دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
طرز تهیه ماکارونی پنیری: ۵ دستور پخت لذیذ و منحصر به فرد
2
زمان مطالعه: 6 دقیقه
ما بیشتر غذاهایی را که از ماکارونی و پنیر درست شده باشند رو دوست داریم اما این دستور غذایی یکی از محبوب ترین آنهاست. این غذا علاوه بر طعم پنیری فوق العاده ای که دارد بدلیل ظاهر زیبایش یک میان وعده ایده آل است.

طرز تهیه ماکارونی و پنیر

ماکارونی و پنیر، پاستا با سس پنیر یا مک اند چیز یه غذای خوشمزه و پرکالری آمرکاییه که خیلی آسون هم درست میشه و اینم خصیصه غذاهای آمریکایین آسون و پرکالری …. از اونجایی که این غذا هم آسون درست میشه و هم خوشمزه است بد نیست که امتحانش کنیم مخصوصا برای وقتایی که رژیم نیستیم و وقت غذا پختن هم نداریم.

اگر دلتان می‌خواهد مدل متفاوتی از ماکارونی را تجربه کنید که اتفاقا خیلی هم لذیذ و خوشمزه است در این نوشتار با طرز تهیه ماکارونی پنیری آشنا می‌شوید که حتی اگر از عاشقان ماکارونی هم نیستید باز به شما پیشنهاد می‌کنیم یک بار یکی از این ۳ دستور پخت را امتحان کنید و میل کنید.

آموزش درست کردن ماکارونی پنیری

روش اول جهت تهیه ماکارونی پنیری با پنیر چدار

مواد لازم :

  1. ۴۵۰ گرم ماکارونی حلزونی
  2. ۴/۱ فنجان کره
  3. ۴/۱ فنجان آرد چند منظوره
  4. ۲/۱ قاشق چایخوری نمک
  5. کمی فلفل سیاه
  6. ۲ فنجان شیر گرم
  7. ۲ فنجان پنیر چدار خرد شده

طرز تهیه :

ماکارونی را طبق دستور پخت مندرج روی بسته آن بپزید. کره را در تابه سایز متوسط روی شعله متوسط ذوب کنید، آرد را به آن اضافه کنید و به مدت ۳ تا ۵ دقیقه هم بزنید تا حالت خمیری پیدا کند. نمک و فلفل را اضافه کنید و سپس شیر را به‌ تدریج اضافه کنید.

با هر بار اضافه کردن شیر مواد را خوب هم بزنید. مواد را آنقدر بپزید که حباب‌هایی در آن تشکیل شود. پنیر را کم کم اضافه کنید تا بطور کامل ذوب شود. ماکارونی را آبکش کنید، سس پنیر را به آن اضافه کنید و مواد خوب هم بزنید تا کاملا یکدست شود.

روش طبخ ماکارونی پنیری

روش دوم جهت تهیه ماکارونی پنیری با گوجه

مواد لازم :

  1. ۵۰۰ گرم ماکارونی رشته‌ای
  2. ۳ عدد تخم مرغ
  3. نمک و ادویه به میزان لازم
  4. ۲ عدد گوجه فرنگی
  5. ۳۰۰ گرم قارچ
  6. ۱ عدد فلفل دلمه‌ای
  7. ۲۰۰ گرم گوشت چرخ‌کرده
  8. ۱عدد پیاز نگینی
  9. پنیر پیتزا به میزان لازم

طرز تهیه :

ابتدا ماکارونی را کاملا می‌پزیم و سپس آبکش می‌کنیم. سپس در یک ظرف ریخته و تخم مرغ و نمک و فلفل را به آن اضافه کرده و مواد را با هم خوب مخلوط می‌کنیم. حالا زمان پختن گوشت چرخ کرده به همراه پیاز و ادویه است.

پس از اینکه کاملا گوشت پخته شده ماهیتابه نچسب را با روغن داغ حسابی چرب کنید. سپس یک لایه از ماکارونی(مخلوط شده با تخم مرغ) ریخته، یک لایه پنیر پیتزا و سپس گوشت و پیاز را اضافه می‌کنیم.

روی گوشت و پیاز هم با برش‌های گوجه فرنگی و فلفل دلمه‌ای پر می‌کنیم و این کار را تا موقع تمام شدن مواد ادامه می‌دهیم. سپس ماهیتابه را یا درون فر یا روی اجاق با حرارت ملایم می‌گذاریم تا پنیر آب شود و آماده سرو شود.

