دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
ماکارانی با ماهی
1
زمان مطالعه: 2 دقیقه
 مواد لازم : ماكاروني 600 گرم ماهي 1000 گرم آب 2 فنجان سس گوجه فرنگي 100 گرم نمك قدري فلفل قدري طرز تهيه : ظرف نسبتا بزرگي را پر از آب ميکنيم و براي هر بسته ماکاروني 2...

Imageمواد لازم :

ماكاروني 600 گرم

ماهي 1000 گرم

آب 2 فنجان

سس گوجه فرنگي 100 گرم

نمك قدري

فلفل قدري

طرز تهيه :

ظرف نسبتا بزرگي را پر از آب ميکنيم و براي هر بسته ماکاروني 2 قاشق نمک در آب ميريزيم و بعد از جوش آمدن آب ماکاروني را در آن ميريزيم و يک دو قاشق روغن در آن ميريزيم و ميگذاريم بجوشد تا مغز ماکاروني کاملا نرم شود و زياد له نشود ماکاروني را در آبکش ميريزيم و مقداري آب نيم گرم بروي آن ميدهيم تا ليزي و شوري آن گرفته شود .

در صورتيکه بخواهيم اسپاگتي يا ماکاروني را قبلا آماده کنيم ، بعد از طبخ و ريختن آن در صافي آنرا در ظرف آب سرد ميريزيم در اين صورت اگر يکي دو روز هم بماند عيبي نخواهد کرد . ماهي سوف يا سفيد را قطعه قطعه مي کنيم و تيغهاي آنرا حتي المقدور ميگريم ، قطعات ماهي بايد کمي کوچک باشد . ماهي را ميشوئيم وکمي نمک و فلفل ميزنيم و انها را در ظرفي ميگذاريم و 50 گرم کره را قطعه قطعه ميکنيم و روي ماهي قرار ميدهيم

ظرف ماهي را چند دقيقه روي حرارت ملايم ميگذاريم تا ماهي پخته و آب آن تمام شود . ماکاروني را در ظرف ريخته و 50 گرم کره روي آن قرار ميدهيم و چند دقيقه روي حرارت ملايم ميگذاريم تا کره آب شود ، بعد در ديس يک رديف ماکاروني و کمي سس گوجه فرنگي و کمي ماهي ميريزيم و روي ماهي را با ماکاروني مي پوشانيم ، سس گوجه فرنگي را روي ماکاروني ميريزيم و ممکن است کمي پنير رنده شده روي آن بپاشيم .

اين ماکاروني را با سس سفيد يا سس بشامل نيز ميتوان تهيه نمود . اگر مطابق با مقدار مواد اوليه مصرف کنيد غذا فوق براي 6 نفر مي باشد.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
0.0 از 5 (1 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits