دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
دستور تهیه گام به گام ساندویچ مرغ و بادمجان
2
زمان مطالعه: 6 دقیقه
این ساندویچ خوشمزه و مقوی برای شام، عصرانه مجالس و مهمانی‌ها، پیک‌نیک و…. است و از پیر و جوان تا کودک و خردسال با آغوش باز از آن استقبال خواهند کرد.

دستور پخت ساندویچ مرغ و بادمجان

طرز تهیه ساندویچ مرغ و بادمجان راهکار خودش را دارد، بشرط اینکه به رابطه و دوستی دیرینه این دو عزیز خوش‌‌طعم واقف باشید. همیشه مرغ را برای خالی نبودن عریضه و بادمجان را برای تکمیل خاصیت و طعم، با مرغ ترکیب می‌کردند. ترکیبی جذاب و دوست داشتنی که طعمی فوق‌العاده خلق می‌کند.
همه ما با ترکیب سنتی این 2 ماده اولیه آشنایی داریم، اما موضوع امروز یک ترکیب مدرن و جدید است که بدون حضور ماده همیشگی سوم یعنی برنج، قرار است یک تابلوی نقاشی لذیذ را به تصویر بکشد.

طرز تهیه ساندویچ مرغ و بادمجان
تعداد نفرات 5 نفر
زمان آماده سازی 30 دقیقه
زمان پخت غذا 30 دقیقه
میزان سختی درجه سختی کم

بهترین طرز تهیه ساندویچ مرغ و بادمجان

طرز تهیه ساندویچ خوشمزه و لذیذ مرغ و بادمجان

ساندویچ‌ها همیشه قابل توجه هستند و از جمله‌ غذاها و میان وعده‌های جذاب به حساب می‌آیند. متاسفانه این گروه از غذاها در دسته غذاهای ناسالم طبقه بندی می‌شوند. اما بد نیست بدانید که برخی از ساندویچ‌ها مانند ساندویچ مرغ و بادمجان رژیمی یکی از غذاهای محبوب و پرطرفدار افرادی است که ورزشکار هستند و یا از یک رژیم خاص غذایی پیروی می‌کنند.
ما در ادامه طرز تهیه ساندویچ مرغ و بادمجان را به روش کاملاً ساده و خانگی برای شما شرح خواهیم داد، تا شما ضمن پی بردن به رابطه رازآلود و خوشمزه مرغ و بادمجان از تهیه یک غذای خوش طعم و دلچسب لذت ببرید.

مواد لازم مقدار مورد نیاز

سینه مرغ 1 عدد
پنیر چدار یا گودا به میزان دلخواه
پیاز 2 عدد
پاپریکا و پودر سیر به میزان لازم
بادمجان 2 الی 4 عدد
روغن 1 قاشق غذاخوری
نمک و فلفل به میزان دلخواه

حتماً بخوانید:
طرز تهیه ساندویچ مرغ + قارچ خوشمزه در منزل

طرز تهیه ساندویچ مرغ + قارچ خوشمزه در منزل

ساندویچ مرغ و قارچ را می‌توانید با هر مرغی که دوست دارید تهیه کنید. یعنی پخت مرغ به سلیقه شماست. در واقع بهتر است این ساندویچ را موقعی تهیه کنید که…

مراحل پخت در طرز تهیه ساندویچ مرغ و بادمجان

اگر قرار باشد یک غذای سریع و راحت را درست کنید با مواد اولیه‌ای که حتما در منزل دارید، ما به شما ساندویچ مرغ و بادمجان را پیشنهاد خواهیم کرد. طرز تهیه این ساندویچ راحت است و غذایی خلاقانه محسوب می‌شود. پخت غذای خانگی و آشپزی کردن می‌تواند انسان را بر سر شوق آورد.

مرحله اول: در مرحله اول طرز تهیه ساندویچ مرغ و بادمجان با موادی که در جدول مواد اولیه به شما معرفی کردیم، به راحتی می‌توانید ۵ ساندویچ درست کنید. در قدم اول پیازها را پوست گرفته و به شکل خلالی خرد کنید. بعد از آن یک تابه را بر روی حرارت قرار دهید تا گرم شود. پیازها را به آن اضافه کرده و تفت دهید تا کاراملی شوند.

طرز تهیه ساندویچ مرغ و بادمجان

مرحله دوم: در این مرحله سینه‌های مرغ را به قطعات کوچک و نواری برش داده و به پیاز کاراملی شده اضافه کنید. همچنین نمک، فلفل، روغن ،پودر سیر و پاپریکا را نیز برای طعم‌دار کردن مرغ و پیاز، به آنها اضافه کنید.

مرحله سوم: یک نکته مهم اینکه میزان ادویه‌ها کاملاً به ذائقه شخصی شما بستگی دارد. بعد از اینکه مرغ با پیاز و ادویه‌جات تفت داده شد، باید به مدت ۲۴ ساعت در یخچال استراحت کند. بعد از ۲۴ ساعت می‌توانید مواد استراحت کرده را در روغن سرخ کنید.
البته دقت کنید که مرغ‌ها بواسطه زیاد سرخ شدن خشک نشوند. نکته اینجاست که ساندویچ مرغ و بادمجان ایتالیایی نیز دقیقاً به همین روش تهیه می‌شود، البته ادویه‌ها کمی متفاوت هستند.

مرحله چهارم: در مرحله بعد از طرز تهیه این ساندویچ باید بادمجان‌ها را به صورت حلقه‌ای برش دهید و به مدت ۱۵ دقیقه اجازه دهید تا در مخلوط نمک و آب استراحت کرده و تلخی خود را از دست بدهند. سپس آنها را شسته و آبکش کنید، در یک حوله خشک کرده و سرخ کنید.

مرحله پنجم: در این مرحله همه چیز آماده شده و حالا شما با استفاده از نان ساندویچی می‌توانید غذای خود را به راحتی آماده کنید. نکته مهمی که باید در این قسمت به آن اشاره کنیم این است که در روش پخت ساندویچ فیله مرغ با بادمجان، شما می‌توانید مرغ را با مخلوط پیاز و ادویه جات ترکیب نکنید و فیله‌ها را جدا سرخ کرده و در زمان تهیه ساندویچ، مواد را لایه لایه درون نان بچینید.

روش تهیه ساندویچ مرغ و بادمجان

مرحله ششم: در طرز تهیه ساندویچ مرغ که در کنار بادمجان سرو می‌شود، در میان نان، لایه اول را پنیر قرار دهید و بعد بادمجان‌های سرخ شده. سپس فیله‌های مرغ و پیاز کاراملی و اگر دوست داشتید سس کچاپ و گوجه و ریحان که در لایه آخر نیز دوباره باید پنیر را اضافه کنید. پنیری که در لایه اول و لایه آخر اضافه می‌شود؛ پنیر پیتزا و پنیری که بین بادمجان و مخلوط مرغ و پیاز یا فیله‌های مرغ سرخ شده قرار می‌گیرد، پنیر چدار یا گودا خواهد بود.

مرحله هفتم: در ادامه طرز تهیه ساندویچ مرغ و بادمجان اگر تمایل داشتید می‌توانید ساندویچ‌ها را به همین حالت در قسمت گریل قرار داده و سپس خارج کرده و نوش جان کنید. ضمن اینکه اگر تمایل داشتید ساندویچ‌های شما کمی نرم‌تر باشند، آنها را در فویل آلومینیومی بپیچید در فر قرار دهید و سپس بعد از ۱۰ الی ۱۵ دقیقه خارج کرده و با سیب زمینی سرخ کرده نوش جان کنید.

طرز تهیه ساندویچ مرغ و بادمجان

در این مقاله ما سعی کردیم تا به راحت‌ترین و آسان‌ترین روش ممکن طرز تهیه ساندویچ مرغ و بادمجان را به شما آموزش دهیم. نکته جالب اینکه برای تهیه ساندویچ مرغ و بادمجان کبابی نیز شما بدون سرخ کردن بادمجان‌ها و صرفاً با کباب کردن آنها بر روی شعله و یا آتش، می‌توانید یک ساندویچ جذاب و خوش طعم داشته باشید که البته کمی رژیمی خواهد بود.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (2 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits