دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
طرز تهیه خوراک قفقازی یک پیش غذای متفاوت و خوش طعم

طرز تهیه خوراک قفقازی با گوشت گوساله و فیله مرغ

طرز تهیه خوراک قفقازی یک پیش غذای متفاوت و خوش طعم
2
زمان مطالعه: 5 دقیقه
طرز تهیه خوراک قفقازی مجلسی و خوشمزه : خوراک قفقازی از انواع خوراک های خوشمزه و خوش طعم است و اگر شما تمایل دارید برای پذیرایی از مهمان ها پیش غذای مقوی را در منزل تهیه کنید بهتر است این نوع خوراک را آماده کنید.

طرز تهیه خوراک قفقازی مجلسی و خوشمزه

در دستور ساخت سالاد قفقازی از آب مرغ و سینه مرغ و گردو و سیر و نان تست و لیمو ترش و روغن زیتون و پیازچه و جعفری و پاپریکا و پودر فلفل قرمز و نمک و فلفل سیاه و کدو خورشتی استفاده می شود.سالاد دانمارکی، سالاد قفقازی، سالاد مکزیکی و سالاد تایلندی از انواع سالادهای فرنگی خوش طعم هستند و شما می توانید برای تنوع در برنامه غذایی خود این سالادها را در منزل تهیه کنید و از طعم بی نظیر آن ها نهایت لذت را ببرید.

در این مطلب ، دو روش تهیه خوراک قفقازی یکی با گوشت گوساله و دیگری با فیله مرغ را خواهید دید. این خوراک خوشمزه و مغذی را می تونید به عنوان پیش غذا یا یک وعده غذایی سرو کنید.پیشنهاد میکنم حتما حتما این غذای خوشمزه را درست کنید. حتما مشتری دائمیش میشید. البته اینم بگم که کارش زیاد و وقت گیره، ولی ارزششو داره.

روش اول تهیه خوراک قفقازی با فیله مرغ

مواد لازم برای تهیه خوراک قفقازی با مرغ

بادمجان متوسط ۶عدد

کدو خورشتی ۶عدد

هویچ ۴ عدد

لوبیا سبز ٣٠٠گرم

فیله مرغ نگینی خرد شده ٣٠٠ گرم

ماست ۴ قاشق غذاخوری

سس مایونز ۴ قاشق غذا خوری

گردو نگینی خرد شده ١/٢پیمانه

پیاز داغ به مقدار لازم

ادویه شامل نمک، فلفل، زردچوبه، پودر سیر، زعفران دم شده به مقدار لازم

ابتدا هر کدام از سبزیجات را حلقه حلقه یا نگینی خرد کرده و جدا جدا سرخ کنید. روغن اضافی آنها را بگیرید.سپس فیله مرغ را با پیاز داغ، زردچوبه، نمک، فلفل، پودر سیر و زعفران تفت دهید تا پخته شود.تمام مواد را باهم مخلوط کرده و چند دقیقه میگذاریم تا مواد کمی خنک شوند.گردوی نگینی را اضافه می کنیم.سپس ماست و سس مایونز و سیر له شده را مخلوط کرده و به مواد خوراک اضافه می کنیم.در پایان در ظرف مورد نظر ریخته و به دلخواه با چیپس خلالی یا پیاز داغ تزیین و سرو کنین.

روش دوم دستور پخت خوارک قفقازی با گوشت گوساله

روش دوم دستور پخت خوارک قفقازی با گوشت گوساله

مواد لازم برای تهیه خوراک قفقازی با گوشت

بادمجان خرد شده و سرخ شده

هویج خرد شده و سرخ شده

فلفل دلمه رنگی سرخ شده

گوشت گوساله پخته و ریش شده

گردوی نگینی

قارچ سرخ شده

ادویه و کمی زردچوبه

پیاز داغ فراوان مقداری برای داخل خوراک و مقداری برای تزیین

سیب زمینی خلال شده سرخ شده

سس روی خوراک : ترکیب سس مخصوص الویه و ماست موسیر خانگی و آویشن

همه مواد بالا رو با هم ترکیب کنین.البته قارچ تفت داده شده و گردو هم می شه اضافه کرد که سلیقه اییه.تمام مواد را بعد از سرخ شدن باهم مخلوط کنیدگوشت تونو که با زردچوبه و ادویه جات پختید و کاملا سرخ کردید رو با فلفل رنگی ها آخرش اضافه کنید ک عطر فلفل ها نره

در این مرحله از طرز تهیه سالاد یا خوراک قفقازی ، پیاز ها را بعد از پوست گرفتن و نگینی خرد کردن به همراه کمی زردچوبه و روغن در داخل تابه تفت دهید تا کمی سبک شود، سپس گوشت را اضافه کنید و تفت دهید، همچنین کمی نمک و فلفل سیاه نیز بپاشید.

سپس سبزیجات سرخ شده در مرحله قبلی را افزوده و کمی زعفران دم کرده غلیظ نیز به این خوراک اضافه کنید و بعد حدود نیم پیمانه آب افزوده و بگذارید تا گوشت به طور کامل بپزد و روغن بیندازد، بعد از پختن و آماده شدن آن می توانید خوراک را از روی حرارت بردارید و کنار بگذارید تا خنک شود.

لوبیا سبز را به اندازه دلخواه برش بزنید و در داخل قابلمه ای به همراه مقداری آب بریزید و اجازه دهید بپزد، سپس آنها را آبکش کرده و آب سرد روی آن بریزید تا رنگ سبزش حفظ شود.

اکنون بادمجان ها، کدو، هویج و سیب زمینی را پوست گرفته و به شکل خلالی خرد کنید، سپس هر کدام از این سبزیجات را به صورت جداگانه در داخل تابه سرخ کنید. لوبیا سبز ها را نیز اضافه کرده و کمی سرخ کنید.

بعد از خنک شدن خوراک، آن را با ماست چکیده موسیر مخلوط کرده و هم بزنید تا یکدست شود، اکنون آن را داخل ظرف دلخواه خود بریزید و بعد تزیین با هویج، گردو، لوبیا، جعفری یا مواد دلخواه دیگر میل کرده و نوش جان کنید.

separator line

نکات مهم برای تهیه خوراک قفقازی

میتونین از سینه مرغ هم استفاده کنین. بپزین و ریش کنین منتهی گوشت گوساله بهتره.بعضی ها سس مایونز یا خامه هم می زنن ولی به نظر من ماست موسیر از همه بهتره خودمم فقط همینو زدم.البته گزینه ماست و سیر هم عالیه ولی بخاطر بوی سیر احتمالا بعضیا مایل نباشن به ریختنش.

ماست موسیرم فقط روی مواد باید قرار بگیره و قاطی نشه چون اگر با ماست دوباره بخوایم داغش کنیم ترش میشه و برای مصرف مجدد مناسب نیست.پیاز داغ فراوان وگردو هم با مواد مخلوط میکنید و در ظرف سرو کشیده و روش ماست و سیر یا موسیر بریزین و تزیین کنین.من خودم برای تزیینش از پیازداغ جعفری فلفل دلمه رنگی و گوشت گوساله ریش شده استفاده کردم.

همچنین بخوانید:

روشی آسان برای پخت خوراک مرغ مکزیکی با مایکروفر + عکس



این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (2 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits