دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
طرز تهیه سوپ فلفل دلمه ای ساده برای تقویت بدن با طعم بی نظیر
7
زمان مطالعه: 4 دقیقه
افرادی که دچار آنفولانزا شده اند سوپ فلفل دلمه ای رژیمی گزینه مناسبی برای آنها است و طعم خوشمزه ای هم دارد. در این مطلب طرز تهیه سوپ فلفل دلمه ای با طعم متفاوت و بی نظیر را به شما آموزش می دهیم.

طرز تهیه سوپ فلفل دلمه ای مقوی بسیار خوشمزه

برای افرادی که به پخت سوپ علاقه دارند، در این بخش طرز تهیه سوپ فلفل دلمه ای خوشمزه و مقوی را آموزش داده ایم و با میل کردن این غذا، از خواص زیاد آن بهره مند می شوید.

فلفل دلمه ای طعمی متفاوت و البته خوشمزه دارد و دارای خواص زیادی است که در آشپزی به روش های گوناگون استفاده می شود. یکی از کاربردهای فلفل دلمه ای، استفاده از آن در سوپ است.

دستور پخت سوپ فلفل دلمه ای

روش تهیه سوپ فلفل دلمه ای خوشمزه و مجلسی

فلفل دلمه ای همان گونه که گفته شد دارای خواص ارزشمند زیادی است. از جمله فواید آن می توان به دارا بودن ویتامین c، زیاد کردن اشتها، درمان کردن سرماخوردگی و … می توان اشاره کرد. بهره مندی از تمام فواید فقط با طبخ یک سوپ خوشمزه و فوق العاده ممکن است.
این سوپ مانند سوپ گوجه و دیگر سوپ ها به عنوان یک پیش غذا در وعده اصلی سبک و یا پیش غذا قابل میل کردن است.

مواد لازم:

فلفل سبز چیلی ۱ عدد
فلفل دلمه ای قرمز بدون دانه و ریز شده ۲۵۰ گرم
پیاز ۱ عدد
سیر کوبیده و نرم شده ۲ حبه
عصاره سبزی ۶۰۰ لیتر
ریحان بازل ریز شده ۲ قاشق غذاخوری
پوره گوجه فرنگی از صافی گذشته ۳۰۰ میلی لیتر
مقداری برگ تازه ریحان بازل برای تزیین سوپ

دستور پخت سوپ فلفل دلمه ای

طرز تهیه :

در نخستین مرحله برای شروع یک قابلمه بزرگ را انتخاب کنید. پیاز را خرید کنید و همچنین فلفل سبز چیلی را خرد کنید.

پیازهای خرد شده، فلفل سبز ریز شده با سیر له گردید ه و فلفل دلمه ای خرد شده را در قابلمه بریزید و پس از آن گوجه فرنگی هایی را که له کرده اید را تمیز کنید و در قابلمه اضافه کنید. در آخر هم عصاره سبزی ها را اضافه کنید و به هم بزنید تا خوب بپزند.

حتماً بخوانید:
طرز تهیه سوپ عدس مجلسی و مخصوص با طعمی بی نظیر

طرز تهیه سوپ عدس مجلسی و مخصوص با طعمی بی نظیر

سوپ عدس یکی از انواع سوپ‌های خوشمزه ایرانی است. تهیه سوپ عدس دستور‌العمل‌های مختلفی دارد و در آن از مواد متنوعی استفاده می‌شود. ما ساده ترین و بهترین…

شعله زیر قابلمه را کمر کنید و برای پخته شدن تمام این مواد باید 20 دقیقه صبر کنید. باید توجه کنید که فلفل دلمه ای لازم است خوب نرم شود و سپس آنها را از آب بکشید (مواد و آب را از هم تفکیک کنید و هر کدام از آنها را در گوشه ای قرار دهید)

در این مرحله مواد را در یک مخلوط کن بریزید و به آن زمان بدهید تا یکنواخت شود. در صورت تمایل و در دسترس نبودن مخلوط کن می توانید با یک قاشق مواد را بکوبید، له کنید و از صافی هم رد کنید.

سپس یک قابلمه دیگر را انتخاب کنید و مخلوط به دست آمده را با آب مواد داخل این قابلمه بریزید و سپس ریحان بازل را هم اضافه کنید.

برای زمانی کوتاه و با حرارتی کم مواد درون قابلمه را با حرارت دادن گرم کنید. بعد از طی شدن این مرحله سوپ فلفل دلمه ای خوشمزه آماده شده است و می توانید آن را با برگ های جوان و تازه ریحان مزین کنید.

طرز تهیه سوپ فلفل دلمه ای

نکات پخت سوپ فلفل دلمه ای

این سوپ رژیمی لذیذ و مقوی را می توانید برای وعده های مختلف شام، افطاری و حتی به عنوان پیش غذا میل کنید.
این سوپ خوشمزه و در عین حال مقوی را می توانید برای درمان سرماخوردگی نیز مورد استفاده قرار دهید.
روش پخت سوپ فلفل دلمه ای آسان و کم هزینه و قابل تهیه در زمانی کم است.
برای مقوی تر شدن این سوپ می توانید از آب مرغ و یا عصاره ی گوشت مرغ نیز بهره ببرید.
برخی در این سوپ علاوه بر این ترکیبات موادی همچون شیر، پیازچه، گشنیز و عدس نیز می افزایند. به این صورت که تمامی مواد را با یکدیگر خرد کرده و درون مخلوط کن می ریزند تا ترکیبی یکنواخت به دست آید. حاصل کار پس از کمی جوشیدن با حرارت ملایم سوپ فلفل دلمه ای خوشمزه ای می شود.
بر خلاف تصور شما رزماری گیاهی است که به راحتی قابل تهیه و خریداری است. می توانید گلدانی از آن را از گل فروشی ها خریداری و برای مصارف آشپزی خود مورد استفاده قرار دهید.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
3.6 از 5 (7 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits