دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
آموزش مسقطی هنداونه ای بدون فر ویژه شب یلدا

مسقطی هندوانه ویژه شب یلدا

شب یلدا در بین ما ایرانیان جایگاه ویژه ای دارد و اکثر خانم ها برای شب یلدا دسرهای مختلفی درست می کنند. یکی از خوشمزه ترین و بهترین دسرها برای شب یلدا مسقطی هندوانه ای است. با مجله دلگرم همراه باشید تا شب یلدای تان را با مسقطی هندوانه ای شیرین تر و دلنشین تر کنید .

مواد لازم :

  • نشاسته ۱ لیوان
  • آب ۵ لیوان
  • گلاب ۱ لیوان
  • شکر ۱.۵ لیوان
  • رنگهای خوراکی به مقدار لازم
  • شکلات چیپسی به مقدار لازم

مسقطی شب یلدل

طرز تهیه مسقطی هندوانه ویژه شب یلدا

آب سرد و نشاسته را کاملا مخلوط می کنیم تا نشاسته در آب حل شود. بعد گلاب را اضافه می کنیم. ظرف را روی شعله قرار می دهیم و به طور مُدوام هم می زنیم تا مسقطی غلیظ و کشدار شود و شکر را اضافه می کنیم و هم می زنیم تا شکر کاملا حل شود.

حالا شعله را کم می کنیم و به مدت نیم ساعت دَم می کنیم. بعد از این مرحله بخشی از مسقطی را با رنگ خوراکی قرمز رنگ می کنیم داخل قالب دلخواه مان می ریزیم تا کمی خودش را بگیرد و ببندد .

بعد یک لایه مسقطی ساده روی آن می ریزیم و باز زمان می دهیم تا ببندد و در آخر بخشی از مسقطی را با رنگ خوراکی سبز رنگ می کنیم و لایه سوم را اضافه می کنیم و زمان می دهیم تا کاملا سفت شود.

سپس مسقطی آماده شده را داخل ظرف مورد نظر برمی گردانیم و با یک تکان کوچک شیرینی مسقطی را از قالب جدا می کنیم. اگر برای جدا کردن دسر ها از قالب مشکل دارید، حتما سطح قالب را قبل از استفاده چرب کنید و هنگام جدا کردن دسر برای چند ثانیه قالب را داخل یک ظرف آب ولرم قرار بدهید و بعد در ظرف اصلی برگردانید.

در پایان با شکلات چیپسی برای مسقطی هندوانه دانه تخمه بگذارید تا دسر ما بشکل هندوانه طبیعی در بیاید .

separator line

بیشتر بخوانید :

آموزش تهیه مسقطی پرتقال

آموزش کاپ کیک هندوانه ای بدون فر ویژه شب یلدا



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.7 از 5 (18 رای)  

۱ دیدگاه

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید

اشکان wien | ۵ سال پیش
Das ist gute idee fur jalda
0
1

hits