دلگرم
امروز: سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ برابر با ۰۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
روش تهیه رولت هندوانه برای شب یلدا
2
زمان مطالعه: 3 دقیقه
روش تهیه رولت هندوانه برای شب یلدا-رولت هندوانه برای شب یلدا-تهیه رولت هندوانه برای شب یلدا-طرز تهیه رولت هندوانه برای شب یلدا

رولت هندوانه برای شب یلدا را برای شما عزیزان و کاربران محترم مجله دلگرم قرار داده ایم , با مجله دلگرم همراه باشید.

رولت هندوانه برای شب یلدا

رولت هندوانه برای شب یلدا

درست کردن این رولت هندوانه برای شب یلدا شاید در نگاه اول کمی سخت به نظر برسد، ولی با دستور تهیه ای که در ادامه مطلب مشاهده خواهید کرد، میتوانید با کمی دقت در اندازه مواد و ترتیب آنها، به راحتی رولت را تهیه کرده و از عزیزانتان در شب یلدا پذیرایی کنید

ابتدا یک رولت 4 تخم مرغی درست کنید.


مواد لازم :

تخم مرغ4 عدد
شکر 80 گرم
آرد 90 گرم
شربت غلیظ1 قاشق سوپخوری


طرز تهیه :
زرده تخم مرغ را از سفیده جدا كنید و زرده را با نصفی از شكر و وانیل بزنید تا كرم شود .سفیده تخم مرغ را زده تا فرم بگیرد و بعد شكر را بصورت بارانی به آن اضافه كنید .زرده و سفیده را مخلوط كرده و بعد آرد را روی آن الک می كنیم .

رولت هندوانه برای شب یلدا


اگر دوست دارید روی رولت طلایی شود 1 ق س شربت را در آخر به آن اضافه می كنیم .بعد در سینی 40×30 ریخته و این نكته خیلی مهم است كه سینی فر آخرین طبقه از بالا باشد و درجه فر 220 درجه فقط 8 تا 10 دقیقه قبل از اضاقه کردن آرد، مایه را به دو قسمت مساوی تقسیم کرده؛ به یک قسمت رنگ قرمز و به قسمت دیگر رنگ سبز اضافه کنید. ( من از رنگ مایع استفاده کردم )


بعد آرد را به آرامی با مایه مخلوط کنید.کف سینی را کاغذ روغنی انداخته و سپس مایه قرمز را در یک طرف سینی و سبز را در طرف دیگر بریزید و با قاشق داخل سینی پخش کنید.

رولت هندوانه برای شب یلدا

دو قاشق غذاخوری از مایه سبز را نگه داشته، کمی دیگر به آن رنگ سبز اضافه کنید تا کاملاً تیره شود و سبز پر رنگی داشته باشید. ( تفاوت دو رنگ سبز زیاد باشد که خودش را بیشتر نشان بدهد )این مایه را داخل قیف بریزید و روی مایه کیک داخل سینی خطوط موازی بکشید و با سیخ چوبی به آن فرم دهید.

رولت هندوانه برای شب یلدا


برای ادامه کار و مراحل بعدی، مانند رولت معمولی عمل کنید. به یاد داشته باشید که روی حوله ( یا کاغذ روغنی ) که رولت را روی آن بر میگردانید، حتما پودر قند بپاشید که رویه رولت کنده نشود.

بعد از خامه کشی و چند ساعت استراحت در یخچال، رولت را با چاقوی اره ای برش زده و بعد برای تخم هندوانه شکلات آبکرده را داخل قیف ریخته و روی برش ها میریزیم ( مانند تصویر )

رولت هندوانه برای شب یلدا



این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (2 رای)  

    دیدگاه ها

    اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !

    
    hits