دلگرم
امروز: سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ برابر با ۰۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
آموزش پخت پیتزای سیسیلی خوشمزه و سالم
1
زمان مطالعه: 5 دقیقه
پیتزا سیسیلی یکی از خوشمزه ترین پیتزاهاست که بسیار سالم بوده و آسیبی به بدن نمی رساند. با ما همراه باشید تا طرز تهیه پیتزا سیسیلی را آموزش دهیم.

دستور پخت پیتزا سیسیل

پیتزای سیسیلی یکی از معروف ترین پیتزاهای جهان می باشد که یادگیری آن می تواند به یکی از لذت بخش ترین یادگیری های آشپزی شما مبدل شود. غذایی بسیار خوشمزه و دل چسب که هر فردی را به خود می کشاند.

قبل از هر چیز تهیه خمیر پیتزا را آموزش خواهیم داد.

پیتزا سیسیلی/طرز تهیه پیتزا سیسیلی

طرز تهیه خمیر پیتزا

خمیر پیتزا نوعی نان مخصوص است و در پخت همه پیتزاها از این خمیر استفاده می شود. اینکه خمیر پیتزایی که درست می کنید خوشمزه تر باشد و بافت نرم و لطیفی داشته باشد خیلی مهم است و به جذابیت ظاهری و طعم پیتزای شما تأثیر زیادی خواهد گذاشت.

ما در این آموزش طرز تهیه نوعی خمیر پیتزا خوشمزه را برایتان آماده کرده ایم که به ساده ترین و راحت ترین روش ممکن برای تهیه خمیر پیتزا می باشد. توجه کنید ما در آموزش، از شیر هم در کنار آب ولرم اسفاده کرده ایم چون در این صورت خمیر پیتزا درست شده کمتر خشک می شود و خوشمزه تر هم می شود.

به هر حال اگر تا به امروز خمیر پیتزا درست نکرده اید، طرز تهیه و مواد لازم خمیر پیتزا برای یک عدد پیتزای بزرگ 3 نفره را آماده کرده ایم که شما با این آموزش آشپزی به تنهایی می توانید خمیر پیتزای خوشمزه و مخصوص درست کنید.

مواد لازم جهت تهیه خمیر پیتزا خانگی:

  • آرد سفید قنادی: یک و نیم لیوان
  • آب ولرم: یک چهارم لیوان
  • شیر ولرم: یک چهارم لیوان
  • پودر خمیر مایه: ۱ قاشق مرباخوری سرصاف
  • نمک: یک چهارم قاشق چایخوری
  • شکر: 1 قاشق چایخوری
  • روغن مایع: 6 قاشق غذاخوری

طرز تهیه خمیر پیتزا خانگی:

ابتدا در یک ظرف مناسب خمیر مایه را به همراه شکر و آب ولرم مخلوط می کنیم و به مدت 10 دقیقه صبر می کنیم تا خمیر مایه عمل بیاید. توجه کنید همیشه بهتر است خمیر مایه خود را به عمل بیاورید و اگر مشکلی نداشت به خمیر اضافه کنید.

چون در این صورت از عمل آمدن و تازه بودن خمیرتان مطمئن خواهید شد و زحمت هایتان به هدر نخواهد رفت.

در این مدت زمان در ظرف دیگر شیر، نمک و 3 قاشق غذاخوری روغن را باهم مخلوط می کنیم و بعدش خمیر مایه به عمل آمده را اضافه می کنیم و در نهایت آرد سه بار الک شده را اضافه می کنیم و با دست مان ورز می دهیم.

بعد از کمی ورز دادن خمیر، روغن مایع را اضافه می کنیم و دوباره ورز می دهیم. توجه کنید اگر احساس می کنید خمیر به دستتان می چسبد مقداری آرد اضافه کنید. البته نباید بیش از اندازه هم آرد بزنید، چون در این صورت نرمی و لطافت خمیر از بین می رود و خمیر شما بعد از پخت سفت می شود.

در ادامه خمیر را روی صفحه کار آرد پاشیده خود ورز می دهیم و چند باری به زمین می کوبیم تا خمیر خودش را بگیرد. توجه کنید در این مرحله بهتر است با کف دستتان خمیر را ورز دهید چون اگر با انگشت های خود این کار را بکنید احتیاج به خمیر مجدد پیدا خواهید کرد.

بعد از 5 دقیقه ورز دادن و کوبیدن خمیر، آن را توی ظرف چرب شده با روغن می گذاریم و روی آن را با پارچه می پوشانیم و به مدت یک ساعت صبر می کنیم تا خمیر برسد. توجه کنید بعد از یک ساعت باید حجم خمیر شما دو برابر شود.

هم اکنون خمیر پیتزای شما آماده استفاده است. توجه کنید به هنگام پخت پیتزا، این خمیر را به مدت یک دقیقه ورز دهید تا پف اضافی آن بخوابد، سپس پنیر و مخلفات دیگر پیتزا را اضافه کنید و بعد بپزد. توجه کنید به هیچ وجه نیازی نیست این خمیر را جداگانه بپزید.

همچنین توصیه می کنیم به هنگام تهیه پیتزای خانگی، از درست کردن پیتزا در قالب های تک نفره اجتناب کنید. چون هم کارتان سخت تر می شود و هم اینکه به جای آن بهتر است خمیر پیتزا را داخل یک قالب بزرگ پهن کنید و سپس مخلفات دیگر پیتزا را اضافه کنید و بعد سینی حاوی خمیر پیتزا را برای پخت داخل فریزر بگذارید.

بعد از اینکه خمیر پیتزای شما پخت، می توانید آن را به تعداد نفرات مورد نظر خود برش دهید و سپس سرو کنید. در این صورت پیتزای شما خوشمزه تر هم خواهد شد.

پیتزا چیکن سیسیلی/پیتزا سیسیلی چیست

طرز تهیه پیتزا سیسیلی

مواد لازم جهت تهیه پیتزا سیسیلی:

  • خمیر پیتزا
  • نمک: 1/2 قاشق چای خوری
  • گوجه فرنگی: 1 کیلو گرم
  • سیر: 3 حبه
  • پیاز: 2 عدد
  • روغن زیتون: 4 قاشق غذا خوری
  • زیتون سیاه: 20 عدد
  • آویشن: 1 قاشق چای خوری
  • پنیر پیتزا: 200 گرم

دستور پخت پیتزا سیسیلی:

گوجه فرنگی ها را چند دقیقه در آب ولرم می گذاریم سپس پوست آن ها را می گیریم و آن ها را ریز ساطوری می کنیم.

نمک و دو قاشق روغن زیتون (یا روغن مایع یا معمولی) به گوجه فرنگی ها اضافه می کنیم. فر را تا 200 درجه گرم می کنیم از خمیر 3 عدد قرص ضخیم به صورت قرص نان در می آوریم.

وسط هر کدام از قرص ها را گود می کنیم. آن ها را در سینی قرار داده و داخل گودی ها را با مخلوط گوجه فرنگی پر می کنیم. زیتون ها را دو نیمه می کنیم و هسته آن ها را می گیریم و سپس همراه با تکه های پنیر روی مایه گوجه فرنگی می ریزیم.

باقی مانده روغن زیتون را روی آن ها میریزیم. پیتزا را در طبقه پایین فر حدود 25 تا 35 دقیقه قرار می دهیم.

دستور پخت پیتزا ایتالیایی به ساده ترین روش در منزل + فیلم

دستور پخت پیتزا استیک خوشمزه و لذیذ با دو روش



این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (1 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits