دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
طرز تهیه کیک هویج و گردو خوشمزه و عالی امتحان شده

طرز تهیه کیک هویج ساده و خوشمزه : مرحله به مرحله

طرز تهیه کیک هویج و گردو خوشمزه و عالی امتحان شده
279
زمان مطالعه: 3 دقیقه
کیک های میوه ای به دلیل داشتن طعم خوب و دلپذیر بسیار پر طرفدار هستند. کیک هویج یکی از انواع کیک های خوشمزه میوه ای است که طرز تهیه آن در منزل به راحتی امکان پذیر است. در این مطلب از دلگرم با آموزش طرز تهیه کیک هویج همراه شما هستیم.

طرز تهیه کیک هویج با گردو و دارچین

به گزارش دلگرم : پخت کیک های خوشمزه در منزل یکی از هنرهای جذاب و دوست داشتنی است که اغلب ما بارها آن را تجربه نموده ایم و سعی کرده ایم کیک های متنوع با طعم های مختلف را امتحان نماییم. یکی از این کیک های بسیار خوشمزه و خوش پخت که طرفداران زیادی نیز دارد کیک هویج است، از این رو در این مطلب به ارائه طرز تهیه کیک هویج می پردازیم، که این دستور امتحان شده و ساده می تواند به همه عزیزانی که قصد پخت کیک را دارند کمک کند. پس تا پایان این مطلب همراه ما باشید و از این دستور پخت بسیار آسان نهایت استفاده را ببرید.

چگونه کیک هویج درست کنیم ؟

مواد لازم برای پخت کیک هویج

  1. آرد : دو لیوان سرخالی
  2. تخم مرغ : ۴ عدد
  3. شکر : یک لیوان سر خالی
  4. روغن مایع : حدودا سه چهارم لیوان
  5. دارچین : یک و نیم قاشق چای خوری
  6. بکینگ پودر: یک و نیم قاشق چای خوذی
  7. مغز گردو : نصف لیوان
  8. وانیل : نوک قاشق چای خوری
  9. نمک : نوک قاشق چای خوری
  10. هویج ریز رنده شده : دو لیوان سر خالی

مراحل پخت کیک هویج

طرز تهیه کیک هویج ساده و خوشمزه

برای شروع پخت کیک هویج ابتدا تخم مرغ، شکر و وانیل را با همزن به خوبی هم بزنید تا کاملا تغییر رنگ دهد و رنگ آن روشن شود. توجه داشته باشید که این مرحله در بافت کیک اهمیت زیادی دارد. سپس روغن مایع را اضافه کرده و مخلوط نمایید.

آرد، بکینگ پودر، دارچین و نمک (مواد خشک) را الک نموده و در چند مرحله به مخلوط اضافه کنید و با لیسک به صورت دورانی هم بزنید. هم زدن در حدی باشد که آرد گلوله نشود و مخلوط ما یکدست شود، توجه داشته باشید که هم زدن زیاد باعث سفت شدن کیک می شود.حال هویج رنده شده و گردوی خرد شده را اضافه نمایید و مخلوط کنید.مواد کیک را داخل قالبی که چرب نموده و آرد پاشی کرده اید بریزید و در فر که از قبل گرم نموده اید با درجه ۱۸۰ قرار دهید.

کیک هویج با طعم متفاوت و بی نظیر

مدت زمان پخت این کیک بین ۴۰ تا ۶۰ دقیقه است که بستگی به فر شما دارد و می توانید از پخت آن با یک خلال دندان مطمئن شوید.کیک هویج ما آماده شد آن را در ظرف مناسب قرار داده و به دلخواه به تزیین کیک بپردازید و نوش جان نمایید. یکی از ایده های جالب برای تزیین کیک هویج استفاده از حلوای هویج است، مقداری از حلوا را با دست به شکل هویج فرم داده و روی کیک بچینید.همانطور که مشاهده نمودید.

بیشتر بخوانید :

کالری هویج : 100 گرم هویج چقدر کالری دارد ؟

طرز تهیه کیک فنجانی بخارپز داخل قابلمه و بدون فر



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.2 از 5 (279 رای)  

۳ دیدگاه

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید

Asi | ۴ سال پیش
پس چرا شیر رو ننوشتین؟!!!!اون همه مواد خشک بدون شیر مگه میشه
8
2
پاسخ ها:
ثمانه | ۴ سال پیش
کیک هویج شیر نمی خواد بخاطر وجود دو لیوان هویج ریز رنده شده
1
8
مینا | ۵ سال پیش
ممنون از دستور خوبتون، فقط یه نکته که باید بهش دقت کرد اینه که دوستانی که کیک خیلی شیرین نمی پسندند بهتره مقدار شکر را کمتر بریزند. چون خود هویج وقتی پخته میشه شیرین میشه و شاید دل رو بزنه. با این مقدار هویج و شکر، کیکم به نظرم زیادی شیرین شد.
1
11

hits