روش طبخ ماکارونی پنیری

روش سوم جهت پخت ماکارونی پنیری با خامه ترش

مواد لازم :

  1. ۳۰۰ گرم ماکارونی فرمی
  2. ۲۰۰ گرم پنیر چدار خرد شده
  3. ۲۰۰ گرم خامه ترش
  4. ۵۰ گرم پنیر پارمسان خرد شده
  5. نمک و فلفل به میزان لازم
  6. ۱۰۰ گرم پودر سوخاری
  7. ۴ قاشق غذاخوری کره

طرز تهیه :

ابتدا ماکارونی را در قابلمه در آب و کمی نمک به مدت ۱۰-۱۲ دقیقه بجوشانید و آبکش کنید. سپس فر را روشن کنید و روی ۱۷۵ درجه سانتی گراد تنظیم کنید. در ظرفی که قرار است ماکارونی را بپزید پنیر چدار،خامه ترش، پنیر پارمسان، نمک و فلفل را خوب مخلوط کنید و هم بزنید.

در کاسه‌ای کوچک پودر سوخاری و کره را مخلوط کنید و روی مخلوط ماکارونی بریزید. این غذا را به مدت ۳۰-۳۵ دقیقه در فر قرار دهید تا سطح ماکارونی طلایی رنگ شود و سپس در ظرف دلخواه سرو کنید.

روش طبخ ماکارونی پنیری

روش چهارم جهت تهیه ماکارونی پنیری با آرام پز

مواد لازم(برای 12 نفر):

  1. ماکارونی 225 گرم
  2. شیرخشک 336 گرم
  3. شیر 1 و نیم فنجان
  4. کره ذوب شده یک چهارم فنجان
  5. نمک 1 ق چ
  6. فلفل کمی
  7. تخم مرغ بزرگ 2 عدد
  8. پنیر چدار رنده شده 280 گرم
  9. پاپریکا کمی

طرز تهیه :

داخل ظرف آرام پز را با اسپری آشپزی بپوشانید. ماکارونی ، شیر خشک ، شیر ، کره ، نمک ، فلفل ، تخم مرغ زده شده و سایر مواد به جز نصف فنجان پنیر را با هم مخلوط نمایید و داخل آرام پز بریزید . پنیری که کنار گذاشته بودید را روی مواد بپاشید .

سپس کمی پاپریکا روی پنیر ها بپاشید و در آرام پز را پذاشته به مدت 3 ساعت و 15 دقیقه با حرارت پایین بپزید. اگر آرام پز ندارید یک قالب 22 * 32 سانتی را با کره چرب کنید و مواد را داخلش ریخته به مدت 50 دقیقه در فر بگذارید بپزند .

طرز تهیه ماکارونی پنیری

روش پنجم جهت تهیه ماکارونی پنیری با سس آلفردو

مواد لازم :

  1. ۲۰۰ گرم پنه (ماکارونی) لوله ای (حدود ۲ پیمانه)
  2. ۳ پیمانه پنیر چدار
  3. سس آلفردو
  4. شیر
  5. نمک
  6. فلفل

طرز تهیه:

فر را روی دمای ۳۷۵ درجه گرم کنید. ماکارونی ها را بپزید. پس از آن که ماکارونی ها پخته شد نصف آن را داخل ظرف مانند شکل زیر بریزید. نیازی نیست که داخل ظرف را چرب کنید.

اکنون می خواهیم سس را آماده کنیم. یک شیشه سس آلفردو را داخل قابلمه یا تابه بریزید. شیشه خالی را با شیر پر کنید و روی سس داخل قابلمه بریزید. روی اجاق گاز با حرارت بالا قرار دهید و مدام هم بزنید.

هنگامی که ترکیب سس و شیر جوشید از روی گاز بردارید و نصف آن را روی ماکارونی هایی که در ظرف ریخته اید خالی کنید و هم بزنید. نصف پنیر چدار رنده شده را روی مواد ماکارونی و سس بریزید و هم بزنید.

طرز تهیه ماکارونی پنیری


بیشتر بخوانید :

طرز تهیه ی ماکارونی جامبو شلز خوشمزه+سس گوجه

۱۰ دستور غذایی جدید و خوشمزه با پاستا و ماکارونی + عکس



این مطلب چقدر مفید بود ؟
3.5 از 5 (2 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits