دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
طرز تهیه نان کدو حلوایی برای صبحانه

روش پخت نان کدو حلوایی یک عصرانه خوشمزه + کرم مخصوص

طرز تهیه نان کدو حلوایی برای صبحانه
1
زمان مطالعه: 5 دقیقه
دستور پخت نان کدو حلوایی _ اگر بخواهم به درست کردن نان فکر کنم نان کدو یکی از آنهایی است که در لیست ذهنی من همیشه جا خوش کرده است

طرز تهیه نان کدو به دو روش با چند جایگزین جالب و متنوع

شاید علت علاقه من به این نان، رنگ زرد زیبای آن است که خیلی چشم نواز است. این رنگ زیبا به دلیل وجود آنتی اکسیدان مفید کاروتن است که در واقع پیش ساز ویتامین A است. با دلگرم همراه شوید.

دستور پخت آسان نان کدو حلوایی

مواد لازم برای نان کدو حلوایی

  • کره نرم شده 1/2 پیمانه
  • شکر قهوه ای 1 پیمانه
  • پوره کدو حلوایی 1 پیمانه
  • دارچین 1 و 1/2 قاشق چایخوری
  • تخم مرغ 2 عدد
  • زنجبیل 1/2 قاشق چایخوری
  • بیکینگ پودر 1 قاشق چایخوری
  • جوش شیرین 1 قاشق چایخوری
  • نمک 1 قاشق چایخوری
  • آرد 1 و 1/2 پیمانه

مواد لازم برای تهیه کرم

  • کره 1/2 پیمانه
  • پودر قند 1 و 1/2 پیمانه
  • شیره طلائی 2 قاشق غذاخوری
  • شیر به مقدار کافی

طرز تهیه ی نان کدو

روش پخت نان کدو حلوایی یک عصرانه خوشمزه + کرم مخصوص

نان کدو حلوایی می تواند یک صبحانه خوش طعم و خوشمزه باشد که در یک روز تعطیل به خود و خانواده تان هدیه می دهید یا عصرانه ای باشد که در یخچال نگهداری می کنید و هر موقع گرسنه باشید می توانید آن را مصرف کنید. شاید پای کدو حلوایی معروف ترین غذایی باشد که با این سیفیجات پاییزی تهیه میشود اما نان کدو هم خالی از لطف نیست.

نان کدو حلوایی را می توانید با کرم خوشمزه کره قهوه ای یا با مغزهای مورد علاقه تان بپوشانید و یا بدون هیچ روکشی همراه با چای یا هر نوشیدنی دیگر از آن لذت ببرید. نان کدو حلوایی نرم و کمی مرطوب است و یک ورقه از آن صبحانه فوری و خوشمزه ای است.

طرز تهیه نان کدو حلوایی

  1. فر را با درجه حرارت ۱۸۰ درجه سانتیگراد روشن کنید و قالب لوف مورد نظرتان را به خوبی چرب نمایید.
  2. همه مواد لازم برای تهیه نان را در یک کاسه بریزید و با همزن برقی با سرعت متوسط هم بزنید تا مواد به خوبی با هم مخلوط شوند. هنگام هم زدن موادی را که به کناره ظرف میچسبند با قاشق جمع کنید.
  3. خمیر تهیه شده را داخل قالبی که از قبل چرب کرده اید بریزید و قالب را به مدت ۴۰-۵۰ دقیقه در فر قرار دهید. قبل از خارج کردن نان کدو حلوایی از فر با استفاده از یک خلال دندان آماده بودن آن را تست کنید.
  4. خلال دندان را در وسط نان فرو کنید. اگر خلال کاملاً تمیز یا با چند خرده نان مرطوب (نه خیس) بیرون آمد، کیک کدو حلوایی شما آماده است.
  5. قالب را از فر خارج کنید و حدود ۱۵ دقیقه صبر کنید تا خنک شود. سپس نان را به آرامی از قالب خارج کنید و به ظرف دیگری منتقل کنید تا کاملاً خنک شود.
  6. کره را تا کمی بعد از نقطه ذوب آن روی حرارت باقی بگذارید تا شیر جامد درون کره جدا شود و کره قهوه ای رنگ شود و عطر دل انگیز آن خارج شود.
  7. البته باید مراقب باشید و چشم از کره برندارید چون کره بلافاصله بعد از قهوه ای شدن، شروع به سوختن می کند. کره را از روی حرارت بردارید تا خنک شود و تکه های جدا شده از آن را جدا کنید و دور بریزید.
  8. برای تهیه کرم، یک پیمانه پودر قند را به کره قهوه ای تهیه شده اضافه کنید و مخلوط نمایید. سپس شیره طلائی را هم با آن مخلوط کنید.
  9. اگر کرم هنوز شل بود، کمی دیگر پودر قند اضافه کنید و اگر بیش از حد سفت شد کمی شیر به آن اضافه کنید تا به غلظت مطلوب برسد.
  10. حال، کرم را روی نان بریزید و ۳۰ دقیقه صبر کنید تا آماده سرو شود.
  11. در این مرحله نیازی به قرار دادن در یخچال نیست. نان کدو حلوایی کرم دار را ورقه کنید و با یک نوشیدنی داغ سرو نمایید.

نکته آخر برای پخت نان کدو

در تهیه کرم، اکیداً توصیه می شود قبل از مخلوط کردن بقیه مواد، صبر کنید کره قهوه ای خنک شود. این باعث می شود مواد خوب با هم مخلوط شوند و بعداً از هم جدا نشوند.

لذت آشپزی با دلگرم :

خواص نان جو سبوس دار

طرز تهیه ی نان جو سبوس دار در خانه

آیا با مضرات استفاده از نان سفید یا همان نان لواش آشنا هستید؟

گردآوری شده مجله ی دلگرم

مریم امینی



این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (1 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits