دلگرم
امروز: سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ برابر با ۰۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
طرز تهیه باتر کریم برای تزیین انواع کیک | Butter cream
3
زمان مطالعه: 2 دقیقه
باتر کریم یکی از کرم های معروف برای تزیین کیک است. شما عزیزان به راحتی می توانید آن را در منزل درست کنید. فقط کافیست با ما همراه باشید تا این کرم خوشمزه را به شما آموزش دهیم.

دستور تهیه باترکریم برای کیک و دسر

باتر کریم یکی از کرم هایی است که از آن برای تزیین کیک، کاپ کیک، دسر و ... استفاده می شود. این کرم خوشمزه می تواند جایگزین مناسبی برای خامه قنادی باشد. اگر به هر دلیلی نمی توانید خامه تهیه کنید، بهتر است باتر کریم را در منزل درست کنید.

تهیه باتر کریم نیاز به وقت و امکانات زیادی ندارد و به راحتی می توانید آن را در طعم های مختلف درست کنید. در ادامه با روش تهیه آن آشنا خواهید شد.

طرز تهیه باتر کریم برای روکش کیک

باتر کریم برای کاپ کیک

طرز تهیه باتر کریم خانگی

مواد لازم جهت تهیه باتر کریم:

  • کره 100 گرم
  • پودر قند 200 گرم
  • شیر یکی دو قاشق غذا خوری
  • وانیل یک قاشق چایخوری
  • اسانس دلخواه من نارگیلی زدم چند قطره (اختیاری)

باتر کریم

باتر کریم برای روکش کیک

مراحل تهیه باتر کریم:

در ابتدا حدود نیم ساعت قبل از اینکه کار را شروع کنید، کره را از یخچال خارج کنید تا به دمای محیط برسد و نرم شود. در این فاصله پودر قند را یکی دو بار الک کنید تا تکه های بزرگ قند از آن جدا شود.

پس از اینکه پودر قند کاملا صاف و یکدست شد، کره را در یک ظرف بریزید و با همزن بزنید تا نرم و صاف شود، سپس پودر قند، وانیل و اسانس را آرام آرام اضافه کنید و هم بزنید تا به خوبی با هم ترکیب شوند.

اگر می خواهید باتر کریم رنگی داشته باشید، می توانید رنگ خوراکی به آن اضافه کنید. همانطور که مشاهده کردید، در مواد اولیه شیر هم ذکر شده است. شیر برای این ات که اگر باتر کریم را در جای خنک گذاشتید، نبندد و کرم باقی بماند.

پس یکی دو قاشق شیر به آن اضافه کنید تا رنگش کرمی شود و کمی حجمش زیاد شود. اگر در انتها دیدید که باتر کریم تان شل است، آن را در یخچال بگذارید تا کمی سفت شود و بعد از آن استفاده کنید.

گردآوری شده توسط مجله اینترنتی دلگرم

نیلوفر گلی فروشانی



این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (3 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits