دلگرم
امروز: سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ برابر با ۰۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
طرز تهیه سمبوسه پیتزایی با طعمی منحصر به فرد
2
زمان مطالعه: 6 دقیقه
سمبوسه پیتزایی یکی از انواع سمبوسه هایی است که طعم بسیار خوبی دارد و با مواد پیتزا تهیه می شود. در ادامه قصد داریم طرز تهیه دو نوع سمبوسه پیتزایی را آموزش دهیم. با ما همراه باشید.

روش پخت سمبوسه پیتزایی

سمبوسه پیتزایی یکی از انواع غذاهای خوشمزه و فست فودی ایرانی است که به دلیل اینکه در تهیه آن از مواد پیتزا مخلوط استفاده می شود نام آن را سمبوسه پیتزایی نهاده اند. این سمبوسه خوشمزه را می توانید مانند سمبوسه معمولی با نان یوفکا یا نان لواش تهیه کنید.

با مواد لازم موجود در این آموزش آشپزی جنوبی می توانید برای 4 نفر سمبوسه پیتزایی تهیه کنید، در صورتی که می خواهید مقدار کمتر یا بیشتری سمبوسه پیتزایی تهیه کنید می توانید با ضرب و تقسیم کردن مواد، مقدار مناسب مواد لازم را اندازه گیری کنید.

طرز تهیه سمبوسه پیتزایی/طرز تهیه سمبوسه گوشت و قارچ

طرز تهیه سمبوسه پیتزایی مخصوص

مواد لازم جهت تهیه سمبوسه پیتزایی با سوسیس:

  • قارچ 150 گرم
  • سوسیس 3 عدد
  • پیاز درشت ۱ عدد
  • سیب زمینی بزرگ ۱ عدد
  • پنیر پیتزا و نان لواش به اندازه کافی
  • روغن، نمک، فلفل سیاه به اندازه کافی

مراحل تهیه سمبوسه پیتزایی با سوسیس:

برای تهیه سمبوسه پیتزایی خانگی ابتدا سیب زمینی را پوست می گیریم و می شوییم و روی تخته آشپزخانه نگینی خرد می کنیم و در تابه ای روغن می ریزیم و روی حرارت ملایم قرار می دهیم تا داغ شود و سیب زمینی ها را با دستمال تمیز آشپزخانه خشک می کنیم.

داخل تابه می ریزیم و تفت می دهیم و اجازه می دهیم تا کمی سرخ و طلایی بشوند. در حین سرخ شدن سیب زمینی، پیاز را پوست می گیریم و می شوییم و روی تخته آشپزخانه نگینی خرد می کنیم و زمانی که سیب زمینی ها سرخ شدند آن ها را در بشقابی می ریزیم.

پیاز را داخل تابه می ریزیم و تفت می دهیم تا سبک شود و کمی سرخ و طلایی بشود و سوسیس را نیز روی تخته آشپزخانه خرد می کنیم و زمانی که پیاز طلایی شد کنار بشقابی که سیب زمینی های سرخ شده را داخل آن ریختیم پیاز سرخ شده را نیز می ریزیم.

سوسیس را داخل تابه می ریزیم و تفت می دهیم و حرارت را کم می کنیم تا کمی سرخ شوند. سپس قارچ ها را با دستمال نمدار تمیز می کنیم و سریع آبکشی می کنیم و روی تخته آشپزخانه ریز خرد می کنیم و زمانی که سوسیس ها سرخ شدند قارچ ها را به آن اضافه می کنیم.

با هم تفت می دهیم و حرارت را ملایم می کنیم تا قارچ ها آب نیندازند و همگی مواد سرخ شده اعم از سیب زمینی و پیاز را داخل تابه می ریزیم و با هم تفت می دهیم و کمی نمک و فلفل سیاه روی مواد می پاشیم و با هم مخلوط می کنیم.

تابه را از روی حرارت بر می داریم. نان های لواش را به صورت مستطیلی برش می زنیم و هر نان را روی تخته آشپزخانه قرار می دهیم و کمی از مواد داخل تابه در ابتدای نان می ریزیم و کمی از پنیر پیتزا نیز روی مواد می ریزیم و نان را به صورت مثلث می پیچیم.

همگی سمبوسه ها را به همین مدل می پیچیم. در تابه یا قابلمه ای کوچک که ترجیحا عمق آن زیاد باشد روغن به حدی می ریزیم که سمبوسه ها در آن شناور باشند و روی حرارت کم قرار می دهیم تا روغن به مرور زمان داغ شود.

سمبوسه ها را یکی یکی داخل روغن داغ می گذاریم تا سرخ شود. حرارت همچنان باید کم باشد. هر دو طرف سمبوسه ها که سرخ شد، آن ها را از روغن بیرون می آوریم و در توری قرار می دهیم تا روغن اضافه آن ها خارج شود و سمبوسه پیتزایی ها را با سس مورد علاقه نوش جان کنید.

آموزش تهیه سمبوسه پیتزایی گوشت و قارچ


طرز تهیه سمبوسه پیتزایی گوشت و قارچ

مواد لازم جهت تهیه سمبوسه پیتزایی گوشت و قارچ:

  • گوشت چرخ کرده: 200 گرم
  • قارچ: 500 گرم
  • پیاز: یک عدد متوسط
  • رب گوجه فرنگی: یک قاشق غذاخوری
  • فلفل دلمه: یک عدد متوسط
  • پنیر پیتزا: یک بسته
  • پودر آویشن و نمک و زردچوبه: بـه مقدار لازم

طرز تهیه سمبوسه پیتزایی گوشت و قارچ:

برای تهیه مواد سمبوسه پیتزا، باید همه ی مواد را تفت بدهیم. بـه این صورت کـه در ماهی تابه چند قاشق روغن می ریزیم و پیاز را خرد می‌کنیم. کمی کـه با زردچوبه و روغن تفت خورد، گوشت چرخ کرده را اضافه می‌کنیم و تفت می‌دهیم.

بهتر این اسـت کـه ده دقیقه ای گوشت و پیاز روی حرارت ملایم باهم تفت بخورند تا آب گوشت گرفته شود و پخته هم شود. قارچ ها رابه شکل دلخواه خرد می‌کنیم و بـه همراه فلفل دلمه نگینی خرد شده، بـه گوشت و پیاز اضافه میکنیم و تفت می دهیم.

قارچ ها کـه گرفته شد و در اصطلاح سبک شد، رب گوجه را در گوشه ای از تابه کمی تفت می‌دهیم و با کل مواد مخلوط می‌کنیم. نمک و آویشن را هم اضافه می کنیم. فقط دقت داشته باشید کـه آویشن را زیاد استفاده نکنید، چون مقدار بیش از حد آن در غذا تـو ذوق میزند.

مواد راکه آماده کردیم، در این مرحله از طرز تهیه سمبوسه پیتزایی نان لواش را به دو قسمت طولی تقسیم می کنیم و دو مستطیل با طول زیاد بـه دست می‌ آید. مواد را در انتهای نان مستطیل شکل می ریزیم و پنیر پیتزا را روی مواد می پاشیم و بـه شکل مثلثی، از یکی از گوشه ها شروع بـه پیچیدن سمبوسه می کنیم.

وقتی کـه پیچیدن سمبوسه ها تموم شد، در تابه ای روغن می ریزیم و هردو طرف آن را سرخ می‌کنیم.

طرز تهیه سمبوسه سبزیجات به دو روش + فیلم

طرز تهیه سمبوسه پنیر یک غذای هندی لذیذ + فیلم

طرز تهیه پکوره به روش ساده همراه با فوت و فن های پخت آن



این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (2 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits