دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
طرز تهیه کیک روانی ترکی ساده با شربت مخصوص
13
زمان مطالعه: 3 دقیقه
کیک روانی یا ایرمیک ترکیه از بهترین و خوشمزه ترین کیک های ترکیه است که در طعم های مختلف با شربت مخصوص آن تهیه می شود.

کیک روانی (revani) یکی از معروف ترین کیک های ترکیه است که با آرد ایرمیک تهیه می شود. این کیک را می توان در طعم های مختلفی تهیه نمود. روانی، شیرینی است که با تلفیق شربت بر روی کیک درست شده است. این کیک برای عصرانه و دور همی های خانوادگی بسیار مناسب است. در ادامه با آموزش کامل این کیک خوشمزه و پرطرفدار همراه دلگرم باشید.

مواد لازم کیک روانی

تخم مرغ ۲ عدد
شکر نصف فنجان
ماست ۱ فنجان
روغن مایع ۱ فنجان
آردسفید ۳ قاشق غذا خوری
ارد سمولینا یا ایرمیک ۱ فنجان
پوست رنده شده لیمو ۱ قاشق غذا خوری
وانیل
پکینگ پودر

مواد لازم برای تهیه شربت

آب ۳ لیوان
شکر ۲ لیوان
آب لیمو تازه به مقدار لازم

کیک روانی

طرز تهیه کیک روانی

در مرحله اول شربت کیک را تهیه می کنیم . آب و شکر را با حرارت متوسط به مدت ۲۰ دقیقه می جوشانیم. سپس آبلیمو را اضافه کرده و هم میزنیم. وقتی قوام شربت مناسب شد آن را از روی حرارت برداشته و کنار می گذاریم تا خنک شود. سپس فر را با دمای ۱۸۰ روشن می کنیم تا گرم شود.
در یک ظرف گود تخم مرغ های به دمای محیط رسیده را می شکنیم و شکر و وانیل را هم اضافه می کنیم و ۷-۸ دقیقه با دور تند همزن می زنیم تا کاملا سفید و کشدار شود.

سپس به ترتیب ماست و روغن مایع و پوست رنده شده لیمو را اضافه می کنیم و دوباره چند دقیقه هم می زنیم. در مرحله آخر تمام مواد خشک آرد ، آرد سمولینا و بکینگ پودر را با هم مخلوط می کنیم و داخل مواد الک می کنیم و با لیسک در یک جهت هم میزنیم.
سینی فر را با مقداری روغن چرب می کنیم و مواد کیک را داخل سینی می ریزیم، می توانید از ظرف پیرکس هم استفاده کنید. با پشت قاشق مواد کیک را صاف می کنیم و در فر داغ با دمای ۱۸۰ درجه به مدت ۳۰ دقیقه قرار می دهیم تا کیک پخته شود.

کیک روانی ترکی

در اواخر پخت یک خلال دندان را داخل کیک فرو می بریم اگر خلال دندان تمیز از کیک بیرون آمد کیکمان پخته شده است. چند دقیقه آخر قسمت گریل فر را هم روشن می کنیم تا روی کیک طلایی شود.
بعد از اینکه کیک پخت آن را از فر خارج می کنیم و روی کیک را با خلال دندان سوراخ سوراخ می کنیم و روی کیک داغ، شربت به دمای محیط رسیده را با ملاقه می ریزیم.
در نهایت روی کیک روانی را با پودر پسته کامل می پوشانیم. به جای پودر پسته از پودر گردو یا هر مغز دیگری که دوست داشتید می توانید استفاده کنید و به مدت ۴-۳ ساعت در یخچال قرار می دهیم تا خنک شود.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.5 از 5 (13 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits