دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
طرز تهیه تیرامیسو شکلاتی عالی و خوشمزه مرحله به مرحله
37
زمان مطالعه: 3 دقیقه
تیرامیسو از انواع دسر های ایتالیایی است که در ایران نیز طرفداران زیادی دارد .می توانید این دسر خوشمزه را برای مهمانی ها و مجالس خود تهیه کنید, در ادامه طرز تهیه تیرامیسو شکلاتی مخصوص مهمانی ها را به شما کدبانوهای عزیز آموزش می دهیم.

طرز تهیه تیرامیسو شکلاتی خانگی

دسر ها از انواع خوراکی های خوشمزه و پرطرفدار هستند تنوع در نوع دسر ها بسیار زیاد است و شما می توانید با توجه به سلیقه و ذائقه خود و اطرافیانتان دسر های متفاوتی را در منزل تهیه کنید. دسر تیرامیسو از انواع دسر های فرنگی متفاوت و بی نظیر است و در طرز تهیه تیرامیسو شکلاتی از بیسکویت لیدی فینگر و مخلوط خامه ای شکلاتی استفاده می شود.

مواد لازم دسر تیرامیسو شکلاتی

خامه فرم گرفته : ۱/۲ پیمانه
پنیر خامه ای : ۲۵۰ گرم
پودر شکر : ۳ قاشق غذاخوری
شکلات تخته ای : ۸۰ گرم
قهوه فوری : ۱ پیمانه
بیسکویت لیدی فینگر : به میزان لازم
شکلات رنده شده : به میزان لازم
پودر کاکائو : به میزان لازم

تیرامیسو شکلاتی

طرز تهیه تیرامیسو شکلاتی

در مرحله اول دستور تهیه تیرامیسو شکلاتی، ابتدا پنیر خامه ای را به همراه پودر شکر در درون ظرف مناسبی بریزید سپس این مواد را با یکدیگر به خوبی مخلوط کنید. خامه فرم گرفته شده را به مخلوط پنیر خامه ای و پودر شکر اضافه کنید و با کمک همزن این مواد را هم بزنید تا به خوبی یکدست شوند.
در مرحله بعدی شکلات تخته ای را بر روی حرارت غیر مستقیم قرار دهید تا به خوبی نرم شود سپس شکلات ذوب شده را به مواد دسر اضافه کنید و ۱/۳ از قهوه فوری سرد شده را به صورت کم کم به مخلوط مواد اضافه کنید. همه مواد دسر را به خوبی هم بزنید تا با یکدیگر مخلوط و یکدست شوند.

تیرامیسو

بعد از آماده شدن مخلوط خامه ای کف قالب گردی با قطر ۱۸ تا ۲۰ سانتی متر را با کمک پلاستیک فریزر تمیزی بپوشانید و سپس ۱/۲ از مخلوط خامه ای را در ته قالب بریزید و سپس بیسکویت های لیدی فینگر را در درون بقیه قهوه فوری بزنید توجه داشته باشید که فقط سطح بیسکویت ها باید با قهوه تماس پیدا کند.
سپس بیسکویت ها بر روی خامه ای که در کف قالب ریخته بودید قرار دهید و سطح خامه را با کمک بیسکویت ها به خوبی بپوشانید.
بقیه مخلوط خامه ای را بر روی بیسکویت های لیدی فینگر بریزید و دوباره روی سطح مخلوط خامه ای را با کمک بیسکویت هایی که به قهوه آغشته کرده اید پر کنید سپس روی دسر را بپوشانید و قالب دسر را به مدت ۶ تا یک شب در درون یخچال قرار دهید تا تیرامیسو شکلاتی شما به خوبی مزه دار شود.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.4 از 5 (37 رای)  

۱ دیدگاه

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید

f | ۳ هفته پیش
خیلی خوشمزه هست امتحان کنید.
0
0

hits