دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
فیلینگ کیک چگونه انجام می شود؟
2
زمان مطالعه: 4 دقیقه
فیلینگ کیک (filling) یا پر کردن کیک اصطلاحی است که به خامه‌کشی کیک اطلاق می‌شود. کیک‌های اسفنجی ساده را با استفاده از فیلینگ می‌توانید به یک کیک خامه‌ای خوشمزه و جذاب تبدیل کنید.

فیلینگ چیست؟

به گزارش دلگرم : به موادی که در بین لایه‌های کیک و یا روی آن، برای تزیین و نیز خوشمزه‌تر کردن کیک قرار می‌دهند، فیلینگ گفته می‌شود.فلینگ کیک یکی از هنر‌های زیبا در حرفه شیرینی پزی است. برای انجام خامه کشی کیک، می‌توانید کیک را به لایه‌هایی برش داده و در میان آن‌ها خامه قرار دهید. همچنین می‌توانید از تعدادی کیک اسفنجی ساده با ارتفاع کم برای این کار استفاده کنید. شما می‌توانید از انواع خامه‌های فرم گرفته مانند خامه سبک، خامه سنگین، شیر خامه و … برای فیلینگ بهره بگیرید.

وسایل مورد نیاز برای فیلینگ کیک

  • مواد لازم : مقدار
  • کیک ساده در طعم و اندازه دلخواه : ۱ عدد
  • خامه : به مقدار لازم
  • صفحه‌ای صاف یا صفحه‌ای گردان : یک عدد
  • چاقوی تیز و دنده دار برای برش کیک : یک عدد
  • خلال دندان و خط کش
  • لیسک و قیف قنادی : یک عدد

فیلینگ کیک چیست و روش انجام آن چگونه است؟

نحوه انجام فیلینگ کیک به وسیله برش دادن

در صورتی که به انجام فیلینگ یا خامه کشی کیک به وسیله برش دادن تمایل داشته باشید، باید مراحل زیر را دنبال کنید:

ابتدا یک مدل کیک ساده که معمولاً مواد پایه آن از آرد، شکر، تخم مرغ و شیر تشکیل می‌شود، تهیه کنید.قبل از آن که کیک را برش دهید از سرد شدن کیک مطمئن شوید. در مرحله بعد، قسمت گنبدی شکل بالای کیک را به وسیله‌ی یک کارد تیز برش دهید تا بدین ترتیب روی کیک صاف و یکدست شود. حالا کیک را برای برش زدن اندازه گیری کرده و لایه‌های مساوی را به وسیله خط کش و خلال دندان مشخص کنید.سپس به وسیله یک چاقوی تیز دندان دار، کیک را برش بزنید.به کمک لیسک، لایه‌ها، اطراف و روی کیک را با خامه پر کنید. برای این کار بهتر است کیک را بر روی پایه‌ای گردان قرار دهید.در مرحله آخر به وسیله میوه و قیف قنادی که از خامه، ژل یا مربا پر شده است، روی کیک خود را به دلخواه تزیین کنید.

نحوه فیلینگ کیک بدون برش زدن

در صورتی که بخواهید اقدام به خامه کشی کیک بدون برش زدن کنید، ابتدا می‌توانید تعداد دلخواهی از کیک را با ارتفاع حداکثر ۵ سانتی متر به طور جداگانه بپزید و سپس خامه را با کمک لیسک در بین و اطراف کیک‌ها قرار داده و روی کیک را با قیف قنادی و میوه تزیین کنید.

فیلینگ کیک

نکات لازم در انجام فیلینگ کیک

برای انجام فیلینگ یا خامه کشی کیک به نحو صحیح موارد زیر را رعایت کنید:

توجه کنید که برای برش کیک، چاقو را با زاویه ۹۰ درجه در دست خود نگه دارید.از آن جایی که برش کیک نیاز به مهارت کافی دارد، ابتدا سعی کنید در میزان کمتر اقدام به پخت کیک کنید به طوری که دو یا سه لایه برای فیلینگ کیک نیاز داشته باشید.نکته دیگر آنکه دقت کنید که قطر لایه‌ها حداکثر ۵ سانتی متر باشند. سعی کنید از میزان مناسبی خامه بر روی کیک استفاده کنید چرا که استفاده بیش از حد خامه بر روی کیک باعث سنگین شدن و آب شدن خامه در اثر گرما خواهد شد.پس از انجام کلیه مراحل خامه کشی، کیک را تا زمان سرو کردن در یخچال قرار دهید. بهتر است از میوه‌های کنسروی یا آب پز برای تزیین کیک استفاده شود چرا که میوه‌های تازه در دمای اتاق سریعاً فاسد می‌شوند.برای زیباتر شدن و خوش طعم‌تر شدن کیک می‌توانید از مقداری مربا یا ژله در خامه استفاده کنید.توجه کنید که حتما از انواع خامه فرم گرفته برای این کار استفاده کنید.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
3.5 از 5 (2 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits