دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
طرز تهیه شیرینی میشکا یا میکادو با آسان ترین روش در منزل
22
زمان مطالعه: 3 دقیقه
طرز تهیه شیرینی میکادو در منزل با طعم ایده آل : انواع شکلاتی و ساده میکادو در قنادی ها وجود دارد و شما میتوانید آن را در منزل نیز تهیه کنید.

شیرینی میکادو مخصوص عید و مهمانی ها

شاید شما هم نام شیرینی میکادو را شنیده اید. شیرینی میکادو یکی از شیرینی های پرطرفدار و محبوب ایرانی می باشد که در ادامه این مطلب طرز تهیه شیرینی میکادو را در منزل مشاهده خواهید کرد لطفا تا پایان مطلب همراه ما باشید. با دلگرم همراه شوید.

شیرینی میشکا چطور تهیه می شود؟

مواد لازم برای تهیه ی شیرینی میشکا

  1. روغن مایع : 1 پیمانه
  2. اسانس موز یا آناناس : 1 قطره
  3. شکلات تخته ای : 100 گرم
  4. پودر پسته برای تزیین شیرینی میکادو : به میزان لازم
  5. آرد سفید : 1 پیمانه
  6. کره : 30 گرم
  7. پودر قند : 1 پیمانه
  8. پودر گردو : نصف پیمانه
  9. وانیل : نصف قاشق چای خوری
  10. نان بستنی : 4 ورق
  11. پودر کاکائو : نصف قاشق چای خوری

شیرینی میکادو

روش تهیه شیرینی میکادو

1. در مرحله اول طرز تهیه شیرینی میکادو ابتدا آرد را در قابلمه ای مناسب می ریزیم و به مدت پنج تفت می دهیم توجه داشته باشید که رنگ آرد نباید زیاد تغییر کند و آرد را فقط برای از بین بردن بوی خامی اش تفت می دهیم.

2. سپس روغن مایع را اضافه می کنیم و آرد و روغن را به خوبی با یکدیگر مخلوط می کنیم و قابلمه را از روی حرارت گاز بر میداریم پودر قند و وانیل و پور گردو را به همراه پودر کاکائو و کره به مخلوط آرد و روغن اضافه می کنیم و به خوبی هم می زنیم تا باهم مخلوط شوند.

3. سپس اسانس موز و یا آناناس را به میزان یک قطره به مخلوط مواد میکادو اضافه می کنیم. در روی سطحی مناسب یک عدد نان بستنی را قرار می دهیم و حدود یک سوم از مواد را روی نان میکادو قرار می دهیم و با کمک قاشق سطح مواد را به خوبی یکدست می کنیم.

4. سپس نان دوم میکادو را بر روی مواد نان اول قرار می دهیم و مقدار یک سوم از مواد را روی نان دوم میکادو قرار می دهیم و همین مراحل را ادامه می دهیم تا نان و مخلوط مواد به اتمام برسد.

شیرینی میشکا

روش تهیه شیرینی میکادو با طعم ایده آل

1. بعد از اینکه همه نان و مخلوط مواد شیرینی به پایان رسید شیرینی را به مدت 30 دقیقه در درون یخچال قرار می دهیم تا به خوبی خودش را بگیرد. توجه داشته باشید که لایه آخر شیرینی میکادو باید نان بستنی بدون مخلوط مواد میکادو باشد.

2. بعد از مدت زمان ذکر شده شیرینی میکادو را از یخچال بیرون می آوریم و یک قاشق مرباخوری روغن مایع را به همراه شکلات تخته ای در درون ظرفی مناسبی می ریزیم

3. بر روی حرارت ملایم می گذاریم تا باز شوند و مخلوط این مواد را بر روی نان چهارم قرا می دهیم و میکادو را به صورت دلخواه برش می زنیم. طرز تهیه شیرینی میکادو به پایان رسید.

برش دادن شیرینی میکادو

بعد از اینکه شیرینی میکادو آماده شد می توانید آن را با پودر پسته و یا پودر نارگیل و … تزیین کنید و در ظرف مناسبی شرینی ها را بچینید و برای پذیرایی در مجالس نذری و ختم از آن ها می توانید استفاده کنید.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.3 از 5 (22 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits