دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
طرز تهیه کوفته مصری | فوت‌وفن درست کردن این غذای خوشمزه
1
زمان مطالعه: 4 دقیقه
کوفته برنجی یکی از غذاهای سنتی مصر است. یک میان وعده یا غذای اصلی بسیار خوشمزه و ساده ! کوفته یکی از معروف ترین و لذیذترین غذاها میباشد که در این بخش برای شما طرز تهیه کوفته مصری با گوشت چرخ کرده را آماده کرده ایم.

کوفته برنجی غذای سنتی مصری، ساده و خوشمزه

کوفته مصری یکی از انواع غذاهای خوشمزه و مخصوص کشور مصر است، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کوفته مصری در ادامه با سایت آموزشی دلگرم همراه باشید.کوفته یکی از غذاهای اصیل ایرانی و ترکی است که با روش های مختلف و مواد مختلف تهیه می شود.

مواد لازم برای تهیه کوفته مصری مخصوص ۶ نفر

  • گوشت چرخ کرده مخلوط : ۱ کیلوگرم
  • پیاز : ۲ عدد بزرگ
  • سیر : ۳ حبه
  • جعفری : ۱ دسته متوسط
  • نمک : ۱ قاشق چایخوری
  • فلفل سیاه : ½ قاشق چایخوری
  • دارچین : ¼ قاشق چایخوری
  • سیب زمینی : ۴ عدد
  • هویج : ۴ عدد
  • گوجه گیلاسی : ۱۲ عدد

مواد لازم سس کوفته مصری

  1. گوجه فرنگی ۲ عدد بزرگ
  2. آب ۱٫۵ فنجان
  3. سس کچاپ ۱ قاشق غذاخوری
  4. نمک، فلفل سیاه و دارچین به مقدار دلخواه

طرز تهیه کوفته مصری

طرز تهیه کوفته مصری

مرحله اول

برای تهیه کوفته مصری ابتدا پیاز و سیر را رنده می کنیم و پس از گرفتن آب اضافی شان داخل یک کاسه مناسب می ریزیم. در ادامه گوشت چرخ کرده را به همراه مقداری نمک، فلفل سیاه و دارچین به کاسه اضافه می کنیم.

مرحله دوم

در این مرحله جعفری را به صورت ساطوری ریز خرد کرده و به مواد اضافه می کنیم. در ادامه مواد را به خوبی با دست ورز می دهیم تا حالتی چسبناک و منسجم پیدا کنند، سپس روی کاسه را با سلفون می پوشانیم و در یخچال قرار می دهیم.

مرحله سوم

پس از گذشت یک ساعت مایه کوفته را از یخچال خارج می کنیم، سپس به اندازه یک نارنگی از مایه کوفته بر می داریم و آنرا به صورت لوله ای شکل می دهیم. به همین صورت تمام مایه کوفته را آماده می کنیم و در یک سینی می چینیم.

مرحله چهارم

در این مرحله یک تابه مناسب روی حرارت قرار می دهیم و مقداری روغن اضافه می کنیم. پس از اینکه روغن به خوبی داغ شد، کوفته ها را به تابه اضافه می کنیم و به خوبی تمام قسمت هایشان را به صورت یکدست سرخ می کنیم.

مرحله پنجم

در پایان کوفته های سرخ شده را کنار می گذاریم، سپس هویج و سیب زمینی را پوست می گیریم و به صورت خلالی درشت خرد می کنیم، سپس به همراه گوجه گیلاسی ها به همان تابه اضافه کرده و درب تابه را می گذاریم.

 کوفته مصری یکی از خوشمزه ترین غذاهای کشور مصر

مرحله ششم

حرارت زیر را کم می کنیم و به سراغ آماده کردن سس کوفته می رویم. برای این منظور گوجه فرنگی ها را پوست می گیریم و پوره می کنیم، سپس یک تابه مناسب روی حرارت قرار می دهیم و کمی روغن اضافه می کنیم.

حتماً بخوانید:
ترفند های اساسی برای جلوگیری از وا رفتن کوفته + طرز تهیه

ترفند های اساسی برای جلوگیری از وا رفتن کوفته + طرز تهیه

گرچه پختن این غذا ساده بوده و تقریبا همه از عهده درست کردن آن برمی‌آیند، اما یکی از رایج‌ترین مشکلات در تهیه آن، وا رفتن کوفته است. نکات لازم برای…

مرحله هفتم

پس از اینکه روغن به خوبی داغ شد، رب گوجه فرنگی را به تابه اضافه می کنیم و به خوبی تفت می دهیم تا طعم و بوی خامی رب گوجه فرنگی گرفته شود. در ادامه سس کچاپ را به همراه گوجه فرنگی پوره شده اضافه می کنیم.

مرحله هشتم

حالا مواد را ترکیب می کنیم تا یکدست شوند، سپس مقداری نمک، فلفل سیاه و دارچین اضافه می کنیم و به خوبی ترکیب می کنیم تا مواد یکدست شوند. در ادامه نصف فنجان آب به تابه اضافه می کنیم و اجازه می دهیم بجوشد.

مرحله نهم

پس از اینکه سس شروع به جوشیدن کرد و کاملا یکدست شد، کوفته ها را به همراه هویج، سیب زمینی و گوجه گیلاسی به تابه سس اضافه می کنیم و اجازه می دهیم سس به خورد کوفته ها برود و غلیظ شود، سپس غذا را سرو می کنیم.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
1.0 از 5 (1 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits