دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
طرز تهیه توپک نارگیلی ساده و خوشمزه
2
زمان مطالعه: 3 دقیقه
توپک نارگیلی شکلاتی یکی دیگر از خوردنی‌های خوشمزه‌ای است که می‌توانید آن را به راحتی در منزل درست کنید. این توپک‌های خوشمزه از ترکیب پودر نارگیل با شیر عسلی درست می‌شود.

توپک نارگیلی

توپک نارگیلی یکی از میان وعده‌های بسیار خوشمزه و ساده است که طرز تهیه خاصی ندارد. شما خیلی راحت می‌توانید آن را در خانه درست کنید. توپک نارگیلی بدون فر تهیه می‌شود و نیاز به وسیله خاصی ندارد. برای تزئین می‌توانید داخل نارگیل مغز قرار دهید یا به صورت ساده سرو کنید. یا داخل شکلات ذوب شده بغلتانید تا توپک نارگیلی با روکش شکلات داشته باشید. اما برای تهیه توپک نارگیلی باید ابتدا شیرعسلی تهیه کنید. می‌توانید شیرعسلی را خودتان در منزل آماده کنید و یا بسته‌بندی‌های آماده آن را بخرید. با مجله دلگرم همراه باشید.

مواد لازم برای تهیه توپک نارگیلی

پودر نارگیل ۱۰۰ گرم
شیرعسلی ۱۰۰ گرم
مغز دلخواه به مقدار لازم
شکلات تخته‌ای و پودر نارگیل به مقدار لازم

 توپک نارگیلی

طرز تهیه توپک نارگیلی

اگر پودر نارگیل دانه درشت است، آن را کمی آسیاب کرده تا ریز شود. سپس داخل یک کاسه ریخته و شیر عسلی را به آن بیفزایید، در حدی که به صورت خمیر شود.
دستان خود را چرب کرده و از مواد به اندازه یک گردو بردارید و کف دست پهن کنید. یک عدد مغز دلخواه (گردو، فندق) را مرکز آن قرار دهید و خوب توپک را گرد کنید.
توپک‌ها را داخل پودر نارگیل یا ترافل بغلتانید و روی آن را با مقداری پودر پسته تزئین کنید. به مدت ۱ ساعت آن‌ها را داخل یخچال قرار داده تا کمی سفت شود سپس سرو کنید.
اگر دوست دارید توپک‌های شما با شکلات کاور شوند، کافی است بعد از اینکه از یخچال خارج کردید مقداری شکلات تخته‌ای را ذوب کنید (به روش بن‌ماری روی حرارت غیر مستقیم بخار آب یا به مدت ۱ دقیقه در ماکروفر قرار دهید). کمی که از حرارت افتاد، توپک‌ها را داخل شکلات بیندازید. روی توری فلزی بگذارید تا شکلات اضافی آن بریزد و خودش را بگیرد.

طرز تهیه توپک نارگیلی

نکات کلیدی

  1. اگر شیرعسلی نداشتید می‌توانید از این ترکیب استفاده کنید. ۳ قاشق غذاخوری گلاب را با پودر قند یا شکر مخلوط کنید. اما طعم و مزه این توپک نارگیلی با شیرعسلی بسیار خوشمزه‌تر است.
  2. این توپک‌ها نیازی به پخت ندارند.
  3. با این مقدار ۱۲ عدد توپک خواهید داشت.
  4. اگر دوست ندارید مغز را حذف کنید.
  5. شیرعسلی را یکباره اضافه نکنید. به قدری اضافه کنید تا مانند خمیر جمع شود و بتوانید در دست به آن شکل دهید.
  6. حتما از پودر نارگیل تازه و چرب استفاده کنید.


این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (2 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits