دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
روش تهیه ترافل شکلاتی
1
زمان مطالعه: 2 دقیقه
روش تهیه ترافل شکلاتی-ترافل شکلاتی-طرز تهیه ترافل شکلاتی-ترافل شکلاتی خانگی

ترافل شکلاتی ، را برای شما عزیزان و کاربران محترم مجله دلگرم قرار داده ایم , با مجله دلگرم همراه باشید.

ترافل شکلاتی

ترافل شکلاتی

مواد لازم:
کیک شکلاتی 400گرم
کرم شکلاتی یا گاناش 200گرم
شکلات ذوب شده ء سفید یا شیری 400گرم (شکلات شیری همان شکلات تیره ولی با درصد کمتری از کاکائو می باشد ورنگ شکلاتی روشن دارد. عده ای به اشتباه آن را همان شکلات سفید فرض می کنند)


طرز تهیه
کیک شکلاتی را در دستگاه غذاساز پودر کرده سپس کرم گاناش را به آن افزوده و خوب مخلوط نمایید.

مایه را 1ساعت در یخچال گذاشته سپس هر بار 1 ق س از مایه برداشته و در دست گرد کنید وروی کاغذ شیرینی پزی قرار دهید سپس 1ساعت در یخچال بگذارید.


شکلات را ذوب کرده و بگذارید از دمای آن کاسته و کمی خنک شود سپس ترافل ها را از یخچال خارج و در شکلات فرو برید سپس به آرامی خارج و روی کاغذ شیرینی قرار داده تا شکلات کاملا ببندد.روی آنها را قبل از بسته شدن شکلات می توان با گلهای دست ساز از فوندانت یا ترافل های رنگی تزیین کنید.


یا میتوان قبل از روکش کردن با شکلات ذوب شده نی های رنگی یا چوب های مخصوص پاپس کیک را در شکلات فروبرده سپس داخل ترافل ها فرو برید اجازه دهید کاملا ببندد و بعد مراحل پایانی را انجام دهید.


کرم گاناش:
200گرم خامه صبحانه را در ظرفی ریخته روی حرارت قرار دهید تا خامه گرم و به جوش آید سپس 400گرم شکلات سفید یا شیری را به آن افزوده از روی حرارت بردارید تا شکلات حل و مایه یکدست شود.بعد از کمی خنک شدن آن را در یخچال گذاشته تا کاملا سفت شود

منبع: دلگرم



این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (1 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits