دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
طرز تهیه شیرینی اسلایس کارامل و بادام بسیار خوشمزه به روش قنادی
2
زمان مطالعه: 3 دقیقه
اسلایس کارامل و بادام یک شیرینی دو لایه است که به صورت دسر تهیه می شود. لایه اول خمیری است. لایه دوم از کارامل تهیه می شود که روی آن را بادام می ریزند. این شیرینی در فر طبخ می شود و به صورت اسلایس های مربعی برش می خورد.

این شیرینی را می توان برای پذیرایی یا در مهمانی ها به عنوان دسر مورد استفاده قرار داد. برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه اسلایس کارامل و بادام در ادامه با دلگرم همراه باشید.

مواد لازم اسلایس کارامل و بادام

آرد ۳۰۰ گرم
پودر قند ۱۵۰ گرم
کره ۱۸۰ گرم
تخم مرغ ۱ عدد
وانیل یک چهارم قاشق چای خوری
مواد رویه
شیر عسل ۳۰۰ گرم
عسل ۲ قاشق سوپ خوری
کره ۵۰ گرم
خامه ۸۰ گرم
بادام پرک بو داده ۷۰ گرم

طرز تهیه اسلایس ملکه بادام

طرز تهیه اسلایس کارامل و بادام

برای تهیه اسلایس خوشمزه با طعم کارامل و بادام در ابتدای کار، کره را نیم ساعت زودتر از یخچال خارج می کنیم تا نرم شود و به دمای محیط برسد. پودر قند و کره نرم شده و تخم مرغ و وانیل را با همزن برقی به مدت یک دقیقه می زنیم تا یکدست و کرمی رنگ شود.
آرد را کم کم اضافه کرده و با دست مخلوط می کنیم تا خمیر منسجمی بدست آید. خمیر را درون یک پلاستیک فریزر گذاشته و به مدت نیم ساعت در یخچال استراحت می دهیم. در ادامه یک قالب مستطیلی اندازه ۲۰ در ۳۰ را با فویل می پوشانیم.
فویل را باید به صورتی قرار دهیم که از دو طرف قالب کمی آویزان بماند و پس از پخت به عنوان دستگیره بتوان از آن استفاده کرد. فر را با دمای ۱۸۰ درجه سانتی گراد روشن می کنیم تا گرم شود. خمیر را در قالب روی فویل پهن می کنیم.

طرز تهیه اسلایس بادام قالبی

در این مرحله قالب را در طبقه وسط فر قرار می دهیم و به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه زمان می دهیم تا به طور کامل پخته شود و خمیر کمی طلایی شود. بعد از پخت، قالب را از فر خارج کرده و کنار می گذاریم تا از حرارت بیفتد و کامل سرد شود.
برای مواد رویه، یک قابلمه برداشته و قوطی شیر عسلی را درون آن می گذاریم و آن قدر آب روی آن می ریزیم تا روی قوطی را بپوشاند. سپس به مدت ۲ تا دو و نیم ساعت روی حرارت ملایم قرار می دهیم تا شیر عسل کاراملی شود.
در این مرحله شیر عسلی کاراملی را درون یک قابلمه دیگر می ریزیم.

عسل و کره را به آن اضافه کرده و روی حرارت ملایم مرتب هم می زنیم تا ۱۵ دقیقه بجوشد و غلیظ شود. سپس از روی حرارت برداشته و خامه را به آن اضافه می کنیم.
مواد را کامل مخلوط کرده و مواد کاراملی را روی خمیر ریخته و با پالت صاف می کنیم. بادام پرک را روی آن می ریزیم و به مدت ۲ تا ۳ ساعت در یخچال می گذاریم تا رویه آن ببندد. سپس با یک چاقوی گرم شده آن را برش می زنیم.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
3.0 از 5 (2 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits