دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
آموزش تهیه سس شوید و پنیر سویا
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
آموزش تهیه سس شوید و پنیر سویا-سس شوید- سس شوید و پنیر سویا

آموزش تهیه سس شوید و پنیر سویا، را برای شما عزیزان و کاربران محترم مجله دلگرم قرار داده ایم , با مجله دلگرم همراه باشید.

آموزش تهیه سس شوید و پنیر سویا

آموزش تهیه سس شوید و پنیر سویا

مواد لازم :
شود تازه خرد شده 3 ق س
پیاز یا پیازچه رنده شده نصف یکعدد
نمک و فلفل کمی
پنیر سویا رنده کرده و نرم نصف پیمانه
سیر یک حبه رنده شده


طرز تهیه :

مواد گفته شده را با هم در ظرفی مناسب ریخته و به هم بزنید. برای نرم تر شدن می توانید از دو قاشق دوغ سویا یا یک قاشق شیر سویا نیز استفاده کنید. بعد از به هم زدن می توانید کمی کرفس هم به آن اضافه کنید.

این سس برای میل کرد انواع غذاهای گوشتی بکار می رود.

خواص داروئي شوید :

تخم شويد اثرات درماني زيادي دارد منجمله بعنوان ضدتشنج ، ‌ضد درد ، نفخ شكم ، ادرار آور و براي تقويت معده بكار مي رود . براي كساني كه اشتهاي زيادي به غذاندارند و لاغر هستند تخم شوید بهترين دارو است زيرااشتها را زياد كرده , معده را تقويت مي كند و انرژي به بدن مي دهد . تخم شويد را مي توان براي ناراحتي معده، بي خوابي و ضد گاز معده بكار برد .

خانمهاي شير ده که شير آنها كم است بايد حتما روزي چند بار دم كرده تخم شويد يا در تخم شوید بخورند و در غذاي خود مصرف كنند بطور معجزه آسائي شير آنها زياد خواهد شد .

طب گياهي ايران خواص زيادي را براي شوید قائل است مثلا در مورد درد شديد و ورم معده از دم كرده شويداستفاده مي كردند كه اثر تسكين فوري دارد .از شويد براي دل درد در حيوانات نيز استفاده مي شود ودامداران قديم بخوبي به اين موضوع وا قف بودند . مثلا براي گوسفند و بز كافي است كه مقدار 30 گرم تخم شويد به آنهاداد كه نفخ و دل درد را ساكت كنند .

در مورد بيماراني كه مبتلا به استفراغ شديد هستند و هيچ غذايي حتي آب را نمي توانند در معده خود نگاهدارند بهترين درمان شوید است . اين نوع بيماران بايد دم كرده شوید را آهسته آهسته بنوشند .

در چين حتي شوید را براي كمردردهايي كه بعلت انقباض عضلاني باشد بكار ميبرند .

يك نسخه قديمي چيني براي باد فتق نيز از تخم شويداستفاده مي كنند . همچنین افرادی که دارای بیماری چربی خون می باشند از علف شوید و تخم آن برای درمان بیماری استفاده نمایند که نحوه استفاده تخم شوید به صورت جوشانده می باشد که روزانه باید به مقدار دو استکان مصرف نمایند و عرق شوید یک استکان بعد از نهار و شام.

گردآوری: مجله اینترنتی دلگرم



این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (1 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits