دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
طرز تهیه 2 مدل کیک تیرامیسو خوشمزه و آسان
1
زمان مطالعه: 6 دقیقه
تیرامیسو یک دسر فوق العاده است اما آیا تا به کیک تیرامیسو را امتحان کرده اید ؟ با ما همراه شوید تا دو مدل کیک تیرامیسو را به شما عزیزان آموزش دهیم.

دستور پخت کیک تیرامیسو

کیک تیرامیسو کیکی با بافت نرم است که به عنوان یک عصرانه فوق العاده دلچسب است. این نوع کیک به دلیل داشتن خامه مورد علاقه بسیاری از افراد در سنین مختلف واقع می شود.

شاید با شنیدن نام کیک تیرامیسو با خود فکر کنید که درست کردن این کیک کار دشواری است و شما نمی توانید این کار را انجام دهید. در صورتی که چنین نیست و شما عزیزان به راحتی می توانید آن را در منزل درست کنید و در کنار اعضای خانواده از خوردن آن لذت ببرید. فقط کافیست تا انتهای این مطلب با ما همراه باشد.

کیک تیرامیسو

چطور کیک تیرامیسو درست کنیم ؟

طرز تهیه کیک تیرامیسو خانگی

مواد لازم جهت تهیه کیک تیرامیسو:

  • تخم مرغ 6 عدد
  • آرد 150 گرم
  • شکر 100گرم
  • وانیل 1/2 قاشق چایخوری
  • بیکینگ پودر 1 قاشق چایخوری
  • نمک نوک قاشق چای خوری
  • روغن مایع 1/4 پیمانه
  • پنیر خامه ای 400 گرم
  • خامه فرم گرفته 400 گرم
  • قهوه اسپرسو 3 قاشق غذاخوری
  • آب جوش 1 لیوان

مراحل تهیه کیک تیرامیسو:

ابتدا لازم است که زرده و سفیده تخم مرغ را جدا کنید. سفیده ها را در یک کاسه گود بریزید و آن را با دور تند همزن هم بزنید تا پف کند و سفید رنگ شود. حالا همانطوری که هم می زنید، 30 گرم از شکر را اضافه کنید و مرتب هم بزنید تا سفیده ها حسابی پف کنند و سفت شوند. طوری که اگر ظرف را برگردانید، نریزند.

حالا در یک ظرف دیگر زرده ها، بقیه شکر و وانیل را با دور تند همزن هم بزنید تا کشدار شود و رنگ آن تغییر کند و کرمی شود. سپس روغن مایع را اضافه کنید و هم بزنید. در این مرحله از تهیه کیک تیرامیسو، آرد، بکینگ پودر و نمک را با هم مخلوط کرده و سه بار الک کنید.

حالا آرام آرام کمی از مخلوط سفیده و کمی از مخلوط آرد را به زرده ها اضافه کنید و آن ها را به شکل دورانی هم بزنید به طوری که پف سفیده نخوابد و فرم خود را از دست ندهد. آنقدر این کار را تکرار کنید تا همه ی مواد با هم ترکیب شوند.

حالا کف سینی فر را یک کاغذ روغنی پهن کنید و آن را با روغن جامد چرب کنید. مایه کیک را کف سینی بریزید به طوری که قطر آن یک سانت باشد. سینی را به مدت 10 دقیقه در فر با دمای 200 درجه سانتی گراد بگذارید تا کیک بپزد.

پس از گذشت مدت زمان ذکر شده، سینی را از فر خارج کنید و آن را روی یک پارچه ی تمیز که شکرپاشی شده است برگردانید و بگذارید تا خنک شود. وقتی خنک شد کاغذ را از روی کیک بردارید.

حالا پنیر خامه ای را در یک ظرف بریزید و آن را با همزن هم بزنید تا نرم شود، سپس خامه فرم گرفته را به آن اضافه کنید و هم بزنید. در صورت دلخواه می توانید پودر قند هم اضافه کنید.

حالا در این مرحله از تهیه کیک تیرامیسو خانگی، کیک را به اندازه ای که دوست دارید برش دهید، قهوه اسپرسو را با آبجوش مخلوط کرده و آن را با قلم مو روی کیک بزنید تا همه جای کیک به قهوه آغشته شود.

حالا یک تکه از کیک را کف ظرف بگذارید مخلوط خامه را روی آن پهن کنید دوباره یک لایه کیک دیگر بگذارید و این کار را تا سه ردیف انجام دهید و آخرین لایه را خامه بریزید و بعد روی آن را پودر کاکائو یا پودر قهوه الک کنید.

حالا ظرف را برای چند ساعت در یخچال بگذارید تا خنک شود و خودش را بگیرد. سپس از یخچال خارج کنید و نوش جان کنید.

کیک تیرامیسو در قالب

کیک تیرامیسو

طرز تهیه کیک تیرامیسو قالبی

مواد لازم برای تهیه کیک تیرامیسو:

  • کیک اسفنجی ساده 1 عدد
  • پنیر ماسکاپورنه 400 گرم
  • خامه فرم گرفته 400 گرم
  • قهوه فوری 2 قاشق سوپخوری
  • آب جوش 2 قاشق سوپخوری
  • پودر قند یا شکر 100 گرم
  • پودر کاکائو 1/2 پیمانه
  • خامه فرم گرفته اضافه برای تزئین

مراحل تهیه کیک تیرامیسو:

برای تهیه این مدل کیک تیرامیسو، نیاز به کیک اسفنجی ساده است که با کلیک کردن روی لینک زیر می توانید طرز تهیه آن را یاد بگیرید و درست کنید.

طرز تهیه کیک اسفنجی ساده

بعد از اینکه کیک اسفنجی تان را درست کردید، اجازه دهید تا خنک شود. در فاصله ای که کیک خنک می شود، مواد میانی کیک تیرامیسو را آماده کنید. برای این کار خامه شیرین قنادی را با دور تند همزن آنقدر هم بزنید تا فرم بگیرد.

برای رسیدن به حالت دلخواه خامه حدودا 10 دقیقه زمان لازم است. وقتی خامه به اندازه کافی سفت شد و فرم گرفت، آن را داخل یخچال بگذارید تا بقیه مراحل را انجام دهید. پنیر ماسکاپورنه را داخل یک ظرف بریزید.

این نوع پنیر یک پنیر خامه ای بدون نمک است که برای درست کردن انواع دسر مورد استفاده قرار می گیرد. اگر دیدید پنیر شما خیلی منسجم و سفت بود، یکی دو قاشق شیر به آن اضافه کنید تا کمی نرم شود. حالا آن را با همزن هم بزنید تا یکنواخت شود، سپس پودر قند را اضافه کنید و دوباره هم بزنید.

در این مرحله از تهیه کیک تیرامیسو قالبی، خامه را از یخچال خارج کنید و مخلوط پنیر را به آن اضافه کنید و با همزن هم بزنید تا مخلوطی یکدست به دست آید. حالا کیک تان را به صورت افقی (لایه لایه) به سه قسمت مساوی تقسیم کنید.

برای درست کردن کیک می توانید از هر نوع قالبی با هر شکلی که دوست دارید استفاده کنید. پس از اینکه کیک را برش دادید، قه.ه فوری را با دو قاشق سوپخوری آبجوش مخلوط کنید تا یک قهوه غلیظ بدست آید.

حالا از همان قالبی که برای درست کردن کیک استفاده کردید، برای درست کردن کیک تیرامیسو هم استفاده کنید. اگر قالب کمربندی است نیازی به سلفون نیست اما اگر از قالب های دیگری استفاده می کنی حتما کف آن را سلفون بگذارید تا کیک راحت خارج شود.

سپس کف قالب را یک لایه از مخلوط خامه پهن کنید، بعد یک لایه کیک روی آن بگذارید. حالا کیکی که گذاشتید را با قلم مو به قهوه آغشته کنید، دوباره ی لایه دیگر از خامه پهن کرده و یک لایه کیک دیگر روی آن بگذارید و مراحل قبلی را طی کنید.

وقتی لایه آخر را کیک گذاشتید، باقی مانده خامه را درون یک قیف بریزید و با ماسوره یا بدون ماسوره روی کیک شکل های دلخواه ایجاد کنید. حالا روی قالب را با سلفون بپوشانید و آن را به مدت یک شب تا صبح در یخچال بگذارید.

پس از گذشت مدت زمان لازم، آن را از قالب خارج کنید و به کمک خامه فرم گرفته و پالت قنادی، دور تا دور کیک را با خامه بپوشانید. در آخر روی آن را با پودر کاکائوی الک شده تزیین کنید. نوش جان.

گردآوری توسط مجله اینترنتی دلگرم

نیلوفر گلی فروشانی



این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (1 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits