دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
بهترین روش برای تهیه ی کوکوی هویج

طرز تهیه ی کوکوی هویج سالم و ساده

بهترین روش برای تهیه ی کوکوی هویج
6
زمان مطالعه: 4 دقیقه
هویج دارای خواص بیشماری میباشد و شما میتوانید برای تنوع در طعم هویج آن را در دستور تهیه کوکو هویج بکار ببرید تا هم تنوعی برای شما باشد و هم طعم آن نیز متفاوت گردد. همچنین برای عطر بخشیدن به این کوکو از زنجبیل تازه رنده شده نیز میتوانید استفاده کنید...

مواد لازم برای تهیه ی کوکوی هویج

  • هویج : نیم کیلوگرم
  • تخم مرغ : چهار یا پنج عدد
  • شکر : دو قاشق سوپ خوری
  • دارچین ساییده شده : یک قاشق مربا خوری
  • پیاز : یک عدد
  • آرد : یک قاشق سوپ خوری
  • روغن مایع، مخصوص سرخ کردنی : به میزان لازم

divider

روش پخت کوکوی هویج

1. هویج را با پوست کن پوست کنده، ریز رنده کنید، بهتر است هویج ها را درشت انتخاب کنید تا هنگام پوست کندن مقدار زیادی از گوشت آنها هدر نرود.

2. کاسه بزرگی آماده کنید و هویج رنده شده را در آن بریزید سپس تخم مرغ ها را یکی یکی بشکنید و با هویج مخلوط کنید، در این مرحله شکر را هم اضافه کنید و خوب هم بزنید.

وظیفه طعم دادن به این کوکو را دارچین برعهده دارد؛ بنابراین دارچین را به مخلوط هویج، تخم مرغ و شکر اضافه کنید و هم بزنید.

3. مرحله بعدی اضافه کردن آرد است، در واقع آرد باعث می شود که مخلوط مایه کوکو کمی سف شده و هنگام سرخ کردن راحت تر زیر و رو شود. وقتی آرد را اضافه کردید، با چنگال مایه را خوب مخلوط کنید.

4 . پیاز را پوست کنده و ریز خرد کنید. سپس در، تابه کوچکی مقداری روغن بریزید و روی شعله اجاق گاز قرار دهید، پس از این که روغن داغ شد، پیاز خرد شده را در آن سرخ کنید.

5 . پیاز داغ را هم به مایه اضافه کنید و هم بزنید. حالا دیگر نوبت سرخ کردن کوکوست؛ بنابر این تابه بزرگی آماده کنید و به مقدار لازم در آن روغن مخصوص سرخ کردن بریزید و روی شعله اجاق گاز قرار دهید.

6 . بعد از این که روغن داغ داغ شد. مایه کوکو را یکباره داخل روغن داغ بریزید و ابتدا شعله را زیاد کنید تا کمی خودش را بگیرد، سپس آن را کم کنید. در تابه را بگذارید و صبر کنید تا یک طرف آن سرخ شود، سپس با کف گیر چند برش روی آن ایجاد کرده و تکه های کوکو را برگردانید و طرف دیگر را آن ها را هم سرخ کنید.

کوکو هویج

divider

چند نکته برای تهیه ی کوکوی هویج

  1. اگر شعله زیر تابه به مدت طولانی تری زیاد باشد به خاطر وجود شکر و طعم شیرین کوکو به سرعت می سوزد؛ پس این کوکو را با شعله کم بپزید.
  2. برای پخت این کوکو از فر هم می توانید استفاده کنید؛ به این ترتیب که مایه را در تابه ای با دسته فلزی ریخته و بعد از این که یک طرف کوکو سرخ شد، آن را در سینی گردی برگردانده و دوباره به تابه انتقال دهید تا طرف دیگر آن هم سرخ شود. به این ترتیب کوکوی شما به صورت درسته است و ظاهری شبیه به ته چین خواهد داشت.

فوایده فوق العاده ی هویج برای بدن

  • امام رضا (علیه السلام) درباره خواص هویچ می فرمایند : خوردن هویچ برای رفع قولنج و بواسیر است و به جماع نیز کمک می کند .
  • فرقی نمی کند هویجتان خام، پخته، رنده شده یا به صورت پوره باشد. روش های متفاوتی برای وارد کردن هویج به برنامه ی غذایی روزانه وجود دارد. این ماده ی غذایی نارنجی رنگ سرشار از خواص فوق العاده است که خدمت بزرگی به سلامتی می کند.
  • با مصرف این سبزی ترد، پرخاصیت و مقوی به اندازه کافی ویتامین A دریافت کرده و به دنبال آن پوستی شاداب داشته و از ابتلا به سرطان ، بروز پیری زودرس و ..... جلوگیری کنید.

divider

گردآوری شده مجله ی دلگرم

مریم امینی



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.0 از 5 (6 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits