسیار مناسب برای شام یا میان‌وعده به ویژه برای کودکان است.

در این مطلب از دلگرم قصد داریم دستور پخت کوکو نودل را به شما آموزش دهیم. این کوکو یک غذای بسیار مناسب برای شام یا میان‌وعده کودکان است.
کوکو یکی از ساده‌ترین غذاهای سرخ کردنی ایرانی است. تابه‌حال دستور پخت چند نوع کوکو را در مجله آشپزی دلگرم به شما آموزش داده‌ایم. ویژگی کوکو این است که دست شما برای خلاقیت کاملا باز است و با تغییر مواد تشکیل‌دهنده می‌توانید کوکوهای متنوع و جالبی درست کنید. معمولا درست کردن کوکو فرایند ساده‌ای دارد که هر کس با اندکی تجربه و در دست داشتن دستور پخت مناسب، از عهده درست کردن انواع کوکو برمی‌آید.

نودل یک غذای رشته‌ای آسیایی است که در آشپزی کشورهای شرق آسیا زیاد مورد استفاده قرار می‌گیرد. در واقع همان‌طور که ما ایرانی‌ها هر روز با اضافه کردن مواد اولیه مختلف غذاهای متنوع درست می‌کنیم، مردم این کشورها هم با افزودن مواد غذایی مختلف به نودل، غذاهای متفاوتی درست می‌کنند.با استفاده از این دستور پخت می‌توانید یک وعده غذایی کامل با مواد مغذی متنوع درست کنید.

مواد لازم برای تهیه کوکو نودل

  • سینه مرغ: یک عدد
  • تخم‌مرغ: سه عدد
  • پیازچه: دو یا سه ساقه
  • گشنیز: یک دسته کوچک
  • جعفری: یک دسته کوچک
  • پنیر پیتزا: ۴ قاشق غذاخوری
  • پیاز: یک عدد
  • قارچ: شش عدد
  • نودل آماده: دو بسته
  • روغن بهار الماس: به مقدار لازم
  • نمک، فلفل و زرچوبه به میزان لازم

 کوکو نودل

دستور پخت کوکو نودل

برای تهیه کوکو نودل ابتدا سینه مرغ را با یک عدد پیاز درشت، نمک، فلفل، زرچوبه و یا هر طعم‌دهنده دلخواهی در قابلمه بریزید و یک لیوان آب روی آن‌ها ریخته و صبر کنید تا مرغ به مدت یک ساعت بپزد.
مرغ پخته را از قابلمه خارج کنید و بعد از سرد شدن، آن‌ را به صورت دلخواه کاملا خرد کنید. برای این کار می‌توانید با دست مرغ را ریش‌ریش کنید و یا آن را در خردکن بریزید. هر چه مرغ ریزتر باشد، به خوشمزه‌تر شدن و بافت بهتر کوکو کمک می‌کند.
قارچ‌ها را به‌خوبی بشویید و ریز خرد کنید.

حتماً بخوانید:
12 خاصیت نودل (رشته چینی) برای بالابردن سطح انرژی بدن

12 خاصیت نودل (رشته چینی) برای بالابردن سطح انرژی بدن

نودل چینی چیست؟ نودل چینی از ابتدا در آسیا و سپس در غرب گسترش یافت و اکنون غذای رایج در کل کشورهای جهان محسوب می شود. سرو نودل چینی زیاد سخت…

در یک تابه مقدار کمی روغن بهار الماس بریزید و قارچ و مرغ خردشده را با حرارت کم سرخ کنید. سپس جعفری، گشنیز و پیازچه را خرد کنید و به مرغ اضافه کنید و حدود یک دقیقه دیگر سرخ کنید.
در مرحله بعد برای پختن نودل آماده را در یک قابلمه آب بریزید و آن را روی حرارت قرار دهید. زمانی که آب جوش آمد نودل‌ها را به آن اضافه کنید و اجازه دهید دو الی سه دقیقه در آب بجوشد. سپس آن را از صافی رد کنید و بگذارید سرد شود.

زمانی که نودل خنک شد، آن را در یک ظرف بریزید، تخم‌مرغ‌ها را هم بزنید و به همراه نمک، فلفل و زرچوبه به ظرف اضافه کنید و خوب مخلوط کنید.
وقتی همه مواد آماده شد به سراغ آخرین مرحله دستور پخت کوکو نودل بروید که سرخ کردن است. یک تابه بزرگ را روی شعله بگذارید و در آن روغن بهار الماس بریزید و آن را روی حرارت قرار دهید تا داغ شود. مخلوط نودل و تخم‌مرغ را داخل تابه بریزید و سپس مخلوط مرغ و قارچ را روی آن بریزید و در نهایت پنیر پیتزا را اضافه کنید.

چند ثانیه اول حرارت را زیاد کنید تا تخم‌مرغ ببندد. سپس برش دلخواه خود را به کوکو بزنید و در تابه را روی آن بگذارید و حرارت را کم کنید تا به مدت ۱۰ الی ۱۵ دقیقه کاملا سرخ شود. می‌توانید تابه را در انتها در فر بگذارید و شعله بالا را روشن کنید تا روی پنیر طلایی شود.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (1 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits