دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
طرز تهیه پف پفی یا مارشمالو برای شب یلدا

طرز تهیه ی پف پفی (مارشمالو) خانگی و شیک برای مهمانی ها

طرز تهیه پف پفی یا مارشمالو برای شب یلدا
5
زمان مطالعه: 3 دقیقه
طرز تهیه شیرینی پف پفی خوشمزه : پف پفی یا مارشمالو یکی از تنقلات خوشمزه ایه که بچه ها علاقه خاصی بهش دارن.

طرز تهیه مارشمالو ،پف پفی، فقط با یک بسته ژله

پف پفی ی شیرینی خوشمزه و همه کس پسنده . خصوصا اگه با طعم ها و رنگ های مختلف درست بشه. در این بخش از دلگرم با طرز تهیه پف پفی همراه ما شوید.

طرز تهیه پف پفی به سبکی خوشمزه و متفاوت

مواد اولیه برای تهیه ی پف پفی

  • پودر ژله ۱بسته (الوئه ورا یا موز)
  • شکر ۳پیمانه
  • وانیل نصف قاشق مرباخوری (شکری)
  • آبلیمو ۲قاشق سوپخوری
  • آب ۳پیمانه (نصف پیمانه سرد و ۲ونیم پیمانه جوش)
  • پودر ژلاتین ۲قاشق سوپخوری

طرز تهیه مارشمالو خوشمزه و خانگی

  1. شاید تا الان نمیدونستید که پُف پُفی خوشمزه تو بازار همون مارشمالو معروفی هست که برای تهیه انواع خمیر تزیینی کیک و شیرینی و حتی مصرف برای غذا و به صورت ساده خیلی استفاده میشه.
  2. پودر ژله که به نظر من بهتره آلوئه ورا باشه رو با یک پیمانه آب جوش حل می کنم طوری که دانه های ژله کاملا حل بشن.میتونید اون رو ۳۰ثانیه داخل مایکروویو بذارید یا اینکه با بخار کتری آب کنید.
  3. بعد پودر ژلاتین رابا نصف پیمانه آب سرد مخلوط میکنیم و کاملا حل میکنیم دقیقا مثل روش بالا یعنی یا مایکروویو یا کتری یا حتی روش بن ماری.
  4. یک و نیم پیمانه آب و شکرمون رو داخل قابلمه میریزیم و روی حرارت ملایم قرار میدیم تا شکر کاملا حل بشه. اگر شکر حل نشد به اون آب اضافه نکنید چون با یکی دوبار همزدن با قاشق مشکل حل میشه.
  5. محلول ژلاتین و ژله آلوئه ورا رو در محلول آب و شکر بریزید و ۲۰ دقیقه روی حرارت ملایم قرار دهید تا بجوشه(میتونید داخل مایکروویو هم بذارید) . بعد از ۲۰ دقیقه شعله گاز رو خاموش کنید و فرصت بدید محلول کاملا ولرم بشه.
  6. حالا مواد رو داخل یک ظرف بزرگ میریزیم چون بعد از هم زدن مواد شما ۴برابر میشن و اگر ظرف کوچیک باشه کار خراب میشه.بعد مواد رو با دور تند همزن میزنید تا کم کم سفید بشه و حجمش هی بیشتر بشه و پف کنه.
  7. همزدن مارشمالو تقریبا ۲۰دقیقه تا نیم ساعت طول میکشه!
  8. وقتی مارشمالو در پره های همزن به این حالت شد یعنی کم کم مارشمالو داره آماده میشه .بعد از این مرحله تقریبا ۵ دقیقه هم میزنیم.
  9. بعد از شکل گرفتن مارشمالو وانیل و آبلیمو رو اضافه می کنیم. بعد از اون کاغذ فویل رو با روغن کمی چرب میکنیم و فویل رو داخل قالب دلخواه قرار میدیم و مایع رو داخلش میریزیم.
  10. بعد داخل یخچال قرار میدیم و حدود ۲ساعت بعد اون رو از قالب خارج میکنیم و روی سطح کمی چرب قرار میدیم و با چاقو چرب شده برش میزنیم یا قالب مورد نظر رو چرب میکنیم و اون رو قالب میزنیم.

نکات تکمیلی برای تهیه پف پفی

۱)بهتره نهایت ارتفاع مواد در قالب ۲سانت باشه.

2) می تونید از مغزهای آجیل بصورت پودر شده یا پودر نارگیل که کمی تفت داده شده برای کف قالب استفاده کنید و بعد مارشمالو رو داخل قالب بریزید.

۳)مارشمالو تا ۱ ماه قابل نگهداری در یخچال هست!

۴)میتونید مارشمالو رو با ژله های مختلف تهیه کنید تا رنگی بشه یا اینکه بهش رنگ خوراکی اضافه کنید. نوش جان

گردآوری شده مجله ی دلگرم

مریم امینی



این مطلب چقدر مفید بود ؟
3.2 از 5 (5 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits